[K7S5A] FSB-setting in het bios.

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een ECS K7S5A, en die gebruik ik naar tevredenheid.
Ik oc regelmatig met de Cheepoman-bios.

Maar 1 ding was niet duidelijk, namelijk bij het instellen van de FSB, dan kan je kiezen uit bepaalde waardes (bijv. 150/150), en dan zie je eronder twee dingen.
De CPU frequency en de DRAM frequency.
In het genoemde geval staan ze beide op 133.
Maar je kan ook kiezen uit bijv. 148/148, en dan staan beide 'frequencies' op 100.
Wat moet ik hieruit opmaken? Is dit een soort foutje?
En meest belangrijkste nog: Wat maakt het uit voor de performance?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Volgens mij unlocked cheepoman de verborgen instellingen. Dan heeft ie weinig invloed op de dingen die je in je bios te zien krijgt. En voor zover ik weet is het niet slecht voor de performance. Dat getal dat je daar ziet staan is toch niet gelijk aan het getal wat het echt moet zijn. Of het nou 100 of 133 is.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

ik heb ook zo'n k7s5a en ik vraag me af of ik in mijn AMI bios de fsb kan aanpassen en zoja , hoe??, ik vind alleen maar waarden als 100/100 en 133/133
iemand goed raad?

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:49:
ik heb ook zo'n k7s5a en ik vraag me af of ik in mijn AMI bios de fsb kan aanpassen en zoja , hoe??, ik vind alleen maar waarden als 100/100 en 133/133
iemand goed raad?
Zoals in mijn openingspost staat heb ik de zgn. Cheepoman-bios.
Cheepoman heeft het bios gehackt ( _/-\o_ ) en daardoor kan er ge'oc-ed worden.
Zijn diverse topics over op GoT, anders kan je hem vinden op ocworkbench.com (onderaan staan de nieuwste). Anders moet je in mijn topic-lijst (klik op m'n naam links) even kijken naar de topics waar de K7S5A in voorkomt, daar gaat het ook weleens over dit bios.

Succes! (De mijne loopt vlekkeloos op 150Mhz, dus... :) )

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

HisRoyald... Jij hebt nog de standaard BIOS. Je moet de Cheeopman BIOS flashen, dan krijg je je OC menutje.

En Anandus, de waarden die jij ziet zijn ook multipliers. CLK = PCI * 3 voor 100, CLK = PCI * 4 voor 133. Cheepoman laat toe dat je je PCI frequentie (standaard op 33) ophoogt. 148 betekent dus dat je PCI op 148/3=49 MHz loopt. Weining PCI kaarten trekken dit overigens...

Forget your fears...
...and want to know more...

• anandus
  • Niet online
Aetje schreef op 14 oktober 2002 @ 19:55:En Anandus, de waarden die jij ziet zijn ook multipliers. CLK = PCI * 3 voor 100, CLK = PCI * 4 voor 133. Cheepoman laat toe dat je je PCI frequentie (standaard op 33) ophoogt. 148 betekent dus dat je PCI op 148/3=49 MHz loopt. Weining PCI kaarten trekken dit overigens...
Oh, okee.
3 vraagjes dan.

1. Ik heb géén PCI-kaarten in mijn slots zitten, maar wel onboard devices (is toch ook PCI?), is de kans groter dat ze het dan wel trekken?

2. Heeft de AGP ook een multiplier? (Of maakt dat niet uit, omdat de AGP via de northbridge gaat ipv de southbridge bij PCI? correct me if I am wrong)

En 3. Dus in principe zou het zelfs beter zijn als die frequencies in de bios op 100 staan ipv 133, omdat de rest van het systeem dan harder meeholt? (Mits alles stabiel blijft...)

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

1: Ietsje groter, maar onboard devices zijn vaak wat minder van kwaliteit... Zet eerst alles uit, dan voorzichtig alles aanzetten...
2: Ja. En de PCI clock gaat geloof ik ook van de northbridge uit... AGP is PCI*2. AGP 2x is PCI*4 enz.
3: Ja. Mits het zaakje stabiel blijft.

Forget your fears...
...and want to know more...

• anandus
  • Niet online
Spanks :)
* anandus schrijft dit nu met zijn nieuwe settings aan, dus so far so good :)

Pagina: 1