[SB Live] Analoge aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11
Ik wil een VU-meter gaan maken die ik aan de line-out van mn geluidskaart wil hangen (Is een Soundblaster Live 1024). Alleen normaal gezien moet je zo'n splitter kopen (van 1x 3.5mm naar 2x 3.5mm) en dan de kabel voor de VU-meter binnenlangs door de kast leggen om hem aan te sluiten. Hier ben ik niet zo kapot van. Als het niet hoeft wil ik ook niet aan mn geluidskaart gaan solderen.

Er zit een rij pinnetjes (weet niet hoeveel, maar heeft veel weg van IDE-aansluiting, waarschijnlijk voor live-drive, of hoe heet dat ding) en 3 pinnetjes met een jumper er op.

Nu komt de vraag: Wie weet welk pinnetje waar voor dient? Zit er zo intern een line-out op (massa + links + rechts)?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 06:07

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Dit staat in de Live!Ware help file (Users Guide) helemaal uitgelegd. Te vinden in je start-menu...
Zo niet dan waarschijnlijk hier: x:\Program Files\Creative\SBLive\Help\hwinfo.hlp

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
Ik heb hier gisteren nog een heel gesprek met iemand over gehad, ik wilde nl. ook die interne line out
gebruiken en hij kwam tot de conclusie dat die er niet op zit (zelf heb ik er niet zoveel verstand van).
Al hoop ik natuurlijk stiekem dat dit topic zijn ongelijk bewijst maar ik vrees van niet :P

hier, dit staat in het pdfje op de cd die je erbij krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/geluidskaart123.jpg

sorry voor de layout :o

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Die zit er waarschijnlijk wel op... maar niet als plugje zijnde. Zal wat modden vereisen om de juiste signalen te krijgen...

Forget your fears...
...and want to know more...