Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ADSL - Planet internet houdt verbruik bij!

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag zojuist tot mijn verbazing dat mijn downloads en uploads bij planet vanaf 10-10-2002 worden bijgehouden.
http://web.planet.nl/klantenservice/ - internetverbruik bekijken.
Dit gebeurt dus bij iedereen. Dit is volgens mij om de fair use policy a 30 GB per maand verkeer in de gaten te houden.

Ik vond het geen prettig gezicht eerlijk gezegd om te zien wat ik allemaal download en upload. Is het niet mogelijk te downen zonder dat dit op zo'n leuke planet list komt? Van mij hoeft het nl niet :?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Doen alle providers hoor :)
Alleen sinds 10-10 heeft Planet blijkbaar ook een optie waar je zelf die lijst kan bekijken.

Er omheen kan je iig niet. Denk maar eens logisch na, dan zie je dat de enige mogelijkheid is om een andere provider te kiezen... die het ook gewoon doet :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:39:
Ik zag zojuist tot mijn verbazing dat mijn downloads en uploads bij planet vanaf 10-10-2002 worden bijgehouden.
http://web.planet.nl/klantenservice/ - internetverbruik bekijken.
Dit gebeurt dus bij iedereen. Dit is volgens mij om de fair use policy a 30 GB per maand verkeer in de gaten te houden.

Ik vond het geen prettig gezicht eerlijk gezegd om te zien wat ik allemaal download en upload. Is het niet mogelijk te downen zonder dat dit op zo'n leuke planet list komt? Van mij hoeft het nl niet :?
Iedere provider houdt het verbruik bij, anders kunnen ze niet weten of je extreem veel verbruikt, of gewoon normaal.
offtopic:
Een Fair Use Policy is toch juist dat je niet ver boven het gemiddelde gebruik uit moet schieten? Hoe kan dat dan een limiet van 30 GB hebben? Het gebruik van mensen verschilt toch per maand?

Verwijderd

Idd alles word opgeslagen, deze info verkopen ze dan weer door aan mensen (met veel geld) die beniewd zijn naar het surf/download gedrag. En er is ook een atrikel in de wet die het verplicht stelt om de gegevens voor een bepaalde tijd te bewaren,,,,,,altnha dat dacht ik :D

Verwijderd

Die Fair Use Policy is het gemiddelde ofzo van alle gebruikers, als je daar te ver boven komt dan... Doen ze iets, wat ligt aan de ISP.
De hoogte vd Fair Use Policy hangt iig af van hoeveel de gebruikers bij elkaar maandelijks door de kabel trekken.

edit:
Planet noemt die FUP trouwens een FCP, een 'Fair Consumption Policy'.

edit 2:
Je kon dit trouwens al langer bekijken, maar je kreeg dan geen gegevens, wat je nu ook krijgt als je dat van een vorige maand wil bekijken.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 17:28
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:45:
[...]

offtopic:
Een Fair Use Policy is toch juist dat je niet ver boven het gemiddelde gebruik uit moet schieten? Hoe kan dat dan een limiet van 30 GB hebben? Het gebruik van mensen verschilt toch per maand?
Lijkt me sterk, als iedereen 100GB p/m zou downloaden zou 100GB p/m maand fair use zijn? Dacht het niet....

Verwijderd

tuurlijk zou dat wel fair zijn, als iedereen 100GB download, dan is dat toch fair?
Eerlijk gebruik maken; niet veel meer dan de anderen, niet het netwerk overbelasten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:10:
tuurlijk zou dat wel fair zijn, als iedereen 100GB download, dan is dat toch fair?
Eerlijk gebruik maken; niet veel meer dan de anderen, niet het netwerk overbelasten.
Ja ok, maar de isp is daar dan niet zo blij mee uiteraard.

Anders kan je net zo goed zeggen "als iedereen 500 gigabyte per maand download dan is dat eerlijk". ja inderdaad, voor de onderlinge verhouding. Mar je hoeft uiteraard niet te verwachten dat de ISP daar genoegen mee neemt.

Verwijderd

nee, maar een Fair Use Policy is nou juist voor die 'onderlinge verhouding'. Natuurlijk staat de ISP dit niet toe, maar het is wel het principe van de Fair Use Policy

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:19:
[...]

Ja ok, maar de isp is daar dan niet zo blij mee uiteraard.

Anders kan je net zo goed zeggen "als iedereen 500 gigabyte per maand download dan is dat eerlijk". ja inderdaad, voor de onderlinge verhouding. Mar je hoeft uiteraard niet te verwachten dat de ISP daar genoegen mee neemt.
Hoezo niet? Als klant neem je dat abbonement bij een ISP. Als je bijv. dat abbonnement neemt omdat je snel kunt donwloaden, en je dus 500gig in een maand download, is dat niet erg vreemd. Als dus alle gebruikers gemiddeld 500gig per maand downloaden, is dat dus een normale hoeveelheid, dus kan men niet zeggen dat een acceptabele hoeveelheid data opeens niet acceptable is.

