Mijn PC start niet meer op... HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hallo allemaal,

Mijn server een K6-2 500Mhz start niet meer op zo ineens liep hij vast onder Win2k en toen heb ik gereset en toen kwam die halverwege van het opstarten. En nu ik zet hem aan de ventilator (op de CPU) gaat draaien de HD ratelt en daarna niks de monitor doet of ie signaal ontvangt (springt dus aan en gaat daarna weer stand-by staan)

en de PIEP komt niet en het diskette station zover komt ie ook niet :( :( :(.

Wat ik allemaal geprobeerd heb is het volgende:
- een K6-2 300 erop gezet
- HD in mijn Athlon gezet (niks mis mee)
- Geheugen idem
- Mobo in andere kast geplaatst
- Andere videokaart geprobeerd
- Batt. van het mobo afgehaald en weer terug gezet.

En nog steeds niks :(

Hebben jullie nog suggesties?

Componenten:
- Epox MVP3C
- 2 x 64Mb (PC100)
- Maxtor 8,4 Gig HD
- Aopen 48x
- Voodoo III 3000 AGP

Please help!!!

Alvast bedankt

groeten JWR

Verwijderd

alles behalve vga eruit trekken en nogeens proberen

druk vooral de kabeltjes en kaartjes nog eens aan

• JWR
Dat heb ik al heel vaak gedaan maar geen resultaat :(

• RealCato
  • Laatst online: 07-06-2025
andere vga kaart d'rin zetten en opnieuw proberen....'t kan namelijk zijn dat je PC vastloopt op de BIOS van je VGA....

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• JWR
Ik heb er al een andere videokaart in gehad een 1Mb S3 PCI`maar dan start ie ook niet op...

Het lijkt erop dat mijn server (mobo) dood is :( .

Maar als iemand anders nog een suggestie heeft, die is altijd welkom!!!

• RealCato
of je geheugen...

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Geheugen denk ik ook ja.
Heb het zelf ook gehad hij wou soms niet aan en dan weer wel enz enz enz. Ander geheugen gehaald en klaar was kees;)

Verwijderd

piept ook niet... Bij defect geheugen gaat 'ie juist als een idioot piepen (als het goed is). Ik denk toch eerder aan het mobo of de voeding....

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
pak eens een ISA Videokaart.. als je die nog ergens uit het stof kan trekken.

Dan moet je de Award Bootblock zien als incase you deleted tha bios

Anyhow.... succes m8

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 18:50
Ik had net ook met een p133 dat ie niet meer wilde opstarten. Bleek na wat gekloot dat er een verdwaald schroefje klem zat op het Mb. Misschien gaf die kortluiting, had daarvoor wel de geluidskaart eruit gehaald. Misschien dat dit bij jou ook het geval is:( Succes.

Handtekening

• JWR
Nou ik heb ergens nog wel een ISA VGA kaart liggen dat kan ik natuurlijk wel even proberen. En kortsluiting ik heb alles bekeken op schroefjes en andere dingen...
geen resultaat.

Het Geheugen heb ik nu in mijn Athlon gezet (waar ik nu achter zit) en dat doet het allemaal dus het geheugen is ook geen probleem.

• RealCato
BIOS resetten werkt ook niet?

dus gewoon ff je bios discharge jumper omzetten en weer terugzetten...

• JWR
De batterij heb ik er al een keer uitgehaald +\- 15 min. dit heeft ook niet gewerkt en er zit geen jumper op dat mobo om het BIOS te resetten.

Ik heb wel een keer mijn BIOS geflashed omdat het mobo de 500Mhz K6-2 niet herkende
na de BIOS flash herkende hij de 500Mhz CPU wel zoals het hoorde. Maar hij heeft nou pak 'm beet 2 maand wel goed gedraait met de 500Mhz CPU alleen als ik mijn kast dicht deed begon (denk ik) het mobo te piepen. Als ik de kast open had piepte hij niet, dus dacht ik dat dat probleem ook weer was opgelost.

Maar goed ik krijg die oude BIOS nou natuurlijk niet meer terug omdat ik geen eens beeld krijg :( :( :(.

Verwijderd

Een piepende kast met deksel en stil zonder deksel wijst in ieder geval op een probleem. Hitte!

Het klinkt hier als een defect moederbord, geheugen of voeding.

Test het geheugen in een ander bord. Kan dat niet, start dan in ieder geval je defecte systeem op zonder geheugen. Piept hij? Ja? dan is het bord en voeding tot zover ok. Piept hij niet dan blijft over je voeding oh het bord. adhv je omschrijving gok ik op het moederbord.

Suck6!

• JWR
Het geheugen is niks mis mee, dat doet het gewoon in de PC waar ik nu achter zit.

En als ik de PC opstart zonder geheugen dan piept hij niet en ik heb hem ook al in een andere kast gezet, waarvan ik zeker weet dat de voeding wel goed is.

Dus dan heeft het mobo het begeven :( :( :(

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Weten jullie trouwens nog iemand die een AT Super Socket 7 mobo in de aanbieding heeft? :)

Groeten JWR
Pagina: 1