Toon posts:

Probleempje met printen onder samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP Laserjet aan m'n linux bak gehangen, ik kan een velletje papier uitprinten via de lokale pc maar via samba niet. Hier een deel van m'n smb.conf

[printers]
path = /dev/lp0
printable = yes
guest ok = yes

Dit is alles wat erin staat over printer. Ik zie 'm wel, moet drivers installeren met winxp als ik verbinding maak maar als ik wil printen heb ik geen toegang??
Iemand die me kan helpen?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heb je in linux de printer (drivers) wel geinstaleerd ? Met dit config script zal Windows idd een printer herkennen in de netwerkomgeving, maar als samba de zaak doorstuurt moet daar wel een printer te vinden zijn...

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
schop schop.....
ja drivers zijn geinstalleerd.... via linux pc kan 'k zoals ik beschreven heb een velletje papier uitprinten

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:59:
schop schop.....
ja drivers zijn geinstalleerd.... via linux pc kan 'k zoals ik beschreven heb een velletje papier uitprinten
Misschien een move naar de NOS (non windows meuk) aanvragen? Misschien krijg je er meer antwoord daar.

offtopic:
de <a href=...></a> meuk werkt niet in je sig, dat kan niet op GoT :)

|>

Verwijderd

Ik heb hier een server staan met Suse 7.3 en Samba. In /etc/hosts.lpd kan ik de ip adressen van de clients die mogen printen aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
krijg het maar niet aan de gang :S
tips ???

Verwijderd

Topicstarter
schop schop......... niemand die hier die zooi aan de gang heeft :S ik snap er nix van :S

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 19:20:
schop schop......... niemand die hier die zooi aan de gang heeft :S ik snap er nix van :S
je ziet de printer wel onder windows?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

je "path" moet verwijzen naar een spool directory (en dus niet naar je printing device) zetten:
Typically the path specified would be that of a world-writeable spool directory with the sticky bit set on it. A typical [printers] entry would look like this:
Dit is makkelijk te vinden in de documentatie: http://ftp.easynet.be/samba/docs/man/smb.conf.5.html
Pagina: 1