Beste Games voor Genesis/Megadrive

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Ben vandaag voor een koopje een MegadriveII + SegaCd gekocht..(nu is dit koopje dus een wat Telefoontikken en wachttijd :P , maar sinds Emus hier een taboe is zal ik er niet verder op ingaan)

Nu had ik vroeger er ook een gehad , maar die is samen met een Nes+snes door mijn moeder weggegooit 5 jaar geleden toen ik alleen maar achter me PSX zat.

Welke games zijn echte must haves ???
I had bv toen SHinobi , SF2 turbo en nog wat andere waarvan ik de namen ben vergeten ...

en reviews voor deze games zijn nouwelijks nog te vinden.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-01 16:27

FastBunny

Give it the Works !

Sonic 2 :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 09:36

ZiegoM

Yammie R1

Alle Sonics
en dat spel met die helicopter waarmee je boven een bos/zee allerlei missies moet doen (ben naam kwijt, iig iets met 'helicopter'oid in de naam)

en natuurlijk micromachines (met 2 extra aansluiting voor joypads zodat je het met zn 4 kan doen :P)

edit:

wtf is dat Sega CD oid??

\_Specs_/

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
ZiegoM schreef op 14 oktober 2002 @ 17:50:
Alle Sonics
en dat spel met die helicopter waarmee je boven een bos/zee allerlei missies moet doen (ben naam kwijt, iig iets met 'helicopter'oid in de naam)

en natuurlijk micromachines (met 2 extra aansluiting voor joypads zodat je het met zn 4 kan doen :P)

edit:

wtf is dat Sega CD oid??
uitbreding voor de Megadrive voor grote spellen die niet op een cartridge passen
en schijnt ook een verbetering te doen aan de graphic chip en ondersteunde als eerste toen Video FMV's ..(of was de JAguar als eerste?? )

edit: Maximum Carnage ..was dat geen SPiderman spel?? met die Venom op de voorkant? ben benieuwd :)

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Sonic 2
Mickey & Donald: World Of Illusion
wonderboy 5
Biohazard Battle

Enkele namen die me te binnen schieten.

offtopic:
Maar de SNES wipe-te de MD natuurlijk zwaar. :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 20:16
OMG!! je ma die consoles wegsmijt? Evil!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:57
Rocket knight (mijn favo, helaas geen deel 2 :P )
streetfighter 2
golden axe 2
streets of rage 2
ecco the dolphin 2
sonic 2

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Jungle Strike is die met die helicopter. En natuurlijk ook Soviet Strike.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 22:44:
Jungle Strike is die met die helicopter. En natuurlijk ook Soviet Strike.
niet het origineel vergeten:
Desert Strike

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Sick Nick

Drop the top!

Mortal Kombat 2/3!

Schopt kont :) Heb hier ook nog megadrive2 liggen

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 20:16
Alle Sonic delen
MK 2 en 3 idd
NBA Jam
Comix Zone :)

mja zoveel :P

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Zero Wing!! :D All your base belong to us! zeer verslavend

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
speciaal voor de cd, eternal champions mega cd version.. die was super..

voor de rest zijn er zooo veel spellen, streets of rage 1,2, en 3, golden axe, idd de strike series [desert & jungle] vergeet ook viruta racing niet.. de eerste 3d racer op de MD.. erg tof, helaas vergeten te kopen.

teveel om op te noemen ;)

en er was trouwens wel rocket knight 2... ;)

Road Rash 2 heb ik ook vele malen gehuurd, maar nooit kunnen kopen.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Skitchin!!!! :)

Road Rash games zijn ook cool, even als Turtles: Hyperstone Heist (beetje remake van turtles in time van de SNES)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24

Cyphax

Moderator LNX
Streets of rage I en II, blijven schitterend (met z'n 2en vooral), Shining force I en II (RPG), en Sonic I en II (III vond ik gewoon minder).
Dat zijn mijn favorieren wel op de Megadrive.

Ook leuk is Kid Chameleon

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

YEa Sor 1 en 2 waren da games op de SEGA 16 BIT damn!! die heb ik lang gespeeld.. Ik speel ze nu nog steeds met me emulat0rrtje :)!!! Verder nog Afterburner was ook kickasss spel!!

