Toon posts:

Beleid te Soepel/Streng

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat de forum-moderators strenger moeten zijn, n00bs die vragen waar de HK is of hoe je een enter in de signature kan krijgen (zoals ik :))gewoon keihard een week bannen, dan denken ze de volgende keer wel na voordat ze een vraag stellen
Ik ben ook een newbie, en ik vind dat er nog aardig soepel wordt omgegaan met mijn stomme vragen.Aangezien dit een forum is (was) voor hardcore computeraars moet er strenger mee omgegaan worden.Misschien is het een idee om leden een klein bedrag per maand te laten betalen zodat alleen de hardcore tweakers overblijven (ik dus misschien niet :))

Verder wil ik zeggen dat als je voor altijd uit de HK geband bent dat je ooit nog wel een kans moet hebben,. als je een jaar geen "straf " hebt gehad bijvoorbeeld :7

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SM -> LA

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:35:
Ik vind dat de forum-moderators strenger moeten zijn, n00bs die vragen waar de HK is of hoe je een enter in de signature kan krijgen (zoals ik :))gewoon keihard een week bannen, dan denken ze de volgende keer wel na voordat ze een vraag stellen
kom de huiskamer niet in :(
Bij deze met terugwerkende kracht dan maar een ban doen :? :+
Bovenstaande geldt natuurlijk ook sowieso voor mensen die topics in verkeerde fora starten? >:) ;)

Mjah het wordt erg gezellig hier, als we er dergelijke tactieken op na gaan houden.

hoewel LA dan wel weer drukker wordt, want op het moment is het daar erg rustig :P
Ik ben ook een newbie, en ik vind dat er nog aardig soepel wordt omgegaan met mijn stomme vragen.Aangezien dit een forum is (was) voor hardcore computeraars moet er strenger mee omgegaan worden.Misschien is het een idee om leden een klein bedrag per maand te laten betalen zodat alleen de hardcore tweakers overblijven (ik dus misschien niet :))
Dat laatste gaat sowieso niet gebeuren (betalen voor toegang). In de toekomst wordt het mogelijk om te betalen voor extra's op heel T.net, maar dat is wat anders.

En nee, we gaan echt niet zo hard optreden als jij hier voorstelt, want dan blijft er niks meer van GoT over :o
Verder wil ik zeggen dat als je voor altijd uit de HK geband bent dat je ooit nog wel een kans moet hebben,. als je een jaar geen "straf " hebt gehad bijvoorbeeld :7

:>

Jajaja, wel harder optreden, maar eigenlijk is het allemaal niks waard want het wordt toch wel weer teruggedraaid na verloop van tijd :+

Overigens zijn maatregelen op dit moment ook lang niet altijd bindend tot in de eeuwigheid hoor ;) Dat soort dingen worden altijd van geval tot geval bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon n00bs erop wijzen.
zoalng er meer gebruikers zijn dan n00bs is dit nog redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:41:
hoewel LA dan wel weer drukker wordt, want op het moment is het daar erg rustig :P
Is inderdaad rustig hier de laatste dagen. Gelukkig heb ik inmiddels nog twee fora die ik in de gaten moet houden :P.

Nog strenger optreden lijkt me niet nodig. Het moge logisch zijn dat we niet snel weer op het oude niveau terugkomen, maar dat betekent niet dat we alle deuren maar dicht moeten gooien voor nieuwe mensen.
Vandaag weer op college geleerd dat je er veel meer aan hebt aan kennis delen dan het voor jezelf houden, dus als je vindt dat ik zwets moet je maar contact opnemen met m'n docent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:07:
gewoon n00bs erop wijzen.
zoalng er meer gebruikers zijn dan n00bs is dit nog redelijk te doen.

Mja, persoonlijk denk ik dat een betere begeleiding van de nieuwe gebruikers een hoop problematiek kan schelen. Denk aan het het regular idee, maar dan verder doorgewerkt.

Waar ik zelf al eens over heb zitten dubben is bijvoorbeeld een soort van buddy systeem. Een 'ervaren' user krijgt één of meerdere newbies onder zijn hoede, en kijkt een beetje met zijn newbies mee. Houden ze zich een beetje aan de regels, zoeken ze voordat ze een topic openen, hebben ze vragen over het forum dan kunnen ze bij hun 'mentor' terecht.

Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk een onuitvoerbaar idee is, maar zolang GoT blijft doorgroeien is het zo dat je verschrikkelijk veel moeite zult moeten doen om alleen al een niveaustabilisering te bewerkstelligen, laat staan een niveauverhoging.

Nou kun je natuurlijk inderdaad wel strenger gaan modereren, maar op het moment dat je dat doet zullen waarschijnlijk meer mensen gaan klagen over de slotjes/bans/etc. die ze hebben opgelopen, en op het moment dat mensen gaan klagen zullen ze mijn inziens geneigd zijn om in de verdediging te springen. Op het moment dat dat gebeurt heb je meestal te maken met mensen die niet mee willen werken, en zul je vaak een tegenovergesteld effect bereiken. Naar mijn mening is dat dan ook niet de oplossing :)

Dit is overigens alleen maar mijn mening, voordat iemand erover begint :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik vind t op het moment wel streng genoeg hoor... Ik ben zelf geen echte n00b, en geen echte expert. Vraag alleen dingen waar ik zelf niet tot nauwelijks uitkom en heb nog nooit een straf gehad. Gewoon zo doorgaan... Geld vragen vind ik namelijk echt van de zotte!

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
narotic schreef op 14 oktober 2002 @ 16:39:
Geld vragen vind ik namelijk echt van de zotte!

Er wordt ook nergens gezegd dat er geld voor gevraagd wordt, er wordt alleen gezegd dat er een extra pakket komt voor T.net, waarbij je extra dingen krijgt. Mocht je de behoefte hebben om daarover te discussieren, dan kun je beter naar TFF toegaan: T.net abonnement

Alleen zul je denk ik Wouter grijze haren bezorgen als je er daar over begint :+ :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als het te streng gaat worden vinden gebruikers dat niet leuk, als het te soepel gaat worden, vinden gebruikers dat niet leuk.

Er zal altijd een middenweg tussen streng en soepel moeten worden gevonden.

Vragen over de HK zijn niet te voorkomen, of we moeten de HK naar de trascan verplaatsen, maar ook dat zal niet iedereen weten te waarderen. We proberen met z'n allen professioneler te worden (dus ook GoT als forum), maar een beetje lol moet er zijn, dus moet je ook in sommige gevallen soepel kunnen zijn.

offtopic:
zag ik daar Renegade ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:54:
offtopic:
zag ik daar Renegade ? ;)

offtopic:
Whuh, ik hier :? :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

TgF:
we moeten de HK naar de trascan verplaatsen

d:)b _/-\o_

:+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Mijn lijkt jou idee juist heel goed, maar in Area 61 loopt daar al een topic over.
Aanbevelingen Sepans over GoT (Veel tekst, veel lezen dus!)

Op die manier zou het denk ik zeker uitvoerbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
[Airwolf] schreef op 14 oktober 2002 @ 17:53:
[...]

Mijn lijkt jou idee juist heel goed, maar in Area 61 loopt daar al een topic over.
Aanbevelingen Sepans over GoT (Veel tekst, veel lezen dus!)

Op die manier zou het denk ik zeker uitvoerbaar zijn.

Hmmm, nou voel ik me eigenlijk heel schuldig, maar dat topic heb ik nog niet echt goed doorgelezen. Toch maar eens gaan doen morgen :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 14 oktober 2002 @ 17:40:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
d:)b _/-\o_

:+

Ik had liever gezien dat je de of mee gequoted had, nu staat er voor de snelle lezers onder ons als dat ik voorstel de HK uit te faseren :)

hoewel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

[nohtml]
TgF:
Ik had liever gezien dat je de of mee gequoted had, nu staat er voor de snelle lezers onder ons als dat ik voorstel de HK uit te faseren :)
:X :D

Voor de goede lezer* staat er in ieder geval dat 't mij niet uit zou maken als de HK op zou zouten. :)

*) De goede lezer leest tenslotte altijd 't hele topic ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1