• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 14:46

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Hey mensen, ik zou eens willen weten of iemand een soort pinout heeft/weet voor de hotshoe van de Minolta (Dimages)? Want ik wil experimenteren met een flitsertje etc, en het moet getriggerd worden door de camera, dus weet iemand of bv 2 v/d 4 pinnetjes gewoon bv 'contact' maken op het moment van een afdruk?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/hotshoe.jpg

uh ohja, kan het gevaarlijk zijn ivm met de hoge spanning vd flash? (voor de cam, niet voor mij)

[ Voor 0% gewijzigd door BaRF op 14-10-2002 16:18 . Reden: plaatje dr bij :P ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
nobeddeh?

Verwijderd

Is Minolta specifiek. Ik zie alleen maar dedicated kontaktpunten. Meeste camera's hebben naast dedicated ook nog 1 groter centraal kontaktpunt (zoals mijn Olympus) Dan kun je in manual mode elke flitser aansturen

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 21:04:
Is Minolta specifiek. Ik zie alleen maar dedicated kontaktpunten. Meeste camera's hebben naast dedicated ook nog 1 groter centraal kontaktpunt (zoals mijn Olympus) Dan kun je in manual mode elke flitser aansturen
daar was ik al bang voor... btw, leuk spul he zon e-10 >:) elke keer als ik die van mn oom gebruik krijg ik traantjes in mn ogen :Y)

Verwijderd

BaRF schreef op 17 oktober 2002 @ 15:07:
[...]

daar was ik al bang voor... btw, leuk spul he zon e-10 >:) elke keer als ik die van mn oom gebruik krijg ik traantjes in mn ogen :Y)
Ik heb daarnaast ook een E100-RS, da's pas fun (15 frames per seconde enzo)
De E10 ga ik vrijwel alleen nog maar thuis gebruiken in mijn "huis" studio. Complete flitsinstallatie gekocht enzo. Voor de simpele vakantie shots is de E100 voldoende (is ook lekker klein en licht)