Verwijderd

He mensen, een aantal vraagjes.

Ik heb een Menacer geweer, doet deze het met 100Hz tv's.
Zijn hier naast de bijgeleverde cassete en T2 the arcade game nog andere spellen voor te krijgen.

En zijn er veel spellen die 4 players ondersteunen, aangezien dat op een gegeven moment ook mogelijk was met de Megadrive!

Thnx

Verwijderd

Columns 3!

Verwijderd

Rocket Night 2 bestaat inderdaad, ik heb hem hier naast mij liggen, hij heet alleen net wat anders, namelijk:

Sparkster (Rocket Knight Adventures 2)

Kan ik je aanraden. Alleen wel gigantisch moeilijk!

Verder is Flicky echt zo'n enorm cool simpel spelletje! Je bent een vogeletje en moet je kuikens redden en terug naar een lift brengen terwijl je katten of tijgertjes en salamanders moet ontwijken.

QuackShot is ook enorm cool. Je speelt hierin Dondald Duck, en hoe het ook alweet ging: Al sla je me dood, ik ga hem zo maar weer eens spelen. Was ook grafisch wel goed geloof ik.

Verder moet je gewoon Toejam & Earl hebben. Als je dit met 2 man speelt lig je gegarandeerd af en toe dubbel en dwars. Ik heb hem nog nooit uit mogen spelen maar mijn broers wel.

Kijk anders even op de volgende site:
http://www.genesiscollective.com/ En kijk daar even onder de game database!

Verwijderd

Street of Rage 2 ! Duidelijk! Dit is gewoon HET spel en ik speel het nog altijd! (Op mijn pctje natuurlijk ;)). Voor de mensen die het kennen, dit is een hele goede site erover. check it, veel leuke weetjes:
http://www.classicgaming.com/soronline/main.htm

Verwijderd

Alle Sonics, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Er zijn echter nog een paar onbekendere spellen die gewoon een van de beste zijn die ik in mijn hele leven gespeeld heb.

Ecco the Dolphin (1&2)
Phantasy Star IV

En voor de rest vrijwel alles dat hierboven genoemd is.

Verwijderd

Toejam & Earl

en natuurlijk de sonics

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Donald Duck in Maui Mallard is ook erg l33t (niet te verwarren met Quackshot, die is ouwer). Goeie graphics, goeie gameplay, leuke humor, en uitdagend. Kortom een heerlijke platformer.

Dr. Robotnik's Mean Bean Machine. Erg verslavend. Nuff said :)

En Boogerman is ook wel een leip spelletje, maar niet zo super.

Verder natuurlijk de meesten die hierboven ook zijn aangegeven.

Verwijderd

Damn, ik zal es in mijn kast kijken. Daar ligt nog een dikke stapel mastersystem/megadrive spellen. Enige nadeel is dat de 2 consoles kaput zijn :'(

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
hmmzz... waarom hoor ik geen:

Phantasy Star (alle delen)
Shining Force 1 en 2
Shining in the Darkness
Sword of Vermillion

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

De allerebeste games voor Sega Megadrive die ik heb zijn->

Shining In The Darkness: echt een zeer zalige game
Shining Force 1&2
Starflight
Buck Rogers
Shadow Of The Beast
Wonder Boy In Monster World
The Feary Tale Adventure

Alle bovenstaande games heb ik uitgespeeld en waren prachtig, dus zeker eens checken op z'n minst!!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 14:15:
Rocket Night 2 bestaat inderdaad, ik heb hem hier naast mij liggen, hij heet alleen net wat anders, namelijk:

Sparkster (Rocket Knight Adventures 2)

Kan ik je aanraden. Alleen wel gigantisch moeilijk!

!
ik las t net en ik wilde t ook gaan zeggen... :)
sparkster is btw ook voor de snes en hij is idd erg koel, muziek is koel, moves zijn vet, character vind ik koeler dan sonic :)
maar hijs idd moeilijk... :/
maar leuk :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

gnimmeL_kraD schreef op 13 november 2002 @ 18:30:
hmmzz... waarom hoor ik geen:

Phantasy Star (alle delen)
Shining Force 1 en 2
Shining in the Darkness
Sword of Vermillion
Shining Force en vooral Phantasy Star zijn inderdaad zo ontzettend meesterlijk..Maar dat wordt inderdaad door iedereen altijd vergeten...Vooral omdat ze niet echt gepromote zijn in Europa..En omdat PS ongeveer 220 gulden was ^^

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Sparkster :?

