ik heb nu een netwerkje tussen 2 pcs beide win 2000. Mar nu krijg ik het nite an de praat. bij de ene pcis alles goed maar bij de andere zeg ie dat den netwerkkabel niet is verbonden. ze hebben allebei een ip adres en de kabel is 100% zeker goed wat is nu het probleem. de ntw kaart is ook zekerweten goed. is gister nog gebruikt
Verwijderd
Meest voorkomende oorzaken als je pc aangeeft dat de kabel niet verbonden is zijn:
-NIC defect
-Kabel defect
-Geen crossover kabel
Ik gok op het laatste, is het een complete kabel of een zelf gemaakte?
Zijn er niet 2 draadjes foutief aangesloten, wat ik ook ooit gehad heb bij een originele kabel is dat de stekker niet goed paste doordat de mantel te ver naar voren kwam.
Het zijn maar ideeen.....
-NIC defect
-Kabel defect
-Geen crossover kabel
Ik gok op het laatste, is het een complete kabel of een zelf gemaakte?
Zijn er niet 2 draadjes foutief aangesloten, wat ik ook ooit gehad heb bij een originele kabel is dat de stekker niet goed paste doordat de mantel te ver naar voren kwam.
Het zijn maar ideeen.....
nee die kabel is goed. mar ik heb nu ander nic en die doet het wel wel 10 mbit. mchien zal die wel kapot zijn
Misschien staat de ene netwerkkaart op 10mbit en de andere op 100mbit?
Zet ze anders eens op auto en kijk wat voor snelheid ze aangeven
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
Als er een setting verkeerd staat werkt de kaart meestal niet (goed) maar geeft ie wel aan dat ie verbonden is, dat deed ie nu ook niet maargoed proberen kan altijd natuurlijk.
Pagina: 1