Verwijderd

Is dit nou TOT 12 en 14 oktober of is dat op die dag? Want ik heb basic adsl en 3263mb per dag kan ik niet uploaden!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thielen/jaja.jpg

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
rb338 schreef op 14 oktober 2002 @ 18:42:
Doen alle providers hoor :)
Alleen sinds 10-10 heeft Planet blijkbaar ook een optie waar je zelf die lijst kan bekijken.
Dat doet Xs4all niet. Gelukkig niet.
rb338 schreef op 14 oktober 2002 @ 18:42:
Er omheen kan je iig niet. Denk maar eens logisch na, dan zie je dat de enige mogelijkheid is om een andere provider te kiezen... die het ook gewoon doet :P
Nou wel dus. Ga naar Xs4all.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:34:
Is dit nou TOT 12 en 14 oktober of is dat op die dag? Want ik heb basic adsl en 3263mb per dag kan ik niet uploaden!
[afbeelding]
WTF! doe jij dan????!????? :?
bij chello had je er al uitgelegen :D

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:45:
[...]

WTF! doe jij dan????!????? :?
bij chello had je er al uitgelegen :D
Ja maar ik vraag me dus af of dat allemaal op 12 oktober is gedownload en ge-upload is(wat onmogelij kis met basic) of dat dit het totaal is tot 12 oktokber

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
interessant om eens een keer DU meter tegen dat van hun uit te zetten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

Meester_Peter schreef op 14 oktober 2002 @ 19:34
Denk dat daar inderdaad iets niet helemaal goed gegaan is maar hoort eigenlijk van 1 dag te zijn en dan is 3 gig upload beetje onmogelijk

Verwijderd

heb je misschien een interne netwerk???
die kan dit misschien storen.

Verwijderd

MaartenP schreef op 14 oktober 2002 @ 19:54:
[...]

Denk dat daar inderdaad iets niet helemaal goed gegaan is maar hoort eigenlijk van 1 dag te zijn en dan is 3 gig upload beetje onmogelijk
ja 3263 mb is onmogelijk met 12 kbps/sec upload (als ik dat al haal met ook nog eens ter gelijk 5944mb downloaden ;) wat ook niet mogelijk is)
12 kb/sec. = 720kb per minuut = 43.200mb per uur = 820.8mb per dag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:59:
heb je misschien een interne netwerk???
die kan dit misschien storen.
Ja, totaal 3 pc's

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 12:16
is denk alles tot 12 oktober en de rest is dan denk van 13 t/m 14 oktober

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

ik denk dan dat die alle data heeft genoteerd van alle pc's inclusief interne data-transfers.
:o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:01:
[...]

ik denk dan dat die alle data heeft genoteerd van alle pc's inclusief interne data-transfers.
:o
Alsof ze dat bij planet kunnen zien |:(

• The_Silencer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:43
KaMiKaZe schreef op 14 oktober 2002 @ 19:54:
interessant om eens een keer DU meter tegen dat van hun uit te zetten
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~glasb080/dumeter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~glasb080/planetmeter.jpg

volgens mij loopt de klok van planet niet helemaal goed

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze registreren dit omdat ze voor het lite abo een downloadlimiet van 1 Gig hanteren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The_Silencer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:43
Marzman schreef op 15 oktober 2002 @ 01:05:
Ze registreren dit omdat ze voor het lite abo een downloadlimiet van 1 Gig hanteren.
dan zouden ze het alleen bij de lite abo's bijhouden lijkt me

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The_Silencer schreef op 15 oktober 2002 @ 01:13:
[...]

dan zouden ze het alleen bij de lite abo's bijhouden lijkt me
Waarom zouden ze dat doen? Als je die interface toch fixt dan laat je hem toch meteen weer voor alles werken (werkte in de tijd van het dashboard maar meette daarna niks meer. Tot nu dan)

Vanaf 1 januari gaan ze letten op die 1 gig van het lite abo. De andere abonnementen blijven voorlopig nog fair use. Lijkt me dus erg nuttig dat ze die verbruiksmeting weer werkend hebben gekregen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Klopt echt niks van hoor dat bij planet,
mijn verbinding is constats voor 80 belast upload en download,
en volgens planet zijn er dagen met 3 mb up enzo.....
To bad want ik wil eigelijk wel van me abbo af,
een ut/ftp/http server met 12 kb upload,
niet echt opyimaal, maar het loopt wel...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

PANIEK!!!!

mensen, die FUP is al HEEEEEL lang bij planet in gebruik hoor, en zolang je geen 100Gbyte/maand, elke maand verstookt, hoor je er echt helemaal niets van. Ik heb weleens een paar maanden strucureel boven de 40gig gezeten en nooit wat gehoord. De gemiddelde gebruiker van planet gebruikt volgens mij maar 5gig ofzo, zolang je daar niet overmatig vaak en overmatig veel boven zit, is er niets aan de hand. En tot 30gig doen ze volgens mij helemaal niet moeilijk :).

