• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:47
Er zijn hier al genoeg topics geweest over MP3 spelers en NetMD apparatuur. Uit de search heb ik helaas niet mijn gewenste antwoord kunnen vinden. Ik heb het volgende probleem/dilemma:

Op dit moment heb ik een Homedeck die mij in staat stelt om mijn MP3's op te nemen op de geweldige snelheid van 1x. Mijn Portable MD speler is volledig naar mijn wens en heb er ruim een jaar geleden toch nog 650 oude hollandse guldens voor betaald. Echter dat opnemen op die minidiscjes duurt mij te lang. Ik weet dat het via NetMD dus veel sneller kan, alleen wordt mijn huidige homedeck deels overbodig.
Ik zou natuurlijk ook een MP3 speler kunnen aanschaffen, maar dit maakt echter weer mijn Portable MD-speler overbodig. Inmiddels ben ik er toch wel uit dat er iets moet veranderen, want ik heb op dit moment gewoon niet de tijd om alles rustig te gaan zitten tapen.

Ik heb dus gezocht naar mogelijke vervanging van mijn huidige apparatuur, mogelijk kandidaten zijn:

Sony MDS-NT1
Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mds_nt1.jpg

Features:
- NetMD
- 24 BIT D/A Hybrid Pulse Converter
- 24 BIT A/D converter
- ATRAC Type R
- MDLP
- Gewicht: 1 kg
- Afmetingen: 152x52x255mm

Ingangen:
USB

Uitgangen:
Line out (1x), hoofdtelefoon

€269,-

Deze zou dan natuurlijk als aanvulling/vervanging van mijn huidige homedeck dienen.
Een andere mogelijkheid is een MP3 speler, zoals:

Nex IIe Digital Audio Player
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/image.php?id=1659

Features:
Merk: Frontier Labs
Type: Nex IIe Enhanced
Geheugen: Compactflash en ondersteuning voor Microdrive
Formaten: MP3, WMA
LCD screen: 112x64 blacklit matrix display
ID3-Tag support: Aanwezig
Inter face: USB
Firmware Upgradable: Ja
Voeding: 2x AA batterijen
Speelduur: 12 uur
Afmetingen: 90 x 60 x 20 mm
Gewicht: 65 gram
Equalizer modes: 5 predefined
Signaal/ruis ratio: 95 dB
Kleur: Zwart + verwisselbare skins
Garantie: 12 maanden

Met 256 MB CF €269,-

Deze zou dan mijn Portable vervangen wat ik wel jammer zou vinden, ben er nl beetje aan gehecht geraakt ;)
256 MB vind ik wel het minimum voor een MP3 speler, dus de prijs komt dan toch op €269,-

Ok, wijze mensen op GoT pleaze geef mij wat wijze raad. Want ik weet zelf even niet meer wat de beste keuze is. Bvd :>

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik zou voor de md speler gaan. puur om het feit dat je met MD meer muziek mee kan slepen. en om het gemak van het snelle kopieeren hoef je het niet te doen, wat die deck heeft ook netMD.

is je portable ook longplay trouwens ?

• Zenit
Mn portable is geen longplay, maar ik kan hem eventueel ruilen met die van mn pa die heeft weer wel longplay.
Maakt het veel verschil opnemen op normal of LP4? Of is het snelheidsverschil verwaarloosbaar. Ik dacht namelijk dat er wel een groot verschil in zat :(
Ik neig ook naar een MDspeler, ook omdat ik hier nog tig MD's heb liggen.

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

Zenit schreef op 15 oktober 2002 @ 13:57:
Mn portable is geen longplay, maar ik kan hem eventueel ruilen met die van mn pa die heeft weer wel longplay.
Maakt het veel verschil opnemen op normal of LP4? Of is het snelheidsverschil verwaarloosbaar. Ik dacht namelijk dat er wel een groot verschil in zat :(
Ik neig ook naar een MDspeler, ook omdat ik hier nog tig MD's heb liggen.
Het vershil tussen SP en LP2 is 'on-the-road' niet te horen. Echter, ikzelf vindt LP4 4 maal niks ^.^, behoorlijke wat artifacts die duidelijk te horen zijn. Het verschil tussen SP en LP2 is wel te horen als je bevoorbeeld rustig zit te luisteren, maar is vaak te verwaarlozen. :D

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Verwijderd

Ivion schreef op 15 oktober 2002 @ 17:11:
[...]

