Voor de kenners! Een heel vaag probleem: ISDN/USB

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik ben zojuist gebeld door een kennis van me waar ik een tijdje geleden een PC aan heb geleverd.
Hij heeft een celeron-systeem met een TELES ISDN-kaart, gebruikt 'ie voor Internet en Telebankieren. Naar zijn zeggen werkte dit prima totdat hij gisteren een Hewlett Packard USB-scanner installeerde:
Scannen gaat prima maar inbellen via z'n ISDN-adapter gaat niet meer!
Hij gebruikt Win98se en bij apparaat-beheer zijn geen conflicten te vinden!
Wat zou dit in gods naam kunnnen zijn? Ik weet het niet?
Hij heeft z'n Teles-kaart nog vervangen voor een E-tech Dolhin ISDN-adapter maar dit werkt ook niet............help!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Usb is hot swappable dus gewoon de scanner eraf halen als je hem niet nodig hebt.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Via chipset ?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
IRQ geshared met USB adapter?
dat kan zulke problemen veroorzaken

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Gash
Dit is het systeem:

Intel Celeron 466MHz + Cooler
ABIT ZM6 moederbord
128Mb SDram intern geheugen
Riva TNT-2 16Mb videokaart
Maxtor 10,2Gb harddisk
Goldstar 48 speed CD-Romspeler
16 bits PCI Soundcard
Jazz J-3504 /280W speakerset
Windows 98 keyboard Deluxe
Logitech Pilot scrollmouse PS/2
3,5" diskdrive SONY
ATX miditower 235Watt
17" CTX Monitor VL-700

Wanneer het IRS geshared is, moet ik dat dan in het bios omzetten? Kan ik in Windows controleren of een IRQ geshared wordt? Dit moet zeker via Apparaatbeheer/bronnen of Systeemwerkset/Systeeminfo.......
Die kennis woont jammer genoeg niet in de buurt...

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Heel simpele manier om erachter te komen of usb en isdn conflict hebben: in de bios usb uitzetten, of in windows-apparaatbeheer usb uitschakelen. Als isdn dan wel werkt, weet je dat het hieraan ligt en moet je dus met irq's gaan schuiven.

Verwijderd

hehe het is een beetje matige oplossing. Maar neem Win2K. Vriend van my had ALTIJD problemen met z`n KPN isdn adapter. Wist het wel werkende te krijgen onder win98 se, maar altijd gekloot. Onder win2k werkt alles prima! En het is iig niet zo`n onstabiel os als 98. brrrrr

• Gash
Die TELES ISDN-kaart heeft totdat de HP werd aangesloten als een zonnetje onder Win98se gewerkt, het lijkt dus op een conflict maar Windows zelf geeft hiervan geen melding....

Verwijderd

Kijk zelf eens naar de IRQ van de ISDN kaart en van de USB......

Is de ISDN kaart overigens een ISA-kaart, moet je in de bios wel een IRQ toewijzen aan de ISA bus en je kaart instellen op die IRQ. Ander blijft het aanklooien!

Suck6!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Om te zien of IRQ's geshared zijn kun je het makkelijkste even msconfig opstarten.

Andere manier:
My Computer>Control Panel>System>Device Manager>Computer>Properties en dan kijken welke IRQ's er twee keer in staan.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Gash
Bedankt voor de tips! Ik zal jullie op de hoogte houden....
Pagina: 1