Toon posts:

Shoutcast server opzetten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik weet niet of het hier thuishoort..

Ik wil dus een internet radiostation opzetten, niet te groot, voor 25 users ongeveer. Nou kan ik wel mijn eigen server beginnen, maar dat schiet niet op met een 16 kb/s upload. Dus de volgende vragen :

- Ik heb al rondgekeken bij diverse webhosters, maar het is mij niet helemaal duidelijk of je zomaar een shoutcast server mag draaien. Hoe zit dat ?

- Wie weet een hoster waar je shoutcast of andere servers mag en kan draaien ?

- Is het verstandiger een realserver of een quicktime server te gebruiken, of nog wat anders ?

Alvast bedankt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:17:
- Ik heb al rondgekeken bij diverse webhosters, maar het is mij niet helemaal duidelijk of je zomaar een shoutcast server mag draaien. Hoe zit dat ?
Ik denk niet dat je zo snel een hostingprovider zal vinden die voor jou al relay wilt spelen, aangezien het draaien van een relay veel constante datatraffic kost. Het makkelijkste is dus om een aantal hosting bedrijven te mailen en vragen of hun die dienst leveren, want het is niet iets waar ze groot mee zullen adverteren.

Je zegt zelf al van ik wil voor 25 users, hierbij ga ik er vanuit dat je een 128kbit mp3 streampje wil draaien dit is dus 16kb/s x 25 = 400kb/s. Dit kost je dus al bijna 1,5gb per 1 uur muziek draaien.

Dus als jij een hoster vind die eventueel als relay wil spelen dan kost je dit alleen al een hoop geld aan datatraffic, dus hou maar wat geld apart.

Daarbij komt nog het feit dat mp3's streamen niet legaal is tenzij je de muziek rechten ervoor heb.
- Wie weet een hoster waar je shoutcast of andere servers mag en kan draaien ?
Zie boven.
- Is het verstandiger een realserver of een quicktime server te gebruiken, of nog wat anders ?
Dit is geheel afhankelijk van wat je gaat streamen.
Alvast bedankt :)
Geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*