HELP! Bij opstarten geen piep!

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
Als ik mijn bak opstart, geeft ie geen piep. Je hoort alleen de harde schijf ratelen en er is geen beeld.

btw: ik heb een award bios (kheb ook ff op de website gekeken maar kon niets vinden).

Wie kan me helpen of heeft iemand suggesties?

txs alvast :)

Verwijderd

Heb je je speaker wel aangesloten dan?
(sorry, misschien een open deur, maar ja...)

• Quartje
hehehe, jah die doet het wel :)

iemand nog suggesties? :)

Verwijderd

Loopt je systeem wel door dan of doet hij verder niks?
Zo niet kan dit een oplossing zijn

Zit het geheugen goed in de modules
en de video kaart ook

anders ff aandrukken of der opnieuw inzette

• Quartje
Waarschijnlijk loopt het systeem wel helemaal door, want ik hoor de harde schijf een tijd ratelen enzo....

Is het zo, dat wanneer de videokaart, het geheugen of misschien zelfs de CPU naar de kloten is, dat je dan geen piepjes hoort? Of krijg je dan juist wel die errorpiepjes?

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
je zou eens ff de videokaart kunnen vervangen door een andere (je heb vast nog wel ergens een pci geval van 2 mb liggen :)) en kijken of die dan wel met beeld (door)start.

en weet je zeker dat de monitor niet kapot is?

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat wanneer je cpu geheugen kapot zijn dat ie ook niks doet.

Met een kapotte vga kaart loopot hij wel door.

Maar meestal is het iets simpels als los
zittende dingen
dat zou ik eerst proberen
of eventueel met andere gehugen enz. proberen
kijken watie dan doet
alle stekkers der goed in
op je mobo.
En anders stap voor stap opbouwen met een kale configuratie beginnen
:
Mobo, cpu ,geheugen en videokaart
doet hij het dan wel met beeld geven enz
dan bouw je het een voor een op
hardeschijf der bij enz.
en dan weeer kijken of die het weer doet
Doet hij het dan niet tatataataaaaaaaaa.....

• Quartje
k, txs voor de replies mensen. Voor de 10e keer maar weer ff alles aandrukken enzo.... :)

overload: stel dat de monitor kapot is, dan zou me bak toch gewoon een gezond opstartpiepje moeten geven? :)

Verwijderd

Elke BIOS geeft bij opstarten een diagnostische piep. 1 piep, de standaard piep, hoor je als alles goed is.

Als iets er niet goed erin zit, bv video kaart er half in, gaat je computer meestal aanhoudend piepen, start je op en is je videokaart kapot, piept'ie 2 keer, etc.

Hij meld zelfs, als hij ontdekt dat de CPU kapot is (dat geld natuurlijk alleen als de CPU niet zo ver heen is, dat'ie de eerste simpele instructies ook niet meer uit kan voeren).

Vaak, als je comp dus niet meer opstart, en je geen beeld meer krijgt en hij ook niet meer piept (zoals nu dus), is je BIOS overleden.

Soms helpt in z'n geval de BIOS opnieuw flashen, vaak is het een kwestie van garantie/nieuw mobo kopen.

Verwijderd

Ik vrees het ergste voor je CPU :(. Ik heb dit ook gehad; geen piepjes, geen beeld: Processor doorgebakken :(
Probeer je cpu es in een andere bak, kijken wat ie dan doet

Verwijderd

umm als je cpu niet gepakt wordt omdat ie kapot is of om een andere reden , dan moet je moederbord een lange piep geven en daarna blijven piepen .... gisteren nog meegemaakt met een duron die liep op mijn a7v prima maar als ik m in het systeem van een maat stopte msi 6340 mobo , en daar deed ie het niet :? heel vaag , kwam waarschijnlijk doordat ie ouder was ( mijn duron ) en die van hem was van een nieuwere lichting ... maar goed weer on -topic is denk ik je cpu niet .... eerder geheugen dan suc6

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34

Scraper

ErikJ

Er had er net 1-tje het beste idee, gewoon alles eruit halen en met de basis beginnen, ik had het laatst ook, alleen hij deed gewoon helemaal niks meer: probleem was het geheugen dat niet samen wou werken met moederbordje en een kapotte Soundblaster. SB erin het het systeem kreeg stroom (fans gingen draaien) maar verder niks. Dus gewoon bij het begin beginnen.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Erm, dat met dat piepje heb ik ook, de ene keer start ie wel op..andere keer niet...

Als ik dan mijn monitor uit zet...opnieuw opstart...heb ik wel eens mazzel en start ie helemaal op. Ik heb dit van het begin. PC werkt goed, maar hoe dit komt?

Verwijderd

Thermo schreef op 29 oktober 2000 @ 17:15:
Erm, dat met dat piepje heb ik ook, de ene keer start ie wel op..andere keer niet...

Als ik dan mijn monitor uit zet...opnieuw opstart...heb ik wel eens mazzel en start ie helemaal op. Ik heb dit van het begin. PC werkt goed, maar hoe dit komt?
Ik heb dit probleem ook sinds een paar dagen.
Soms loopt mn pc ineens vast en als ik hem dan weer op wil starten doet hij niks (geen piep, lampjes van processor en HD branden wel, maar krijg geen beeld)
en als ik het dan een tijdje later weer probeer doet hij het soms wel/ (start gewoon op).

• Abbadon
  • Laatst online: 12-08 17:20
PMG Beleid

Lees die door en je weet waarom dit topic dicht zit. Open gerust een nieuwe maar dan wel eentje die duidelijker is en meer aan de richtlijnen voldoet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Laatst online: 12-08 17:20
Oh crap, deze is al bijna vier jaar oud :X Hoezo oude koe 8)7 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.