BTW

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/pics/planetdownloadwaanzin.gif

10gig in de helft van de maand... dat gaat nog wel :).

BTW voor de mensen die net zo scheel zijn als ik, hier de directe link ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Als ik met Stat'n'perf naar mijn ADSL verbruik van planet kijk is deze hoger dan die van planet >:) En dat terwijl ik vanalles van het web afpluk })

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Afbeeldingslocatie: http://philosophy.gafware.com/images/planetvrk.jpg

fuk...... planet lite abo 1gb?? dan moet ik maar snel op gaan passen.... nu ff heel inet leeg zuigen want volgend jaar is dat over :(

Verwijderd

Topicstarter
Allemachtig.. ik start nog es een topic :) . Dat planet z'n registratie niet klopt vind ik wel vreemd want bij mij klopte het wel ongeveer. Ik had nl een image laten uploaden a 524 MB en dit gaf planet toch wel goed weer.. ikzelf heb een getweakt modem. Wat hebben jullie liggen? Kan het zijn dat ze bepaalde packets meten ofzo? dat als je een firewall hebt en bepaalde packets tegenhoudt dat ze het dan niet goed kunnen meten? bij The Silencer vind ik het resultaat wel erg vreemd.......

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
Bij mij klopt er ook geen ene moer van hoor. Volgens hun heb ik meer upload dan download en op dagen dat ik niet eens heb geinternet staat er bij hun dat ik dat wel heb gedaan...
Heb ze hierover gemaild en kreeg terug dat ze er nog mee bezig zijn en dat het niet helemaal klopt nog.
Dit was vorige week. (Zit nu niet thuis dus kan het niet laten zien).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Damn, dat gedeelte licht nu plat. Was namelijk zeer benieuwd naar mijn verbruik.
Ik weet wat ik gemiddeld per dag dowload/upload (ik kijk elke ochtend eventjes wat er allemaal binnengekomen is enzo).
Specificatie opvragen
Helaas kunt u tijdelijk van deze dienst geen gebruik maken.
Onze excuses voor het ongemak.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

ik had dit al eens eerder gezien.. maar bij ons (met 24/7 router) geeft ie maar rare dingen (sommige dagen hebben we geen verbruik, en andere dagen heel veel enzo)

en ik kreeg deze fout :(
Specificatie opvragen
-- hmm bij Koffie ook al :( dan eerst maar koffie halen.--

edit: hmm ik denk dat het komt omdat Koffie en ik tegelijk probeerde in te loggen :+ probeer jij eerst eens? ik kan nog wel ff wachten ;)

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
daarom doet planet pas volgens jaar die datalimiet voor lite abo's denk ik. Het systeem werkt (nog) niet 100%. (hopelijk komt er geen 1gb datalimiet >:))

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Specificatie opvragen

Tja.... kvind t wel kut idd dat ik t niet kan opvragen :P

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Marzman schreef op 15 oktober 2002 @ 01:05:
Het zal wel moeten!! Anders kunnen ze je Datalimiet niet controleren!! :r

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

The_Silencer schreef op 15 oktober 2002 @ 00:58:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

volgens mij loopt de klok van planet niet helemaal goed
Het wordt pas genoteerd als je ophangt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Plofkotje schreef op 23 oktober 2002 @ 16:17:
[...]

Het zal wel moeten!! Anders kunnen ze je Datalimiet niet controleren!! :r
pff je kiest er zelf voor om een lite-abbo te nemen en daarbij een datalimiet te hebben...daarboven krijg je een fup, en daar zijn ze vrij soepel mee...

Verwijderd

Yep je net op het duurste abbo zit volgens mijn geen DATA limiet.. :)

was vandaag bij de Primafoon (voor gsmetjes te spotten) en toen vroeg ik een foldertje en daar stond het haarfijn op
lite -> 1 gb
basic -> 2gb
advanded -> onbeperkt aldus folder

• IceStorm
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben blij dat ik niet bij Planet zit anders was ik sinds een uur of 3 door de grens van 30 gig heen ;).

