Toon posts:

VGA output op laptop kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

misschien is er hier iemand die dit weet.

Ik heb een notebook met een VGA aansluiting op de achterkant. Als ik op die aansluiting een monitor aansluit krijg ik daarop netjes hetzelfde beeld als op de notebook. Nou heb ik een keer terwijl alles aan stond de VGA connentor er uitgehaald en weer ingedaan.

Sindsdien heb ik op de VGA output alleen maar beeld tijdens het booten van de pc. Zodra hij in windows is word het beeld zwart en krijg ik er met geen mogelijkheid meer beeld op.

Heb ik iets opgeblazen??

Ik vind het zo raar dat je wel wat ziet met opstarten. Dat bewijst dus dat de poort fysiek niet stuk is....... toch?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vaak kan je met een functietoets het externe beeld weer in- en uit schakelen. Bij compaq/hp bijv Fn-F5. Kijk eens in je handleiding of dat bij jou ook zo is.
Maar het zou ook kunnen dat je bij het inpluggen sluiting heb gemaakt en dat je VGA output poort defect is geraakt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderaad ook zo'n functie toets ( FN + F6)

Als ik die indruk gaat mijn TFT scherm uit, en springt de monitor uit de slaapstand. Dan blijft het scherm zwart en na een paar seconden gaat het TFT scherm weer aan en gaat de monitor weer stndby

Supervreemd :S ik snap er geen reet van. Voorheen werkte het prima

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Hmmm...

Misschien kun je eens met een oude game (duke nukem 3d ofzo) proberen of je onder dos wel een hoge res nog kunt draaien.

Of draai eens Windows in 640*480, hou je dan ook beeld?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Welk merk laptop is het ? Dit valt gewoon onder garantie hoor ! GEbeurd zo vaak.
ik repareer ze namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het aantal kleuren op 256 zet werkt het inderdaad wel :| :| :|

Dan zou je toch haast gaan zeggen dat het een driverprobleem is, hmmmm ik ga even wat dieper op het inet graven naar andere drivers.

En wat het merk betreft, ik heb geen idee. Het is zo'n merkloos ding.
Maar jij repareert notebooks?
Het komt dus wel vaker voor?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 22:06:
Als ik het aantal kleuren op 256 zet werkt het inderdaad wel :| :| :|

Dan zou je toch haast gaan zeggen dat het een driverprobleem is, hmmmm ik ga even wat dieper op het inet graven naar andere drivers.

En wat het merk betreft, ik heb geen idee. Het is zo'n merkloos ding.
Maar jij repareert notebooks?
Het komt dus wel vaker voor?
Het is een klacht die vaker voor komt. Maar het is onduidelijk waar het door komt . Maar als wij bij het open schroeven een grootte brand plek zien in de buurt van je VGA connector. Is het geen garrabtie. Althans bij de grootte merken zoals compaq, HP, Toshiba, en mn favo Fujitsu-Siemens
Pagina: 1