[mysql] van table test db naar productie

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
als ik fout zit, schop dan het topic maar naar de juiste forum.

Ik zit iedere keer met een ISDN lijn naar internet om nieuwe tabellen aan te maken en daar te kijken of ik het gewenste resultaat heb.

Wat ik liever zou willen doen is een "offline" mysql server te hebben en hier de nieuwe tabellen in te programmeren. vervolgens als de table goed is te verplaatsen naar de productie database op internet.

Is hier een mogelijkheid voor?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
bitwizz schreef op 14 oktober 2002 @ 19:29:
als ik fout zit, schop dan het topic maar naar de juiste forum.

Ik zit iedere keer met een ISDN lijn naar internet om nieuwe tabellen aan te maken en daar te kijken of ik het gewenste resultaat heb.

Wat ik liever zou willen doen is een "offline" mysql server te hebben en hier de nieuwe tabellen in te programmeren. vervolgens als de table goed is te verplaatsen naar de productie database op internet.

Is hier een mogelijkheid voor?
Je moet gewoon mysql op je pc installeren en dan gewoon opstarten (met het bestand "mysql-max" of zoiets. Heb nu ff geen mysql hier). Hoe dit laatste gaat (afhankelijk van je windows versie en/of je linux hebt) en welke opties je wilt, kun je beter even nakijken in de documentatie. Op de website van mysql (www.mysql.com) kun je online documentatie opvragen en dan is het hoofdstuk 2 of 3 geloof ik :)

Als je hem dan eenmaal op je machine hebt lopen, kun je met met tooltje winmysqladmin je database beheren en dus ook tabellen aanmaken en uittesten.

Kijk maar, je vindt het wel :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.