[Win98se] Freecell werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 19:58
Allereerst ga ik ervan uit dit in WOS moet staan en niet in Spielerij, zo niet dan hoor ik het wel.

Een kennis van mij heeft een nieuwe pc gekocht, kt333 met 2000+.
Hierop ging ik dus win98se installeren, alles werkt perfect alleen als je dus Freecell op start krijgt ie een wit scherm, dat ik wel netjes kan afsluiten.

Nou heb ik op de site van Microsoft gezocht, want ik had van mensen gehoord dat daar een oplossing op zou staan, maar helaas niks gevonden :(

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
heb je wel de goeie videodrivers geinstalleerd??? ;) ;) ... enne waarom speel je dat als er nu geweldige spellen uitziijn die je systeem aankunnen....??? Nou ja..ieder zijn eigen smaak natuurlijk...

[edit]

denk dat je drivers Freecell wel aankunnen (8> >:)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

kuuuuuuuuuuuuuuuut...... geen freecel :(
erg belangrijk ja!
Maargoed, ik zou idd ff nieuwe videokaart drivers zoeken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jules Winfield
SquatRS schreef op 14 oktober 2002 @ 15:31:
heb je wel de goeie videodrivers geinstalleerd??? ;) ;) ... enne waarom speel je dat als er nu geweldige spellen uitziijn die je systeem aankunnen....??? Nou ja..ieder zijn eigen smaak natuurlijk...

[edit]

denk dat je drivers Freecell wel aankunnen (8> >:)
ik kan er ook niks aan doen jongens!! vind het ook een boutspel!! Maar dat is een man van 45 die alleen maar Internet, Tekstverwerkt en Freecell doet.
Z'n zoontje speelt wel die 'geweldige spellen' ;)

En aan de drivers kan het denk ik niet liggen, want heeel soms wil ie het spel wel goed draaien!

Verwijderd

En als je hem via Software (configuratiescherm, windows onderdelen verwijderen) uninstalled en daarna weer opnieuw toevoegt? Doet hij het dan nog niet?

• Jules Winfield
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:27:
En als je hem via Software (configuratiescherm, windows onderdelen verwijderen) uninstalled en daarna weer opnieuw toevoegt? Doet hij het dan nog niet?
Heb ik gedaan, maar precies hetzelfde probleem.
Ik heb van iemand gehoord dat je iets in het register moet veranderen, maar ik zou alleen niet weten wat.
Op Microsoft.com ook niks gevonden....

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

pbd

toevallig mcafee 4.5.1 installed....? Die zorgt er namelijk op sommige systemen ook voor dat de windows games het niet goed meer doen...oplossing daarvoor is servicepack 1 voor mcafee 4.5.1 te installeren. Deze is trouwens niet vrij te downloaden bij mcafee maar via search op inet wel te achterhalen en anders mail je me maar even.

• Jules Winfield
HomeY schreef op 14 oktober 2002 @ 16:39:
toevallig mcafee 4.5.1 installed....? Die zorgt er namelijk op sommige systemen ook voor dat de windows games het niet goed meer doen...oplossing daarvoor is servicepack 1 voor mcafee 4.5.1 te installeren. Deze is trouwens niet vrij te downloaden bij mcafee maar via search op inet wel te achterhalen en anders mail je me maar even.
Nee, staat Norton 2003 op

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Jules Winfield
[quote]Riemer Reinalda schreef op 14 oktober 2002 @ 16:47:
Omdat die man vertrouwd was met win98 en anders een licentie van XP moet kopen, want hij wil geen illegale shit op zijn pc. Daarom dus....
En ja, ik heb al gezocht, ook op microsoft.com zoals ik al verteld heb :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welke software heb je nog meer geinstalleerd zijn (belangrijke dan). Bijvoorbeeld Office XP? Hoewel dat ivm licenties waarschijnlijk niet het geval zal zijn. Mocht het wel zo zijn: Problems Running FreeCell And Solitaire with Office XP Installed
Hoewel dit waarschijnlijk niet het probleem zal zijn, want je krijgt geen foutmelding begrijp ik.

