Toon posts:

[C++ builder] sprintf

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein vraagje over de sprintf functie.
Iemand heeft deze functie al gebruikt maar iets klopt er niet en ik ken de functie niet en kom er ook niet achter wat ik moet invullen ik weet wel wat er verkeerd is maar niet hoe ik het op moet lossen dus als iemand deze functie goed kent en mij even het antwoord wil geven.. heel graag.

de code:
sprintf(string, "(%-5d\t) #%-25s\t #%-255s",number,category, testfile);

category = AVSB
testfile = c:\bladiebla
number = 21

het probleem zit hem in number. deze krijgt niet de waarde 21 maar een compleet andere namelijk: 18886164 waarom? ik weet dat ik waarschijnlijk de %-5d\t aan moet passen maar waarin?

please help

greetz flykiller

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
[nohtml]
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:00:
Even een klein vraagje over de sprintf functie.
Iemand heeft deze functie al gebruikt maar iets klopt er niet en ik ken de functie niet en kom er ook niet achter wat ik moet invullen ik weet wel wat er verkeerd is maar niet hoe ik het op moet lossen dus als iemand deze functie goed kent en mij even het antwoord wil geven.. heel graag.
C++ Builder heeft toch zo'n mooie help waar iedere functie wel in uitgelegd staat.
Kijk daar dus misschien eerst even in?

https://fgheysels.github.io/

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

D2k

MSalters schreef op 15 oktober 2002 @ 07:30:
Topic: [C++ builder] sprintf
Slotje is technisch correct ( Usre heeft duidelijk FAQs niet gelezen, zie Greetz) maar de help file gaat'm niet vertellen wat er mis is. Je moet bekend zijn met Win32/VC om te zien wat er gebeurt; de poster geeft niet voldoende info.

( Als een modje er misschien nog een post aan wil plakken: Wat er fout is is vrijwel zeker dat variabele number een pointer is. )

voor de starter: nog wat aanvullende informatie :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.