Wat is precies een Toshiba Selectbay?

Pagina: 1
Acties:

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Ik heb een oude Toshiba Tecra 520CDT. Daar zit een verwisselbare floppydrive en CD drive bij. Volgens de documentatie is dit Toshiba's 1337 "SelectBay" systeem. Nu wil ik dit laptopje natuurlijk zover mogelijk opvoeren en ik vraag me af of ik ipv een CDROM drive ook een DVD in de SelectBay zou kunnen gooien.
Maar ja: wat ís Selectbay precies? Verschilt dit nog per type Toshiba? Hebben andere merken het ook? Ik zag iig al wel dat er ook "slimline SelectBay" bestaat, en weet dus ook niet of dát compatibel is. Ook zie ik overal staan dat de "standaard" connector voor een Laptop DVD "50 pin" is, maar de fotootjes daarvan lijken niet zo op mijn SelectBay aansluiting.
Wie heeft hier ervaring mee?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Aha, het is een Bloem met vleselijke lusten...

Die selectbays zijn inderdaad vaag. Ik heb er door de jaren heen nooit goed op gelet, dus kan je niet eens met zekerheid zeggen dat ze veranderd zijn. Maar volgens mij wel.
Mocht je deze link nog niet gevonden hebben via de Tosh site, dan kan ik je dit forum aanraden: http://forums.compuserve....lt.asp?SRV=Toshiba&LOC=us
Het is een beetje maf dat je een Compuserve pwd moet regelen enzo, maar die lui van Toshiba zitten er wel en antwoorden vrij snel.

* John_Glenn dacht trouwens echt even dat er stond 'Selectbay 1337' als in soort van IEEE1337... :D

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Hmz... hun voornaamste commentaar is "contact a reseller" of "not a user function" als het gaat om welke drives compatible zijn of of je ze zelf kunt verwisselen... Is er iemand die zo'n Tecra wel eens uit elkaar gehaald heeft of een upgrade gedaan? Ben nu ook op een nieuw idee gebracht: processor... sommige Tecra's schijnen die in een socket te hebben maar ja, welke...

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Wat vliegt de tijd en verandert ons idee van wat een snelle pc is toch snel... op het web gevonden over deze LT:
Productivity gets a major boost from the Intel 166MHz Pentium® Processor with MMX™ technology and 32-bit PCI architecture. Coupled with a fine-tuned 256KB pipelined burst SRAM level 2 cache, these Tecras greatly accelerate advanced multimedia projects, CAD/CAM and presentations. The standard 32MB high-speed Extended Data Output (EDO) DRAM can expand to an incredible 160MB. It's ideal for advanced operating systems such as Windows®NT. The large 2.1 billion byte (=2.02GB) hard disk drive lets you load up on sophisticated software, huge databases, and storage-hungry applications.
ROFL...

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Nou staat er dus op de docs van de CD-224E CDROM-drive die ik bij mn Tecra 8100 gekocht heb, dattie ook in een 520CDT gaat. Blijkbaar toch compatibel dan. Het is dus waarschijnlijk mogelijk om een DVD/CDRW drive, bedoeld voor een Tecra 8xxx, in jouw unit te rammen.

Vraag is alleen of de firmware daarvan dan ook nog meewerkt... ik zou niet weten waarom niet, maar je weet t nooit met die proprietary bay shit.

edit:
[offtopic gelul]Die CD-224E is trouwens echt een geil dingetje. Heeft C1 error correctie enzo. Ouwe CDs die ik echt met geen mogelijkheid meer kon lezen op mijn andere laserslaafjes deden het op 3-speed in dit ding. Tres bien...[/otg]

[ Voor 0% gewijzigd door John_Glenn op 15-10-2002 11:35 . Reden: ik werd ineens geil ]

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Ik denk dat ik maar eens flink ga eBayen... volgens een pagina die ik vond met accesoires voor de 520CDT werkt dit er ook wel in:
TOSHIBA P000290970
Toshiba Part Number: P000290970
Category: CD-ROM / DVD / CDR
Subcategory: Main Units
Notes: Toshiba SD-C2302, ZA2177P01
En die gaan op eBay denk ik voor $50 ongeveer... hoewel de verschillende verkopers het er niet over eens zijn of dit nou een 4x, 6x of 8x DVD is :?

/off topic: Btw, John, hoe staat het met het Linux op Mac project? ;)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

/offtopic:
slecht... ten eerste is er een stukje hardware naar de maan, waarschijnlijk sytem RAM of L3 cache (en het lijkt dat laatste, duur dus :(). Verder is er niemand die een framebuffer device voor dit type Mac heeft geklust, en mij ontbreekt het aan voldoende gegevens en specifieke C-kennis (vooral dat laatste ;)) om het zelf te doen. Console based doet ie t prima; jammer dat RC5 afgelopen is nu :) Ben nu maar bezig mijn eigen BX-shrine (lees: bijzondere ATX kast) bijeen te brengen, heb ik toch wat te doen. En ben al weer flink eind op weg in The Art of Assembly, leest als een roman :P

/ontopic:
$50 is wel een vette investering in zo'n oud beestje. Je kan ook op zoek naar een nieuwere Tecra... Of spelen er nostalgische gevoelens?

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
John_Glenn schreef op 15 oktober 2002 @ 14:36:
$50 is wel een vette investering in zo'n oud beestje. Je kan ook op zoek naar een nieuwere Tecra... Of spelen er nostalgische gevoelens?
Neuh, maar een Tecra 8100 bijv. kost al snel >€600 tweedehands. En dat terwijl die P166mmx met 160mb prima voor alle normale laptop dingen geschikt is - W2K, Office, beetje browsen. Maar af en toe onderweg een DVD'tje kijken lijkt me ook wel leuk en daar heb ik dus niet een compleet nieuwe laptop voor nodig ;)
Pagina: 1