is het verstandig om mn comp en adsl modem ook 's nachts aan te laten staan om te downloaden of is het beter om em niet altijd aan te laten staan? tis tenslotte wel Ž24 uur per dag online Ž....
Wat denk je zelf.
Wat zegt de search van deze vraag. / tijdelijke search enz
Wat zegt de search van deze vraag. / tijdelijke search enz
Wat wil je weten met deze vraag? In welk opzicht denk je dat het niet verstandig zou zijn???
Tis wel n aanslag op je stroomrekening als je computer dag en nacht aan staat!
Tis wel n aanslag op je stroomrekening als je computer dag en nacht aan staat!
Verwijderd
Tja, ik denk dat je dit antwoord best zelf kunt vinden. Kijk eens wat oudere topics door, zoek 's wat op google en je zult het best vinden. Hint: wat is nou het voordeel van ADSL / kabel ten opzichte van 56k-modem / ISDN?
natuurlijk is dat goed...is zelfs beter dan elke keer weer aan en uit zetten.... Met het aan en uit doen van je pc of andere apperatuur sloop je m juist. Bij het aanzetten krijgt je apperatuur elke keer een enorme klap. Daarom kun je t beter aan laten staan (zelfs aan stroomkosten maakt dat meestal niet veel uit)
Verwijderd
Idd, 24/7 online voor een vast bedrag / maand. M.a.w. waarom zou je niet 24 uur per dag online te zijn? Alleen je stroomverbruik zal iets toenemen...
Met het aan en uit doen van je pc of andere apperatuur sloop je m juist.
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Daarentegen gaat de rekening van de verwarming weer omlaag.....Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:16:
Alleen je stroomverbruik zal iets toenemen...
Verwijderd
Tja,ligt eraan wat voor koeling je hebt, nietwaar. Bij mij wordt het iig vrijwel niets warmer in de kamer...miles schreef op 14 oktober 2002 @ 15:20:
[...]
Daarentegen gaat de rekening van de verwarming weer omlaag.....
Tja je betaald voor een fix connection aan den andere kant zou ik het niet echt aanraden voor je stroomverbruik. En kom niet vertellen dat als ik mijn 5 bakjes constant laat aanstaan en ik gebruik die mor echt voor een uur of 8 per dag dat ik die niet beters kan afzetten he. 8 uur verbruik of 24 uur verbruik, das mor een verschil van 16 uur daar kunt ge gvd 3 dagen mee verder, beetje aan het milieu denken he.
Trouwens je moet het risico van bliksem inslag niet onderschatten, het 4 bliksems in mijn onmiddelijke omgeving dit jaar al weten inslaan (op struiken, daken ... )
Trouwens je moet het risico van bliksem inslag niet onderschatten, het 4 bliksems in mijn onmiddelijke omgeving dit jaar al weten inslaan (op struiken, daken ... )
Because Great minds Think alike
Bij mij is het altijd heerlijk warm (AMD TB 1400) maar goed dit gaat een beetje offtopic mensen.
Het aan laten staan van je computer is erg overdreven als je nix doet. Een computer is binnen 30 seconden geboot dus het is echt alleen zonde van de energie en je computer zal zeker niet langer meegaan als je hem de hele dag aan hebt.
Het aan laten staan van je computer is erg overdreven als je nix doet. Een computer is binnen 30 seconden geboot dus het is echt alleen zonde van de energie en je computer zal zeker niet langer meegaan als je hem de hele dag aan hebt.
Lijkt mij dat je je PC gewoon beter uit kunt zetten, tenzij je echt iets groots MOET downloaden.
Dus bv. 6 dagen in de week 8 uur aan en 1 dagje 24 uur aan voor hele grote files.
Dus bv. 6 dagen in de week 8 uur aan en 1 dagje 24 uur aan voor hele grote files.
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Ik doe mee aan ECCP van DPC, daarom draait ie dan toch 24/7... Nu alleen nog ADSL.. ;-)
Verwijderd
Hoeveel kost het nou extra om um ipv 8 uur 24 uur aan te laten staan?
MAW, hoeveel stroom verbruikt een PC van ~2GHz met 1HD en blablabla aan stroom als ie 24/7 aanstaat?
MAW, hoeveel stroom verbruikt een PC van ~2GHz met 1HD en blablabla aan stroom als ie 24/7 aanstaat?
maar ik hoef niet te vrezen dat mn modem het opeens begeeft omdat ie te lang achter elkaar heeft aangestaan ofzo..?
Verwijderd
Wat een onzin, computer apparatuur, zoals harddisks, zijn in pc's niet gemaakt om altijd aan te staan. Het gaat prima hoor, daar niet van, maar het is echt volkomen onzin om aan te nemen dat de apparatuur eerder stuk gaat als je het uit en aan zet.kroegtijger schreef op 14 oktober 2002 @ 15:15:
natuurlijk is dat goed...is zelfs beter dan elke keer weer aan en uit zetten.... Met het aan en uit doen van je pc of andere apperatuur sloop je m juist. Bij het aanzetten krijgt je apperatuur elke keer een enorme klap. Daarom kun je t beter aan laten staan (zelfs aan stroomkosten maakt dat meestal niet veel uit)
Waarom denk je dat MTBF bestaat? Een harddisk in een normale PC kan je beter uit en aan zetten als je er 10 jaar mee wilt doen dan continue aan laten staan.
Dit is prima zelf te bedenken/uit te zoeken lijkt me. Evt. kun je nog bij de verschillende fabrikanten de voorspelde levensduur voor hun producten nalezen.
Succes
Succes
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()