Monitor op interlaced instellen

Pagina: 1
Acties:

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een Philips 104B uit het jaar 0. Ik had deze monitor als 2e monitor onder windows XP perfect aan het draaien, alhoewel windows XP de monitor niet herkende. Ik draai nu weer op windows 98 waar de monitor als zodanig wordt herkent (vandaar dat ik weet dat het een 104B is)
In windows XP kon ik de monitor op 1024*768*16@43Hz interlaced krijgen (dus 87Hz) Nu wil ik dit ook weer onder windows 98 hebben, alleen staat die optie nergens. Hij staat nu op 800*600*24@60Hz en dat is gewoon te groot. 1024 was perfect op die monitor. Ik heb al geprobeert met powerstrip de monitor op interlaced te krijgen, maar dit lukt voor geen meter omdat de optie er niet is, handmatig via powerstrip de monitor op 43Hz te zetten om de optie wel te krijgen is helemaal geen succes.
Weet iemand hoe ik (al dan niet via het register :? ) deze resolutie weer beschikbaar kan krijgen?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik heb een 104B en die kan 800x600@85Hz en 1024x768@65Hz, kleurdiepte is puur afh van de kaart, dus ik denk dat je het bij de kaart zult moeten zoeken

• Gisae
  • Niet online
catfish schreef op 14 oktober 2002 @ 18:47:
ik heb een 104B en die kan 800x600@85Hz en 1024x768@65Hz, kleurdiepte is puur afh van de kaart, dus ik denk dat je het bij de kaart zult moeten zoeken
Ik kan voor zover ik weet de monitor niet op 800x600@85Hz zetten. Volgens de boekjes die erbij zitten kan dit ook niet. De maximale resolutie is volgens de boekjes 1024 X 768 fh=35,5KHz fv=87Hz. Er zijn ook modellen die op 1024@70Hz kunnen, maar dat model heb ik niet. Ik heb een 2MB S3virge voor die monitor. Wat is trouwens de maximale resolutie die een 2MB kaart aankan? Ik ga wel even kijken of ik nog ergens goede drivers voor die kaart kan vinden, maar volgensmij ligt het eerder aan de drivers van de monitor omdat deze die optie gewoon weer moet geven, hij heeft het ook gedaan onder xp.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Probeer je monitor eens gewoon te installeren als standaardmonitor ipv. als Philips nogwattes. Als je hem als standaard installeerd heb je waarschijnlijk wel weer alle opties tot je beschikking.

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 13:31:
Probeer je monitor eens gewoon te installeren als standaardmonitor ipv. als Philips nogwattes. Als je hem als standaard installeerd heb je waarschijnlijk wel weer alle opties tot je beschikking.
Geweldig advies. De hele pc is nu naar de kloten :(
Ik kan niet fatsoenlijk in windows komen. De resolutie van de hoofdmonitor is 640*480 en als ik naar de beeldeigenschappen ga valt de monitor uit. Ik heb dan de 2e videokaart niet in de pc zitten. Als ik die er wel in heb zitten loopt de pc vast bij het opstarten. Als ik in veilige modus ga zitten geeft de pc mijn geforce weer als een S3 virge, en de 2e monitor werkt dan niet. Wil ik de drivers van de kaarten opnieuw installeren dan valt de pc gewoon uit.
Ik ga nu weer verder kloten, en ik ga niet formatteren. Als iemand nog goede drivers voor die S3 heeft, of een manier weet om zonder beeldeigenschappen de drivers te wissen dan graag ff posten.

Beide kaarten zijn als het goed is verwijdert (wat ziet got er lelijk uit met 256 kleuren) en ik ben nu de geforce opnieuw aan het installeren. straks gaat de S3 er weer in en dan hoop ik dat ik weer terug bij af ben :)