[WinXP]Hoe zit het met keys?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik heb een hele simpele (misschien een beetje stomme) vraag, en ik weet niet of het de bedoeling is dat ik er een topic over open, maar ik doe het toch maar omdat ik het antwoord graag wil weten :P

Ik vroeg me namelijk af of een upgrade key hetzelfde is als een normale key, bij Windows XP. Ik heb namelijk opzich wel al windows Xp, maar via wat minder legale bronnen, en ik wil nu eigenlijk toch wel graag een legale versie hebben.
Ik heb ook een legale versie van Windows 98 dus ik dacht waarom neem ik niet een upgrade versie en dan verander ik via de registry de code van illegaal naar legaal.

Maar kan je dus de key van een upgrade versie invullen in een non-upgrade geinstalleerd windows?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• SEFje
dat heeft er niets mee te maken ik hoef SP1 niet eens.

en ja ik weet hoe ik die key veranderen moet.

en nee ik had het niet gelezen maar ja.

Verwijderd

Wat Riemer Reinalde probeert te zeggen (zei het omslachtig) is dat het de oplossing in dat draadje vermeld wordt. Er wordt verwezen naar een Knowledge Base artikel hoe je een key kunt veranderen in XP:
You can create a WMI script that changes the volume licensing product key :)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:47
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:23:
Wat Riemer Reinalde probeert te zeggen (zei het omslachtig) is dat het de oplossing in dat draadje vermeld wordt. Er wordt verwezen naar een Knowledge Base artikel hoe je een key kunt veranderen in XP:
You can create a WMI script that changes the volume licensing product key :)
Da weet ie al :P

Het gaat er om of er een upgrade key in een full version kan worden ingevuld...

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Probeer het eens :P

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

tja, probeer het eens, ik weet niet of jij 300 upgrade keys hebt liggen, en zin om windows opnieuw te installeren met de kans dat het niet werkt

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 10:22

Waterlelie

CHTH

je kan niet upgraden van win 86 naar xp toch :?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waterlelie schreef op 14 oktober 2002 @ 21:42:
je kan niet upgraden van win 86 naar xp toch :?
Nee, dat zal inderdaad lastig worden :P. Van 98 naar XP gaat wel :).

Ik durf niet te zeggen of het gaat lukken, je nieuwe licentiekey in te vullen. Ik denk ook dat je een van de weinigen bent die het gaat proberen, als je het al gaat proberen.

• SEFje
Tja het scheelt nou eenmaal veel geld, en ik heb op internet nog nooit upgrade keys gezien ofzo.
Ik denk dat ik het gewoon probeer; zoveel tijd kost het ook niet om XP evt. opnieuw te installeren (bovendien hoef je het grootste gedeelte alleen maar te wachten :9 )

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Werkt gewoon, keys zijn hetzelfde. Bij een upgrade vanaf scratch zal die alleen vragen om een windows versie die door de update worden ondersteund. Je kan dus gewoon de key veranderen in de nieuwe key.
Pagina: 1