[nohtml]
michiel100 schreef op 14 oktober 2002 @ 19:36:
Dat doet Xs4all niet. Gelukkig niet.
Dat ze de lijst niet openbaar maken, ok. Maar geloof me maar dat ook bij XS4all dataverkeer wordt gemonitored hoor :)

• Underground75
Foutje bedankt 8)7

Ik heb ADSL Comfort, hierbij is hij dacht ik 50Gb ofzo

Verwijderd

The Undertaker schreef op 23 oktober 2002 @ 16:48:
Basic --> 2gb :? :? :? :?

IK zit deze maand al op de 44Gb down en 32Gb up 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
aldus dat foldertje wel.. :)

mischien een sneller abbo nemen >:)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
The Undertaker schreef op 23 oktober 2002 @ 16:48:
Basic --> 2gb :? :? :? :?

IK zit deze maand al op de 44Gb down en 32Gb up 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
mjah same here...download niet zo aso-veel als jij...maar wel een paar meer gigjes als 2 :)
maargoed, dat zou dus een verandering van de voorwaarden zijn, nu is het FUP, en dus kan je zonder problemen je abbo per direct opzeggen dan :)

edit:
comfort == basic
je hebt lite, comfort en advanced afaik...
dus basic == comfort lijkt me :)

maargoed... :P

• Underground75
Alleen is mijn verbruik volgens Planet iets van 12Gb per maand >:) >:)

Edit:
Je hebt gelijk.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

lite=standard
basic=comfort
fast=advanced

tot zover planet logica :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
IceStorm schreef op 23 oktober 2002 @ 16:47:
Ik ben blij dat ik niet bij Planet zit anders was ik sinds een uur of 3 door de grens van 30 gig heen ;).
Er is geen grens van 30gig hoor. Ik haal die grens ook ZEER regelmatig (drie man op 1 adsl aansluiting, allemaal andere muziek en filmsmaak)..

• Underground75
Volgens mij telt planet alleen de dingen die via hun proxy gaan. Ik heb ze een keer een mail gestuurd over of ik wel of geen proxy in moest stellen bij WinMX en Morpheus, en dit was niet zo, deze gaan buiten hun proxy om volgens hun:? :? , vandaar de afwijkende waardes denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat Planet tegenwoordig een Fair use policy aanhoud van 20 GB per maand voor de comfort abo ipv de oorspronkelijke 30 GB. Die lui sporen niet, meer download en upstream, minder FUP!.

Ook moet je betalen als je over de 20 GB per maand wandelt.
Ik ga er regelmatig overheen, heb echter nog niet gezien of er meer in rekening wordt gebracht, want dit is per 12 januari.

Zouden ze het nu voor elkaar hebben en het wel kunnen meten wat iedereen bij planet verbruikt? Vorig jaar was het nog een zootje.

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dawhiz, dat konden ze al! vanaf het begin werd alles al bijgehouden (mag ik hopen voor Planet) alleen is het per 10-10 jl. ook zichtbaar voor de gebruiker zelf, ik zit bij XS4all, ook in kan de verbruiksstatistieken inzien. maar bijgehouden werd het al langer denk ik.

hmm.. waarom deze kick eigenlijk :)?

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik open dit topic even om aan te geven dat het toch wel vreemd is dat het Fair use policy omlaag is gezet van 30 gig naar 20 gig en dat ze voor extra verbruik geld gaan innen. Dit was volstrekt nieuw voor mij en irriteert me vreselijk omdat mijn verbruik met de extra snelheden juist is toegenomen. Lekker zijn die lui bij planet.

• cryforhelp
  • Laatst online: 23-11 21:17
Fair Use policy betekend juist dat er geen harde datalimiet is, ze hebben dan ook geen enkel recht om zomaar geld bij je te komen innen, dit moeten ze eerst uitvoerig aankondigen aan je.

Dan kun je misschien afgesloten worden, maar ze mogen volgens mij niet zomaar per MB of GB extra gaan vragen.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Waar bij planet kan ik dan zien hoeveel ik heb gebruikt?
Nooit gevonden. Tja, 2 maanden geleden hadden ze dat wel nog, maar toen werkte het niet. Toen mailtje gekregen dat het werkt, maar niets gevonden :P

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou in ieder geval mijn maandelijkse automatische incasso goed in de gaten....
Ik vind het in ieder geval een naaistreek.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
ik ben dan een harde leecher als ik die van de rest hoor
ik download elke week wel een paar DVD's
laat staan de mp3's en de games

Ik zuig per week minimaal 25 gb aan data naar me toe
ik moet maar is ff oppassen dan :Y)

of overstappen op Demon, IMHO de beste provider _/-\o_
Pagina: 1