Toon posts:

Plextor 48X24X48 Buffer blijft teruglopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb laatst een BIOS update gedaan, en sinds een paar dagen loopt mn plex schrijver niet meer goed. De buffer van de schrijver zelf loopt continu terug. De buffer van nero blijft op 100%!

Ik heb een AMD 1400Mhz met een ASUS a7V266 moederboard. De brander heeft het altijd goed gedaan, alleen nu dus niet meer.

Ik heb mn harddisk al gedefragt, dat is het ook niet. De UDMA staat op instelling 2, dus die staat ook enabled. Er zit geen UDMA66 kabel op, maar volgens mij moet dat niet uitmaken. Eerst werkte het ook gewoon zonder.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ? Ik krijg nu gemiddeld 290 Buffer underruns. Ik gebruik de nieuwste aspi drivers... 4.7

Groeten, Willem.

Verwijderd

Hoeveel geheugen heb je?
Audio branden op 48x zal zowiezo niet lukken, data moet ie toch wel goed doen eigenlijk op zo'n systeem (met 256+ mb geheugen)....

Hoe heb je overigens de brander ingesteld? als slave/master, op dezelfde ide als de harddisc of niet?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Check je DMA-modus eens. Deze moet niet op PIO staan maar op DMA, indien beschikbaar.

Dit check je in apparaatbeheer onder IDE-controllers.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 20:55

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:00:
Check je DMA-modus eens. Deze moet niet op PIO staan maar op DMA, indien beschikbaar.

Dit check je in apparaatbeheer onder IDE-controllers.
O M G, heb je wel gelezen :?
De UDMA staat op instelling 2, dus die staat ook enabled

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik heb 512 MB DDR geheugen. Ik kwam er net achter dat mn geluid ook niet meer synchroom loopt bij divx. Codecs zijn 200% goed. Ik denk dat op een of andere manier mn hele pc trager is geworden. Ik kan niet opnieuw installeren, omdat ik nog 20gig moet branden. Mn processor instellingen staan ook gewoon goed.

MN brander zit op een andere controller dan de harddisk. Harddisk zit op UDMA 66 kabel, brander en cdrom op de andere IDE poort. Maar goed. Het heeft altijd gewerkt op deze manier, en nu opeens niet meer.

Iets zit mn systeem te vertragen, maar wat...............

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 12:57

SpeedBart

Futurama 0wnage

Heb je Sp1 al geinstalleerd?
Ik denk idd dat een clean install jouw systeem wel een stuk sneller zal maken. Dat zal te maken hebben met die bios upgrade die je hebt gedaan.
waarschijnlijk zit je pc de hardware nu anders als voorheen en kan winxp er niet goed mee omgaan.

Het is volgens mij net zoals een nieuw component aanje systeem toevoegen. Dan is een clean install meestal wel de oplossing. Probeer anders de brander in je server te zetten en een linux brand programma te installeren als het je echt irriteert.
Groeten, Willem.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten.

LOL

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
To Speedbart:

AAP! als jij mn windows cd is terugbracht, dan was het zo opgelost :P

PS: je oplossing voor dit probleem zuigt ! :P

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

;)

ROFLOL
kom maar halen!

:P

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Je zou ook eventueel windows xp pro nl kunnen installeren.
:)

Verwijderd

Misschien je bios weer terug flashen! iets wat werkt moet je niet upgraden!!!!! :)

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Hij zal wel geen back up hebben gemaakt :)

Pagina: 1