Toon posts:

Arctic Silver thermal adhesive losmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week Arctic Silver thermal adhesive gekocht met de bedoeling een cpublok op mijn Radeon 8500 GPU te lijmen.

Deze zat eerst vast met 4 puntjes secondenlijm en pasta in het midden. Maar toen ik voelde of die nog wel goed vast zat viel deze eraf..... vandaar dus.

Nou lees ik op hun site en hier op het forum dat Arctic Silver thermal adhesive permanent is. Ik heb net echter even een testje gedaan met een metalen stripje op een hd lijmen en die strip zat wel vast, maar met een klein beetje kracht zetten kwam die wel gemakkelijk los. (eerst schoongemaakt met thinner, goed gemengd en dun aangebracht, uur laten drogen)

Wat zijn jullie ervaringen met Arctic Silver thermal adhesive verwijderen?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Het kan :Y)
Heb het ook een tijdje geleden moeten doen en wel als volgt:
Zorg ervoor dat de videokaart goed vast ligt en niet kan verschuiven. Vervolgens pak je de koeler vast en probeer je hem afwisselend te draaien en op en neer te schuiven. Na ongeveer 5 minuten probeer je de koeler omhoog te trekken, je kan dan een beetje kracht gebruiken. Werkt dit niet, nog eens 5 minuten op en neer duwen en nog eens proberen.
Suc6!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Na een uur drogen is die zut nog echt niet uitgehard hoor... probeer het eens los te trekken na 2 dagen drogen, ik denk dat het dan beter vast zit...
Als je het eenmaal los hebt kan je de restjes denk ik het beste met een verfkrabbertje er af krabben...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het plakt dus niet veel beter dan die klodder kit die op mijn Club3D standaard heatsink (van 2mm :+) zat en is op eenzelfde manier weer te verwijderen.

Klopt het trouwens dat het zilveren deel de GPU van een radeon 8500 is, en het zwarte gedeelte erom heen dus geen pasta behoeft?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Het zit na een tijdje echt wel goed vast.

Wat je kan doen om het nog los te krijgen is mixen met AS3 ofzo.

Heb ik ook gedaan, eerst 50/50 maar, dat ging na vervoer los (vraag maar aan Dabit :P) dus gebruik 70% adhesive en 30% arctic silver koelpasta. Dan komt het wel goed. Tenminste ik kreeg met een beetje geweld me waterblok er mee los. Waterblok op de chipset was dat dan...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 14 oktober 2002 @ 16:24:
Het zit na een tijdje echt wel goed vast.

Wat je kan doen om het nog los te krijgen is mixen met AS3 ofzo.

Heb ik ook gedaan, eerst 50/50 maar, dat ging na vervoer los (vraag maar aan Dabit :P) dus gebruik 70% adhesive en 30% arctic silver koelpasta. Dan komt het wel goed. Tenminste ik kreeg met een beetje geweld me waterblok er mee los. Waterblok op de chipset was dat dan...
Goede tip, ik heb ook AS2 erbij gekocht. Weet jij wellicht ook of het zwarte gedeelte bij de GPU (zilver) hoort? Dat scheelt namelijk nogal met losmaken als ik daar geen plak op doe. :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Je bedoelt dat in het midden van je gpu hij zilver is (rond) en tot de hoeken van het vierkant zwart.

Volgens mij hoort dat zwarte er gewoon bij. Daar zit ook witte pasta op, dus gewoon over het hele gebied plakken.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 14 oktober 2002 @ 16:53:
Je bedoelt dat in het midden van je gpu hij zilver is (rond) en tot de hoeken van het vierkant zwart.

Volgens mij hoort dat zwarte er gewoon bij. Daar zit ook witte pasta op, dus gewoon over het hele gebied plakken.
Ja idd, maar dat zwarte is een soort plastic terwijl het zilveren midden van metaal is. Vandaar mijn twijfel.
De standaard heatsink had alleen een soort kit (lompe klodder) op het zilveren deel zitten.
Dat het zwarte een soort plastic is kwam ik achter bij het met een mesje verwijderen van de secondelijm.

Meer mensen die van mening zijn dat het zwarte gedeelte op of rond de GPU meegeplakt moet worden?

Met eventueel losmaken is het nl veel makkelijker als ik alleen het zilveren deel plak. Dat is rond en trekken en draaien zal dan veel makkelijker gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 17:06:
[...]

Ja idd, maar dat zwarte is een soort plastic terwijl het zilveren midden van metaal is. Vandaar mijn twijfel.
De standaard heatsink had alleen een soort kit (lompe klodder) op het zilveren deel zitten.
Dat het zwarte een soort plastic is kwam ik achter bij het met een mesje verwijderen van de secondelijm.

Meer mensen die van mening zijn dat het zwarte gedeelte op of rond de GPU meegeplakt moet worden?

