[access]formulieren vraag()

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64011

Topicstarter
Ik wil in access een formulier maken, waarin ik een keuze maak voor een serienummer. Als ik dit serienummer heb gekozen wil ik dat in de verdere formulieren dit serienummer daar staat ingevult.
Nu heb ik al enkele dingen geprobeerd, maar dat werkte niet, in google/google discussiegroepen kon ik ook niets vinden.
Ik maak gebruik van MS Access2000.
Weet er iemand of dit kan wat ik wil en zo ja hoe je dat zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
iets in de trant van:

forms![formulier].serienummer = me.serienummer

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08
Dat moet je inderdaad op bovenstaande wijze doen. Dat moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor een hint in de goede richting, het kan idd met [forms]![formulier]![serienummer].

Nu heb ik eigenlijk nog een paar probleempjes waar ik niet uit kom, als eerst vraag ik mij af of het mogelijk is om met een formulier, in formulierweergave, tekstvakken toe te voegen aan een formulier en dat deze dan ook bewaard blijven? Dit lijkt mij zelf van niet, maar weet dit niet zeker.
Een soort 'vervolg' probleem is dan, kun je met een formulier een nieuw veld aanmaken in een tabel?

Ik hoop dat iemand mij weer verder kan helpen met mijn problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13195

wat bedoel je precies met dat de tekstvlakken moeten blijven staan? dat je er iets in kan tikken en dat dat dan opgeslagen wordt? dat kan niet want je moet het koppelen aan een database veld.

op je 2de vraag: nee zover ik weet kan dat niet, je zult dus zelf de tabellen en velden moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik bedoel dat je met een formulier in formulierweergave een tekstvak aanmaakt in een formulier en dat het formulier dan zo wordt opgeslagen, zodat de volgende keer wanneer het formulier geopend wordt het 'nieuwe' tekstvak er op staat.
Het koppelen aan een veld in bijvoorbeeld een tabelveld, zou denk ik wel moeten kunnen met variabelen, maar het probleem zit echt in of je een tekstvak kunt maken in een formulier in formulierweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Als je wilt kan ik je wel een keer helpen over msn. Ik heb dit soort kleine irritante probleempjes ook veel gehad, en de meeste toch wel opgelost :) , contact me maar als je dan nog hulp nodig hebt.
Btw. de help van access zuigt, maar via support.microsoft.com kom je wel een eind, alhoewel er wel veel in vba staat uitgelegt, dus als je dat niet een beetje kunt, is het al wat moeilijker.
Pagina: 1