[RA2]Netwerk via IPX

Pagina: 1
Acties:

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05
In Red Alert 2 heb ik problemen met het netwerk. Op beide computers staat IPX geinstalleerd, op beide heb ik de instelling 802.2 en 802.3 ipv automatisch geprobeerd, bovendien heb ik bij Options in Red Alert het MAC-Adres op het goede gezet.

Als we nu op beide computers (1 met XP, ander W98) naar Network gaan, zien we elkaar in de Lobby, maar kan er slechts in 'een richting' gechat worden (van w98 naar XP). We zien dus wel elkaars naam.

Zodra je op de W98 PC een game aanmaakt, zie je 'm in XP, maar als je op Join klikt blijft ie hangen. Andersom, als je op de XP pc een game maakt, zie je 'm niet op W98.

Wie heeft een oplossing/idee? Ik heb natuurlijk al gezocht maar de oplossing om 'm op 802.2 / 802.3 te zetten werkt niet... En tips als 'installeer IPX' spreken voor zich...

Nederlander in België

Verwijderd

Let er ff op dat je bij de XP machine de middelste netwerkkaart kiest (jaja je hebt er 3)
Zijn beide games dezelfde versie (updates) ?
Reinstall van RA2 op beide PC's ?
Legale of illegale versies ?

denk zelf dat de ene geupdate is en de andere niet

Verwijderd

Ik heb een probleem dat redelijk vergelijkbaar is:

2 identiek dezelfde PC's, win2kpro sp3, ra2 (2x legaal in de winkel gekocht).
Als ik een game wil starten, zien ze elkaar niet eens in de lobby. Als ik wil gamen moet ik met allebei verbinding maken met het internet. Op zich leuk, het werkt maar het scheelt enorm veel performance.

Iemand een id???

Verwijderd

staat je XP firewall wel uit op die NIC?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 12:16:
Ik heb een probleem dat redelijk vergelijkbaar is:

2 identiek dezelfde PC's, win2kpro sp3, ra2 (2x legaal in de winkel gekocht).
Als ik een game wil starten, zien ze elkaar niet eens in de lobby. Als ik wil gamen moet ik met allebei verbinding maken met het internet. Op zich leuk, het werkt maar het scheelt enorm veel performance.

Iemand een id???
kijk eens naar de netwerkkaarten !
Gewoon onder opties in het spel, als je daar op klikt zie je dat je er 3 hebt en je moet de middelste hebben

• Elektronicanet
bedankt voor jullie hulp, maar ik heb het al een keer voor elkaar gekregen, door op beide pc's te spelen met Frametype (heb gekozen voor 802.3 dacht ik) en met destination netwerk in RA2... Het chatten ging nog steeds in een richting, maar we komen nu in elkaars game en daar gaat het om!

Nederlander in België

Verwijderd

Wat heb je bij destination network ingevuld dan?? Ik heb hetzelfde probleem.

Bij network options in het spel. Ik heb tiberian sun maar denk dat het hetzelfde is. Ik moet SOCKETNUMBER invullen en DESTINATION NETWORK. weet iemand wat ik hier in moet vullen??

• Elektronicanet
Even een update: hij werkt nu dus NIET meer! Met dezelfde settings volgens mij, nl. deze:

* Op XP-pc "NWLink IPX/SPX Compatible Transport" installeren en op W98-pc IPX/SPX installeren, NETBIOS aanvinken
* Frametype netwerkadapters: 802.3
* Kies de juiste nummers uit dat rollijstje bij Options - Network in RA2
* Bij Destination Network niks invullen óf 00.00.00.00 invullen
* Bij Socketnumber niks invullen, wat is dat???

Met deze instellingen hééft het gewerkt maar nu niet meer. Wie weet DE oplossing?

Nederlander in België

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 12:25:
staat je XP firewall wel uit op die NIC?
ja, staat alleen aan op de Chello-NIC...

Nederlander in België

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 13:06:
[...]

kijk eens naar de netwerkkaarten !
Gewoon onder opties in het spel, als je daar op klikt zie je dat je er 3 hebt en je moet de middelste hebben
Staan er 4 bij mij, maar ik weet welke ik moet hebben omdat ik het MAC adres van de NIC weet...

Nederlander in België

Verwijderd

Hou maar op met het zoeken in de netwerk-instellingen in Windows...
Ik heb ook wel vaker met vrienden geprobeerd die C&C spellen te LANnen, en vanaf Red Alert 1 lopen ze allemaal vast.... Het lijkt mij gewoon een software probleem dat Westwood dus veroorzaakt heeft... Ik zou zeggen, contact Westwood maar eens...

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10
tiberium sun loopt hier anders perfect en nog nooit probs hehad :?
Pagina: 1