ik heb geen flauw idee en de search helpt me niet verder.
welke linux distributie kan ik gebruiken om op een sun sparcstation te installeren?
welke linux distributie kan ik gebruiken om op een sun sparcstation te installeren?
"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"
Let op het woordje 'Linux' in de titelMahRain schreef op 14 oktober 2002 @ 19:32:
je kunt solaris proberen, dat is er natuurlijk voor gemaakt.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
1
| boot cdrom |
Ik dacht-ut-nie heErmo schreef op 14 oktober 2002 @ 19:50:
hmm, ik heb idd al wat draadjes gevonden.
het lijkt me een oud beestje, en ik heb er totaal geen ervaring mee.
ik heb hier een bootable cd van redhat liggen, die ik voor mijn i386 machines gebruik, gaat dat gewoon werken?
ff wat zoeken, daar is genoeg over te vinden, bij de verschillende distromakers, of bij SUN.. Ik geloof zelf dat je solaris gratis kunt downloaden..zoja...weet iemand hoe ik die sun van cd kan laten booten...een nono vraagje maar nogmaals..ik heb geen idee...
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Sun Sparcstation 5 S5 110???thrax schreef op 14 oktober 2002 @ 20:10:
Als die redhat cd specifiek voor i386 is kun je hem niet gebruiken, dan moet je even een sparc versie downloaden.
Booten vanaf een cd is (in ieder geval op mijn machine) erg simpel. Bij het opstarten typ je stop-a in voor het boot menu, en daarna typ je
code:
1 boot cdrom
Als je cd en je cdrom goed is boot ie dan. Eerst had ik een nec cdrom en die deed dus nix. Met een plextor ging het later stukken beter. Dit komt geloof ik omdat een sparc een niet al te gangbare blocksize gebruikt of zo. (is veel over te vinden op internet) Denk eraan dat voor dit commandootje je cdrom op een bepaalde scsi id moet zitten, 6 dacht ik.
Btw, wat voor model heb je?
Ik zag dat er 32 mb in zit.thrax schreef op 14 oktober 2002 @ 20:18:
Solaris 9, de nieuwste, kun je idd gratis downloaden. Ik heb zelf alleen solaris 8 geprobeerd, maar dat ging veel te traag. Dat is op een sparcstation 5/110 met 64 Meg geheugen.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()