[hd] is aan het sterven (denk ik iig)

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een WD 8gb harde schijf van ongeveer 3-4 jaar oud.
Sinds een tijdje werkt hij niet helemaal lekker meer. Ik had al eens gehad dat hij
prompt vastliep (dus echt _helemaal_ vast), en als je dat rebootte, kon hij de harde schijf niet vinden ("Detecting primary master: <lang wachten>... None").

Toen wist ik wel min of meer wat het probleem was, namelijk een stroomtekort (ik had een 230w voeding, met daarop 2hd's, 1 cdrom, 1 brander en 1 12v fan) dus ik
had een nieuwe 300w voeding gekocht. Toen deed hij het weer gewoon, de hd werd gewoon gedetecteerd enzo. Alleen was hij nog één keer vastgelopen, maar daarna deed hij het weer.

Dit heeft hij ongeveer 1 maand zo volgehouden, maar sinds een week is het helemaal mis. Het gaat zo:

- Je zet de pc aan.
- De eerste keer kan de hd wel gevonden worden.
- OK, windows (2000) start op.
- Maar... normaal start hij dan ook Norton en MSN op, maar nu doet hij dat niet!
En als je dan op Start klikt, freezed het knopje, en even later de muis ook, dan loopt hij dus helemaal vast.

- als je dan weer reboot, kan hij de hd niet vinden. En dat vind ik nou zo raar.
Dat hij windows wel opstart, maar Norton en MSN niet...

Weet iemand waar het anders aan kan liggen?
Ik ga binnenkort wel een nieuwe hd kopen, dat ding is gewoon versleten denk ik.

edit:
zal nog ff me spex0rs erbij zetten :) :

Celeron 333 mhz
Gigabyte GA-6BXL (geloof ik) mobo
Hd1: WD 8.2 gb (dat dooie ding dus) 5400rpm
Hd2: El cheapo 4,3 gb 5400rpm

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Heb je het diagnostics progje van WD al gedraait? Als je geluk hebt kun je misschien nog garantie krijgen van WD (kun je op hun site checken).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees je überhaupt wel de FAQ's en de stickies eer je een topic opent :? :/

Check de OM FAQ onder het kopje "mijn harddisk doet vaag"

Dit topic is gesloten.