Welke videokaart kan dit ?

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou graag via een tv-in beelden opnemen op m'n pc (eventueel on the fly comprimeren, maar vrees dat mn 1400mhz-bakje dit niet trekt) en deze ook terug afspelen via de tv out.
Graag wil ik ook dat een direct-show (draw)-applicatie zoals mediaplayer tijdens het afspelen van een filmpje kan geminimized worden terwijl ik rustig op mijn compu nog andere dingen kan doen en ik op de tv toch de film kan bekijken.

Ik had gedacht aan een matrox G400, maar deze heeft geen tv-in :( ...

Verwijderd

Blizard schreef op 14 oktober 2002 @ 17:45:
Ik zou graag via een tv-in beelden opnemen op m'n pc (eventueel on the fly comprimeren, maar vrees dat mn 1400mhz-bakje dit niet trekt) en deze ook terug afspelen via de tv out. Ik had gedacht aan een matrox G400, maar deze heeft geen tv-in :( ...
Er staan toch zat kaarten in de pricewatch van tweakers die een tv-in hebben? Zoek er één uit in je prijsklasse en koop die. :)
Graag wil ik ook dat een direct-show (draw)-applicatie zoals mediaplayer tijdens het afspelen van een filmpje kan geminimized worden terwijl ik rustig op mijn compu nog andere dingen kan doen en ik op de tv toch de film kan bekijken.
Beetje meer intern geheugen erin zal een verbetering zijn... en kijk naar een kaart mer minimaal 64mb geheugen.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:10
uuhh... als je nou gewoon een aparte tv-kaart neemt?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Blizard
  • Niet online
Wirf schreef op 14 oktober 2002 @ 17:49:
uuhh... als je nou gewoon een aparte tv-kaart neemt?
Ik heb momenteel een videokaart die enkel beeld op tv-out zet of beeld naar monitor stuurt << niet echt handig.

Verwijderd

Ik heb een PIII450 met Matrox MARVEL G400 en heeft TV in en uit en TV-kabel in
Video capture werkt prima, belangrijk is een snelle hardeschijf dat is soms bij mij het enige probleem. Met MJPEG compressie (built-in) is het goed te doen. Jammer dat er toen geen MPEG2 was. Dat én een grote (gedefragmenteerde, lege) hardeschijf moet voldoende zijn.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blizard schreef op 14 oktober 2002 @ 17:54:
[...]

Ik heb momenteel een videokaart die enkel beeld op tv-out zet of beeld naar monitor stuurt << niet echt handig.
Matrox G450 eTV kan dit volgens mij wel, ook on-the-fly comprimeren naar mpeg4

Verwijderd

MPEG4 on-the-fly gaat niet op een videokaart volgens mij. MPEG4 is een bewerking op MPEG2, wellicht via een programmaatje.
ATI kan ook interessant zijn

• Blizard
  • Niet online
jadjong schreef op 14 oktober 2002 @ 18:04:
[...]

Matrox G450 eTV kan dit volgens mij wel, ook on-the-fly comprimeren naar mpeg4
Lijkt me inderdaad een aardig kaartje :)
Enig minpunt is misschien de s-video-out & in .. Is het lastig om een 20 tal meter te overbruggen met s-video ? En wat met het geluid ?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
marvel G400 kan ik niet aanraden gezien er geen win2k/xp support is voor het hardware capture gedeelte. eTV is misschien een oplossing idd.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

P5ycho schreef op 14 oktober 2002 @ 18:15:
marvel G400 kan ik niet aanraden gezien er geen win2k/xp support is voor het hardware capture gedeelte. eTV is misschien een oplossing idd.
Niet helemaal waar; ik heb het werkend op mijn w2k. Echter GEEN MJPEG-capture.
Ik zou wel een nieuwere kaart aanbevelen. Check dus de compabiliteit met je OS (sen)

Verwijderd

volgens mij kan de winkelier bij jullie in het dorp/stad daar een heel goed antwoord opgeven . .

zijn ook heeeeeeeeeeeeeel veel websites over te vinden

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:58:
volgens mij kan de winkelier bij jullie in het dorp/stad daar een heel goed antwoord opgeven . .

zijn ook heeeeeeeeeeeeeel veel websites over te vinden
Jij weet niet in wat voor een dorp-stad ik leef eh ;)
Ik denk dat ik toch voor de 450 ga, hij kan alles wat ik wil (enkel spijtig van de s-video majah ..) ..
Pagina: 1