.
nee natuurlijk niet naast de core, alleen adhesive op de core en in de zelfde hoeveelheid van aanbrengen als met gewoon as3.

Oja , je kan maar beter niet met een mesje aan dat gebied rondom de core krassen. Hier lopen namenlijk een hoop sporen onder het plastic oppervlak die je met dom geweld omzeep kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:53:
[...]

nee natuurlijk niet naast de core, alleen adhesive op de core en in de zelfde hoeveelheid van aanbrengen als met gewoon as3.

Oja , je kan maar beter niet met een mesje aan dat gebied rondom de core krassen. Hier lopen namenlijk een hoop sporen onder het plastic oppervlak die je met dom geweld omzeep kan helpen.
Thanks Speedmaster. Moest wel met een mesje de restjes secondenlijm eraf halen anders krijg ik nl die heatsink niet vlak tegen de GPU en had ik weer net zo'n dikke klodder nodig als er standaard op zat. :)

//edit: Als wij elkaar goed begrijpen de werkelijke core dus rond?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2002 19:02 . Reden: S ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb adhesive op het silveren ronde vlak (de gpu core?) gesmeerd en AS2 op het plasticachtige eromheen. Beiden heel dun. Na een paar uur drogen in gebruik genomen en ik kan nu maar heel iets verder klokken dan met standaard koeler: 290 ipv 285 maar. Niet echt de moeite dus, maar scheelt wel herrie aangezien er nu geen fan meer op hoeft.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Uit de reply van a.p.versteeg begrijp ik dat je alleen contact hoeft te maken met het middelste ronde gedeelte.

Mijn tip was: meng adhesive met as2 voor het aanbrengen uiteraard.

Wat doe jij: je mengt het niet, maar gebruikt het los van elkaar. De adhesive zit nu echt vast tussen heatsink en core. Zal veel moeilijker los te krijgen zijn. De plastic randen waar je as2 op hebt gedaan, zonde van de as2. Want de hitte uit het plastic geleiden, daar heb je volgens mij geen winst mee.

Volgende keer beter lezen, of had je een goede reden om het zo te doen??

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 15 oktober 2002 @ 13:59:
Uit de reply van a.p.versteeg begrijp ik dat je alleen contact hoeft te maken met het middelste ronde gedeelte.

Mijn tip was: meng adhesive met as2 voor het aanbrengen uiteraard.

Wat doe jij: je mengt het niet, maar gebruikt het los van elkaar. De adhesive zit nu echt vast tussen heatsink en core. Zal veel moeilijker los te krijgen zijn. De plastic randen waar je as2 op hebt gedaan, zonde van de as2. Want de hitte uit het plastic geleiden, daar heb je volgens mij geen winst mee.

Volgende keer beter lezen, of had je een goede reden om het zo te doen??
Ik heb in het midden 20% AS2 gebruikt en aan de randen een dun laagje AS2. Zo heb ik maximale warmteoverdracht, het plastic helpt daar ook een beetje aan mee en ik denk dat ik het geheel nog vrij makelijk los kan krijgen. Ook zal de Adhesive zo niet aan het plastic plakken. Zonde vind ik dat niet: 't is echt bijna niets dat ik verbruikt heb.

Heb alleen het koelblok er een klein beetje scheef opzitten doordat ik een stapel boeken erop had gelegd voor het drogen. Maar dat geeft verder niet.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Hoe krijg je dat adhesi weer los als je per ongeluk iets gemorst hem op een ictje !!!!!! kan je het weer laten los weken of niet???? help me.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Topicstarter
Dark Angel schreef op 15 oktober 2002 @ 15:34:
Hoe krijg je dat adhesi weer los als je per ongeluk iets gemorst hem op een ictje !!!!!! kan je het weer laten los weken of niet???? help me.
Je kan het eraf krabben maar als je het er net op hebt geknoeid kan je het er gewoon af vegen. Beetje thinner if wasbenzine zal ook wel helpen denk ik.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Idd, gewoon met wasbenzine oid. Is het al uitgehard, dan zul je toch moeten krabben meteen mesje ofzo..

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

maar het zit dus tussen de pootjes van een ictje op een videokaart daar kan je heel slecht krabben

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Ik heb Montage kit gebruik, dat laat nooit meer los...
Montage Kit laat namelijk ook warmte door..
Zie http://www.naadje.tk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 17:21:
Ik heb Montage kit gebruik, dat laat nooit meer los...
Montage Kit laat namelijk ook warmte door..
Zie http://www.naadje.tk
Hmm kan niets over kit vinden op je site..... Maar het zal toch wel minder warmte geleiden dan AS TA?

Is dit zo'n lomp blok van een xeon ofzo? Zoeits heb ik ook nog liggen.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.balsma/modcase12.jpg
Pagina: 1