Live scannerstream: politie wel, telfoon niet ??

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
Ok zoals men weet, of nu weet heb ik nu een live scannerstream, van de omgeving Assen.

Na een beetje kloten , werkt het, en ja er zijn hier genoeg mensen met non dect telefoons, en zelf niet goed gekeurde telefoons.

In nederland ben je vrij de signalen te ontvangen, er zijn imers legaal scanners te koop.

Wel weet ik dat het een beetje smakeloos is om prive gesprekken live te broadcasten van mensen die er geen erg in hebben.

Nu word er met sites die de overheid scannen, en publiceren, niet moeilijk over gedaan. dit word of compleet gedoogd, of er is geen wetgeving die het lonend maakt deze mensen op te pakken.

Hoe staat got er tegen over ????

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online ermee! _/-\o_

Moeten ze maar 30 euro xtra uitgeven aan veilige telefoons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:12:
[...]

die doet het dus niet,....
Jawel hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah een politiescanner is niet zo erg. Daar zijn ook nog wel draadjes over geweest in het verleden. Privegesprekken gaat tever.

Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken en klaar. Draadjes die niet mogen zullen wel dichtgaan. Politiescanners vallen daar imo niet onder. En om nu principieel dat ook dicht te doen omdat het andere ook niet mag, vind ik een beetje een jammere reden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Calavaro kan de HK niet in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizzaman schreef op 14 oktober 2002 @ 16:16:
Calavaro kan de HK niet in. :)
Dat is het ja :) Zag niet dat het HK was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:52

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben het met JVS eens. prive gesprekken streamen is idd niet zo erg leuk, kunnen die mensen ook niets aan deon .

Politiescanners zijn zelf met wereldontvangers e.d. nog te ontvangen, dus waarom niet.
In principe is het ook openbare informatie dacht ik :? . Echt gevoelige informatie gaat toch via hun computersystemen en andere middelen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 01:30
JvS schreef op 14 oktober 2002 @ 16:16:
moah een politiescanner is niet zo erg. Daar zijn ook nog wel draadjes over geweest in het verleden. Privegesprekken gaat tever.

Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken en klaar. Draadjes die niet mogen zullen wel dichtgaan. Politiescanners vallen daar imo niet onder. En om nu principieel dat ook dicht te doen omdat het andere ook niet mag, vind ik een beetje een jammere reden.
Kijk dat van die prive gesprekken, was ff leuk, maar kan niet, ten minste niet in mijn optiek, nu ben ik er zelf, en kan hem dus wegdrukken waneer we over pincodes praten, adress en telenummers, straxals ik weg ben en de scannert staat aan, kan dit niet.

Ging mij idd meer om hoe got aankijkt tegen de online politie scannert, en dat ik dus geen probleem, das mooi. ;)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Basszje schreef op 14 oktober 2002 @ 16:19:
Ik ben het met JVS eens. prive gesprekken streamen is idd niet zo erg leuk, kunnen die mensen ook niets aan deon .

Politiescanners zijn zelf met wereldontvangers e.d. nog te ontvangen, dus waarom niet.
In principe is het ook openbare informatie dacht ik :? . Echt gevoelige informatie gaat toch via hun computersystemen en andere middelen.
hoe dan ik heb een vrij dure philips digitale getunde wereld ontvanger staat. so tell me please.
die tellefoon gespreken gaan wel wat ver om die online te zetten.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij mag je in nederland inderdaad alles vrij ontvangen, maar mag je er niks mee doen!.

Volgens http://www.cbshop.com/scanner%20wetten.htm

Binnen Nederland is het toegestaan al datgene wat via de ether wordt verzonden, met behulp van scanners en andere ontvangers, op te vangen en te beluisteren.
- Ook het luisteren naar cellulaire- en privételefoonconversatie is toegestaan.
- Tevens mag men binnen Nederland luisteren naar gecodeerd data-verkeer en deze zelfs decoderen.

- De via scannerluisteren verkregen informatie mag niet aan derden worden doorgegeven.
- Het opnemen of vastleggen van dataverkeer of conversatie is derhalve niet toegestaan.

- Het is bovendien verplicht als men informatie opvangt over criminele activiteiten dit te melden aan de lokale overheid, al dan niet anoniem.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2002 16:30 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basszje schreef op 14 oktober 2002 @ 16:19:

en jij kan met diezelfde wereldontvanger geen analoge toestellen horen ???

best knap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:52

Basszje

Reisvaap!]

Die wereldontvanger was trouwens een oud barrel uit het jaar nul die je net iets lager kon draaien dan de radio frequenties en was dus zo politie Haaglanden op te horen :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 23:04
Over een tijdje gaat de politie over op een digitaal systeem (TETRA als ik me niet vergis) dit is dus maar tijdelijk dat het nog kan. De politie codeert gevoelige informatie op het moment ook al, wat je ontvangt is dus niet echt geheime informatie. Het is toch niet meer dan logisch dat je prive-gesprekken niet afluistert, daar kan het wel om informatie gaan die andere mensen niet mogen weten omdat de mensen zich niet van het risico bewust zijn! De politie is dat natuurlijk wel.
Pagina: 1