Toon posts:

TV naar VGA, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 21' monitor staan, nu wil ik hierop mijn videorecorder aansluiten is dit ook mogelijk en zo ja hoe? Zijn hier apparaatjes voor?

Het tv/scart signaal moet dus omgevormd worden naar een vga signaal.

Verwijderd

ja met een vga box is gister nog langs geweest.

Verwijderd

Nee kan niet.

VGA = RGBHV

Het video signaal dat uit je videorecorder komt is of Composite of S-Video. Dit is BIJNA NIET te splitsen naar RGBHV.
edit:
(NIET is een groot woord)

Sommige dure videorecorders hebben wel een RGB-out, en die kan wel via zelfbouw schema's omgezet worden naar RGBHV. (geen ervaring trouwens)

Van RGBHV naar composite moet wel kunnen, maar das ook al vrij complex om goed te krijgen. :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:40:
ja met een vga box is gister nog langs geweest.
Werkt dit dan ook andersom? Ik moet het signaal converteren van scart/tv naar vga, dus ik wil mijn monitor als televisiescherm gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:45:
[...]

Werkt dit dan ook andersom? Ik moet het signaal converteren van scart/tv naar vga, dus ik wil mijn monitor als televisiescherm gebruiken
sorry dubbel post :'( :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:45:
[...]

dat was gister in een topic iemand die wilde zijn xbox op de monitor hebben en hij had wat gevonden die de av signaal naar een monitor singnaal omzet.
kan alleen de topic niet vinden. :(

kl*te een dubbel post mijn verontschuldigingen. :'( :'(

Verwijderd

Dit kan dus wel uit het composit singnaal word dan de H en V en RGB singnaalen gesplitst en op de juiste nivo's gebracht
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:43:
Nee kan niet.

VGA = RGBHV

Het video signaal dat uit je videorecorder komt is of Composite of S-Video. Dit is NIET te splitsen naar RGBHV.

Sommige dure videorecorders hebben wel een RGB-out, en die kan wel via zelfbouw schema's omgezet worden naar RGBHV. (geen ervaring trouwens)

Van RGBHV naar composite moet wel kunnen, maar das ook al vrij complex om goed te krijgen. :/

Verwijderd

goedkoop TV-in kaartje? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:50:
Dit kan dus wel uit het composit singnaal word dan de H en V en RGB singnaalen gesplitst en op de juiste nivo's gebracht

[...]
Alles kan, maar je wil niet weten hoeveel geld je kwijt bent voor een Composite --> RGBHV converter.... Als ze überhaupt bestaan.

Verwijderd

ik heb hem toen zelf gebouwd koste toen iets van 150 gulden maar de kleuren krijgt ja nooit zo mooi als met een pc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:56:
ik heb hem toen zelf gebouwd
moeilijk?

Verwijderd

nee printje was al voor ge ertst dus was een kwestie van onderdelen bestellen en plaatsen en vast soldeeren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:56:
ik heb hem toen zelf gebouwd koste toen iets van 150 gulden maar de kleuren krijgt ja nooit zo mooi als met een pc
Heb je nog een schema liggen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:59:
nee printje was al voor ge ertst dus was een kwestie van onderdelen bestellen en plaatsen en vast soldeeren
Of wil je niet zo'n werkend apparaatje verkopen?

Verwijderd

alles verkocht inklusief schema was een printje van elektuur of ELV uit duitseland

ik heb zoveel van die troep gemaakt :)

Verwijderd

Nou, je heb toch gelijk funky1. En de prijs valt me 100% mee.

http://www.lektropacks.co...asp?dept%5Fid=104&sku=201

Kost maar £79.95....

Maar hoe is de kwaliteid van dat elektuur ding dan :?

Verwijderd

wel goed maar niet super
dat werkte toen met een pal decoder voor de rgb die was toen nog niet zo goed als die nieuwe chippies als die vandaag toegepast worden

Verwijderd

Topicstarter
kun je beter zo'n goedkoop tv-in kaartje van de aldi halen
Pagina: 1