Toon posts:

[Win2K Svr] Synchronisatie mappen van verschillende domeinen

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

2 WIn2K AD domeinen die fysiek gescheiden zijn.

Nou is er op domein 1 op een server een map met data welke gesynchroniseerd moet worden met dezelfde map maar dan op domein 2.

De verbinding tussen deze 2 domeinen gaat via internet (VPN via PPTP). Dit werkt verder goed.

Nou heb ik wel ervaring met Distributed File System en File Replication Service voor het synchroniseren van mappen maar dit was steeds binnen 1 domein. Dan is Active Directory integrated DFS mogelijk.

Dit gaat nu niet op, ik kan dit wel opzetten maar dan wordt het een standalone DFS root en dan is er volgens mij geen automatische replicatie mogelijk. Ik heb dit iig niet kunnen vinden. Een trust-relationship tussen de domeinen is geen optie.

Is dit wel mogelijk via DFS in de situatie die ik heb? Zo ja, kan ik dan ook ervoor zorgen dat de synchronisatie beide kanten opgaat? Dus als ik bij locatie A een bestand toevoeg of wijzig, dit wordt doorgevoerd naar B en als ik bij B iets toevoeg dit naar A gaat? Standaard is het volgens mij maar 1 kant op, van de 'DFS master' naar de replica.

Indien dit niet mogelijk is, hoe zouden jullie dit dan wel aanpakken?

Bedankt!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

volgens mij is een dfs over 2 ad's niet mogelijk... eerder zelf een script maken die de copieslag maakt (robocopy [source][dest] /E /XN (/XO??) /R:10 /W:60 (/:L) /log:logfile.log + robocopy [dest][source] /E /XN /R:10 /W:60 (/:L) /log+:logfile.log)

wel goed testen of course...

edit: hmmm dit werkt alleen als de betreffende bestanden niet geopend worden tijdens copie-en

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

MADSMILE

Perl 4 life

Misschien gaat het lukken met Rsync for windows

http://samba.anu.edu.au/rsync/nt.html

"Perl 4 Life"

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

MADSMILE

Perl 4 life

"Perl 4 Life"

Verwijderd

volgens mij moet het wel lukken met een standalone dfs root , je moet hem dus niet in de AD maken en dan gewoon replica's toevoegen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:43:
volgens mij moet het wel lukken met een standalone dfs root , je moet hem dus niet in de AD maken en dan gewoon replica's toevoegen
Volgens mij is met een standalone dfs root alleen manual en geen automatic file replication mogelijk... dat is juist het probleem...

Maar ik heb het al opgelost, met een scriptje laat ik elke nacht nu een VPN connectie openen, een drivemapping aanmaken naar de remote server, met een progje de boel synchroniseren, daarna de drivemapping verwijderen en dan via he script de VPN verbinding sluiten. Werkt wel goed verders....

Als iemand nog weet of dit toch via DFS/FRS kan... be my guest!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09
Thread necromancy, maar aangezien het exact hetzelfde betreft lijkt het me gerechtvaardigd. We willen namelijk een map met gegevens zowel op ons domein in bedrijf in nederland als ons domein in bedrijf in Frankrijk synchroniseren. Ze zijn verbonden via een VPN. Maar het zijn twee verschillende domeinen.

Nu zie ik dat jij daarvoor zelf een scriptje hebt gemaakt waarmee je dit regelt in samenwerking met een programma om de boel te synchroniseren. Zou je mij hiermee op weg kunnen helpen?

Ik ben zelf geen netwerkbeheerder o.i.d., maar onze beheerder heeft aangegeven dat het absoluut niet mogelijk is, en dat lijkt mij onzin. Ik zou het zelf kunnen schrijven in bijvoorbeeld Labview, maar als er reeds software voor bestaat is dat natuurlijk tijdverspilling.

[ Voor 3% gewijzigd door FireAge op 26-03-2008 16:28 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16

ralpje

Deugpopje

Moet het realtime, of bijjvoorbeeld 's avonds (zodat overdag de tunnel niet dichtgetrokken wordt)? In het geval van het laatste: http://www.dillobits.com/insync.html

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09
Het idee is inderdaad dat de boel 's avonds wordt gesynchroniseerd. Dan zit er niemand meer te werken op die directories en tevens heeft er dan niemand last van de bandbreedte die eventuel opgegeten wordt. Ik zal dat programmaatje even bekijken, bedankt voor de link.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 03:45

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Misschien FolderShare een idee? www.Foldershare.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FireAge schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:41:
Het idee is inderdaad dat de boel 's avonds wordt gesynchroniseerd. Dan zit er niemand meer te werken op die directories en tevens heeft er dan niemand last van de bandbreedte die eventuel opgegeten wordt.
Plain old robocopy zou dan al moeten werken.
Verwijderd in "[Win2K Svr] Synchronisatie mappen van ve..."

Ander progsel wat dit soort dingen (ook gescheduled) kan doen: ViceVersa.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1