Toon posts:

Van minuten naar uren

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Stel, ik heb 75 minuten (als een variabele)
Welke formule heb ik dan nodig om er 1 uur en 15 minuten van te krijgen?

Ik nu:

aantal_minuten / 3600 * 60 -> 1:25, dit wil ik dus niet. Heb me suf zitten piekeren, maar kom er niet uit.

edit:
Ik wil er dus hebben staan: 1 uur en 15 min.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:30

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Discussiepunt? Stellingname?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Mx. Alba schreef op 14 oktober 2002 @ 14:49:
Discussiepunt? Stellingname?
In welk forum moet het dan wel?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:50:
[...]

In welk forum moet het dan wel?
SG, lijkt me er iets beter voor geschikt.

Anders es FOK! proberen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Yoozer

minimoog

je deelt met een modulus door 60 en pakt de rest. heel makkelijk met elke programmeertaal die je maar kunt verzinnen. elementair C/C++ voorbeeld. probeer eens op voorbeelden te zoeken die hetzelfde doen met geld.

en dit moet dus in Programming & Webscripting, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een complete F1-vraag is. foei. >:)

probeer trouwens die 0.25 van de 1.00 te scheiden (voor/na komma deel, kan met eenvoudige parsing opgelost worden), en doe dat dan maal 25.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik 'm daar nu post, dan heb ik weer zo'n dubbel-post-achtig iets.. en wordt ie dichtgegeooid. En dat wil niemand!

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op 14 oktober 2002 @ 14:54:
je deelt met een modulus door 60 en pakt de rest. heel makkelijk met elke programmeertaal die je maar kunt verzinnen. elementair C/C++ voorbeeld. probeer eens op voorbeelden te zoeken die hetzelfde doen met geld.

en dit moet dus in Programming & Webscripting, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een complete F1-vraag is. foei. >:)
IK doe dat dan in PHP, maar wát is de formule dan? Heb gezocht, maar kan niest vinden. Zowel op GOT als met google niet. :(

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Yoozer

minimoog

dat gebeurt hier ook. welke taal wil je nu gebruiken? kom daar maar eens eerst mee, dan wil ik misschien wel zoeken naar een voorbeeld. dit is iig compleet het foute forum er voor.

ogenblikje, ik ga 't even opzoeken in mijn php boek.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Dit is algoritmiek en dit topic hoort daarom onder Programming & Webscripting (mods: move?).

Het antwoord is simpel:
uren = aantal_minuten / 60
minuten = aantal_minuten % 60
(waarbij % de modulus operator is)

Verwijderd

Dit is geen W&L-vraag, zoals al eerder gezegd is. En zowiezo is dit geen GoT-vraag, dit soort beginnersvragen worden hier niet op prijs gesteld. Probeer het eens op www.beginnersweb.nl

Daarom een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.