Het vershil tussen SP en LP2 is 'on-the-road' niet te horen. Echter, ikzelf vindt LP4 4 maal niks ^.^, behoorlijke wat artifacts die duidelijk te horen zijn. Het verschil tussen SP en LP2 is wel te horen als je bevoorbeeld rustig zit te luisteren, maar is vaak te verwaarlozen. :D
Ik hoor het verschil tussen SP en LP2 zeker zeer goed, het is echt stukken minder. Zeker als je gewoon cd kwaliteit gewend bent. Het hangt ook af van de oordoppen die je hebt natuurlijk. Ikzelf gebruik de mdr-ex70 van € 55. Met de standaard doopjes boeit het weinig denk ik.
Ik lees dat je op zoek bent naar alternatieven. MD net vind ik zelf al helemaal niks. Is nog slechter dan LP2.
Ik zelf zou in jouw geval gaan voor de nieuwe windows 10 GB ipod om deze redenen:
Het kleinste Ipod model.
10 GB opslachruimte.
En snel via Firewire van PC naar Ipod.
etc. Helaas kost het wel wat. Ik ben er ook voor aan het sparen, maar ben pas op de helft met sparen.

MaDLiVe: ook on the road hoor ik het verschil, met bv radiohead

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:52:
[...]

Ik hoor het verschil tussen SP en LP2 zeker zeer goed, het is echt stukken minder. Zeker als je gewoon cd kwaliteit gewend bent. Het hangt ook af van de oordoppen die je hebt natuurlijk. Ikzelf gebruik de mdr-ex70 van € 55. Met de standaard doopjes boeit het weinig denk ik.
Ik lees dat je op zoek bent naar alternatieven. MD net vind ik zelf al helemaal niks. Is nog slechter dan LP2.
Ik zelf zou in jouw geval gaan voor de nieuwe windows 10 GB ipod om deze redenen:
Het kleinste Ipod model.
10 GB opslachruimte.
En snel via Firewire van PC naar Ipod.
etc. Helaas kost het wel wat. Ik ben er ook voor aan het sparen, maar ben pas op de helft met sparen.
De kwaliteit van NETmd@lp2 valt me reuze mee kan zelf een rustig klassiek muziekstuk luisteren. On the road kun je zeker niet het verschil tussen lp2 netmd/lp2/sp horen.

Ik neem nu altijd mijn nummers op op lp2netmd luisterd heerlijk weg.

Ik heb alleen ervaring met de netmd n1 dus maar volgens mij verschilt de geluidskwaliteit niet zoveel van de goedkopere versies (de equalizer heeft wat meermogelijkheden!).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ik vind de netmd speler zeer goed , dus ik zou voor een md gaan en heeft ook beter gluid dan mp3.

maar dat is ook niet erwonderlijk ik heb de expanium.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:47:
ik vind de netmd speler zeer goed , dus ik zou voor een md gaan en heeft ook beter gluid dan mp3.

maar dat is ook niet erwonderlijk ik heb de expanium.
Dat slaat een beetje nergens op, mp3 kan beter dan NetMD zijn maar ook andersom.
Ik denk zelf dat mp3 een iets betere compressie heeft, 128 kbit klinkt beter dan LP2 (wat alles standaard is met NetMD).

Ik ben heel tevreden met mijn MZ-N505, alleen de software is een beetje brak en wil nog wel eens crashen, maar daar valt mee te leven :)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

MaDLiVe schreef op 15 oktober 2002 @ 18:27:
[...]

De kwaliteit van NETmd@lp2 valt me reuze mee kan zelf een rustig klassiek muziekstuk luisteren. On the road kun je zeker niet het verschil tussen lp2 netmd/lp2/sp horen.

Ik neem nu altijd mijn nummers op op lp2netmd luisterd heerlijk weg.

Ik heb alleen ervaring met de netmd n1 dus maar volgens mij verschilt de geluidskwaliteit niet zoveel van de goedkopere versies (de equalizer heeft wat meermogelijkheden!).
[zeikmodus]
Het is niet de netMD n1 maar de Sony MZ-N1 netMD recorder
En lp2netmd staat ook een beetje raar, is gewoon lp2
[/zeikmodus]

#StopBurningStuff

• Zenit
Begrijp ik het dus goed dat NetMD weer een andere compressie is dan de standaard ATRAC?
In dat geval is een IPod of andere MP3 speler misschien wel een beter idee.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21

MaDLiVe

.-Observer-.

_WgV_ schreef op 15 oktober 2002 @ 21:26:
[...]

[zeikmodus]
Het is niet de netMD n1 maar de Sony MZ-N1 netMD recorder
En lp2netmd staat ook een beetje raar, is gewoon lp2
[/zeikmodus]
wat ik eigelijk bedoelde met lp2netmd is dat het opgenomen is op lp2 van een mp3'tje dus niet van een cd (kwaliteit is sowieso altijd minder hoorbaar of niet)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1