Dat is toch dat spel dat als je hem op Hard uithaalt, dan nog 12 moeilijksheidsgraden moet doen om het echte einde te zien? Zo had je ook nog Very Hard, Crazy Hard, Psycho Hard, Ultra Hard, Bizarre Hard en weet ik het nog veel meer. Dat is dan toch niet leuk meer?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

En natuurlijk ook
Aladin (van de disney film)
Arch Rivals (basketbal, maar dan net ietsje anders)
Comix Zone (Interactief stripverhaal)

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Als je een beetje van actie-RPG's houdt (zoals Zelda), moet je the story of Thor eens proberen. Erg cool spel! Lekker speelbaar, goede sfeer en hele toffe muziek.

En verder zijn de Sonics natuurlijk verplichte kost (Sonic Spinball is trouwens ook leuk) en NBA Jam: Tournament Edition roelt als het om b-ball gaat!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Ik hoor wel SOR1&2 Maar geen SOR3 terwijl ik dit zelf het beste deel uit de serie vond.

-Natuurlijk moet je Street fighter 2 Championship edition hebben
-Ikzelf was helemaal verslaafd aan maximum carnage een spiderman fight game met prachtige comic style graphics.
- James Pond series mag ook niet missen (vooral deel 3 is erg goed)

Verwijderd

Ik weet in ieder geval dat Disney op een gegeven moment hele leuke en zeker ook mooie games op de markt bracht. Hierbij denk ik aan: Aladdin, Lion King, QuackShot, Dondald Duck in Maui Mallard, Mickey Mania en Mickey en Donald in World of Illusion.

Ik moet zeggen dat ik jammergenoeg alleen QuackShot heb, de rest ga ik maar eens naar op zoek. Zo heb ik vandaag Sonic 1 besteld want ik heb zelfs nog geen enkel spel uit de sonic reeks. Die speelde ik altijd bij een vriend (toen nog vriendJE) van me.

Ik kan me trouwens nog herrineren dat mijn broer Moonwalker wel eens leende. Was ik op die dagen ook gelijk achter vandaan te krijgen.

Dan nog maar een keer wat vraagjes.

Zijn er nog online winkels die nog Megadrive spellen verkopen naast nedgame.nl

Doet mijn Menacer gun het ook op 100Hz tv's, en zijn er veel spellen die 4 players ondersteunen???

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb mijn Megadrive helaas jaren geleden weggegeven aan een familielid, en nu is ie stuk, dus kan ik 'm ook niet meer opnieuw opeisen. ;(
Maar gelukkig heb ik mijn heil gevonden in emulators, Gens is een zeer goede Megadrive emulator, en ik heb inmiddels al roms van alle spellen die ik goed vond. Misschien niet volkomen legaal om al die roms te hebben, maar de spellen die ik 't meest speel zijn toch de spellen die ik zelf had, en dat maakt 't toch wel wat legaler, naar mijn mening.
Ik heb nu al een goede controller (PSX controller met converter voor USB, werkt prima voor Megadrive games), ik heb m'n geluidskaart aangesloten aan dezelfde stereo waar m'n TV aan is aangesloten, nu heb ik alleen nog een videokaart met TV-out nodig, en dan kan ik al m'n favoriete Megadrive games weer spelen alsof ik de console zelf heb. Dat lijkt me ideaal :)

• Kouwe_Arie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-01 09:37
mickey mouse enzow
en sonic.. met knuckles enzow, de goeie oude tijd :D

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11-2025
shinobi III
Toejam & Earl II

" Play the violent strings of my symphony "

• ddZ
  • Laatst online: 17-01 19:44

ddZ

Super Streetfighter 2, Sonic 1 t/m 3 , Sonic & Knuckles (hier spreekt een Sonic-liefhebber, jah :) ). Voor de Sega CD is Final Fight CD echt een must have; vooral de cd-music die er bijzit is briljant.
Pagina: 1