Videokaart-drivers lijkt me niet. Als Windows een spelletje wel zou moeten kunnen draaien :D.

• Jules Winfield
Compubiter schreef op 14 oktober 2002 @ 17:55:
Welke software heb je nog meer geinstalleerd zijn (belangrijke dan). Bijvoorbeeld Office XP? Hoewel dat ivm licenties waarschijnlijk niet het geval zal zijn. Mocht het wel zo zijn: Problems Running FreeCell And Solitaire with Office XP Installed
Hoewel dit waarschijnlijk niet het probleem zal zijn, want je krijgt geen foutmelding begrijp ik.

Videokaart-drivers lijkt me niet. Als Windows een spelletje wel zou moeten kunnen draaien :D.
Dat had ik dus ook gelezen dat ie met Office XP problemen kan krijgen, maar dat is inderdaad niet het geval. Office 97 >:) draait ie

Verwijderd

waarom installeer je geen Windows XP, en als je dat niet kunt probeer dan Windows 98 opnieuw te installeren.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:53

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:02:
waarom installeer je geen Windows XP, en als je dat niet kunt probeer dan Windows 98 opnieuw te installeren.
jonguh.. lezen !

Als het niet de vga drivers zijn, dan zou ik eens alle meuk in msconfig/opstarten uitzetten..
Is trouwens wel typisch.. Een heel wit venstertje :?
Van patience is bekend dat ie weleens wil crashen met slechte vga drivertjes..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Heb je hetzelfde ook met spellen als minesweeper en patience? Volgens mij zijn dat namemlijk van die 16 bit applicaties die nog welles problemen geven in combinatie met bep. software...

verder kun je natuurlijk even in configuratiescherm bij software het onderdeel ontspanning/entertainment/games (hoe het maar heet bij je) ff deinstalleren, ff rebooten, en dan weer opnieuw installeren...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mischien is dit iets ?
Symptoms
An application may behave abnormally when run concurrently with another application that installs global WH_CALLWNDPROC hooks.
Cause
This behavior tends to occur when you run applications that have small stack sizes. One such application is FreeCell, which is available on Windows 95, Windows 98, and Microsoft Windows Millennium Edition (Me)-based systems.

The behavior described in the "Symptoms" section of this article can be reproduced by concurrently running the FreeCell application that is included with Windows 98 and the Spy++ utility that is included with Microsoft Visual C++ 6.0. Spy++ sets global WH_CALLWNDPROC, WH_CALLWNDPROCRET, and WH_GETMESSAGE hooks to monitor sent and posted window messages. When you run Spy++, FreeCell no longer paints or functions correctly.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens:

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\FreeCell

die key te verwijderen (na een goede backup), en kijk eens ofdat het probleem dan blijft.

• Jules Winfield
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 22:03:
Heb je hetzelfde ook met spellen als minesweeper en patience? Volgens mij zijn dat namemlijk van die 16 bit applicaties die nog welles problemen geven in combinatie met bep. software...

verder kun je natuurlijk even in configuratiescherm bij software het onderdeel ontspanning/entertainment/games (hoe het maar heet bij je) ff deinstalleren, ff rebooten, en dan weer opnieuw installeren...
Minesweeper en patience werken perfect, het is echt alleen Freecell, heel raar!
En ik heb ze al gedeinstalleerd en op nieuwe geinstalled, maar werkt niet.

• Jules Winfield
elevator schreef op 15 oktober 2002 @ 22:08:
Probeer eens:

code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\FreeCell

die key te verwijderen (na een goede backup), en kijk eens ofdat het probleem dan blijft.
Ik zal het vanavond meteen gaan proberen! Ik had namelijk al van iemand gehoord dat ik waarschijnlijk iets in het register moest veranderen, kon alleen niet vinden wat.
Ik laat wel weten of het gelukt is!

• Jules Winfield
Bedankt Elevator!! Het werkte, geen problemen meer!!
Pagina: 1