PIII@133 op een BX440

Pagina: 1
Acties:

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2025
Kan ik een Pentium III 933MHz 133MHz slot1 in mijn moederbordje MSI MS-6119 VER 1.2 (Zit in een packardbell met packardbell bios van AMI) plaatsen en laten draaien op 8 x 112MHz dus op 896MHz zonder dat dit problemen opleverd. Of is een andere optie een nieuwe bios bij MSI zelf bestellen (dat is dan een AWARD) dan kan die namelijk wel een FSB van 133 leveren, of is deze optie niet mogelijk door mogelijke mods aan het moederbord.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hebt het nu over overclocken en dan is niks te garanderen. Een beetje BX bord doet niet moeilijk om 133MHz (mits je er een juiste PCI devider op hebt zitten, een grafische kaart die niet moeilijk doet om 89MHz AGP snelheid en natuurlijk geheugen dat vlekkeloos op 133MHz draait). Iig kan dat bord Coppermine's aan, da's het probleem niet. BIOS hoef je niet te bestellen, kun je gewoon v.d. MSI site downen, staat ook hoe het moet. Flashen is natuurlijk geheel op eigen risico, met name omdat er een PB BIOS op zit. Oh, 8 maal 112MHz is géén optie, de multiplier v.d. 933 is gelocked op 7 (is ook zo terug te vinden).

Check ook dit topic: Een PB Bios Flashen met een GIGAbyte bios gaat ook over een mobo in een PB systeem flashen naar het 'origineel'.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het zou moeten kunnen. Ik zou wel ff een nieuwe BIOS pakken voor ze zekerheid. Meestal ondersteund de nieuwste BIOS meer verschillende CPU's dan de originele BIOS van het bord.

Ik heb zelf de nare ervaring gehad dat ik een PIII 933MHz (133MHz slot1) niet aan de praat kreeg op een MP440BX (geloof dat het een Mount Prospect moederbord was). Dat was best wel balen. Maar dat is al een tijdje geleden, ik denk dat het mij nu wel lukt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590