Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAAALoha iedereen,

gisteren heb ik bij een vriend een paar films op de beamer gekeken :P en ik kwam tot de conclusie dat dit inderdaad wel heer erg gaaf is.
Alleen is het zo jammer dat die dingen zo ontzettend duur zijn. Kan iemand mij misschien vertellen waarom deze dingen zo duur zijn en wat het verschil is tussen eentje van 2000 pleuro en eentje van 6000 pleuro.
En zijn er ook mensen die zo een ding gewoon hebben i.p.v een tv of een beeldscherm?????

Gegroet,
GrandMasterR

p.s. ik weet niet of ik dit in het goede forum heb gepost maar dit leek me de beste keus. }:O

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Lees eerst de FAQ ff, want groeten is niet nodig :)

Het prijsverschil zit 'm waarschijnlijk in beeldscherpte maar vooral resolutie.
Dure beamers kunnen hogere resoluties aan, wat ook weer bijdraagt aan de scherpte ;)

-- edit:

Je kan overigens ook zelf een beamer in elkaar klussen, een aantal tweakers hebben het al gedaan en er zijn tutorials te vinden op internet. Zo kun je voor amper 300 euro een heuse beamer maken! Da's beter dan 2000-6000 euro :)

Verwijderd

rb338 schreef op 14 oktober 2002 @ 14:26:
.......
Je kan overigens ook zelf een beamer in elkaar klussen, een aantal tweakers hebben het al gedaan en er zijn tutorials te vinden op internet. Zo kun je voor amper 300 euro een heuse beamer maken! Da's beter dan 2000-6000 euro :)
Er zal ook wel verschil in kwaliteit zitten dan he O-)

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op 14 oktober 2002 @ 14:26:
bedankt voor je reply. Ik heb me de ***** 8)7 gezocht op google naar tutorials maar ik kan niks vinden. Heb je daar miscchien nog een adresje van?? Het klinkt wel leuk als een experiment. 8)
------> edit Al gevonden ik ben weer te ongeduldig :O

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
je hebt het al gevonden en als je het dan gevonden hebt zou je dan de linkjes met ons willen delen als het ECHT interessante sites zijn?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Vaak zit dat prijsverschil in het aantal ansi-lumen (hoe schrijf je dat ook alweer?). Dat wil zeggen de lichtsterkte...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 10:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Rum schreef op 14 oktober 2002 @ 15:16:
Vaak zit dat prijsverschil in het aantal ansi-lumen (hoe schrijf je dat ook alweer?). Dat wil zeggen de lichtsterkte...
Klopt helemaal, daar betaal je het meeste voor.

Verwijderd

Dit is zomaar een linkje wat ik ff uit dit topic heb gehaald http://www.geocities.com/zark5150/projector.html

Topic: Beamer zelf bouwen

Verwijderd

Oi... maar dat is zeker minder geschikt voor spellen hé?

Verwijderd

Topicstarter
"Beamer zelf bouwen"

Veel plezier met lezen :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je serieus een beamer wil, kun je het beste eerst eens veel gaan lezen op www.htforum.nl (laat je niet afschrikken door mensen die het normaal vinden om 10k+ euro aan een projector uit te geven), www.dvdforum.nl , en andere fora. Als je dan een idee hebt van wat je zou willen, en of het je ueberhaupt het geld en de moeite waard is, kun je www.marktplaats.nl best leuke dingen vinden voor onder de 1000 euro.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

als je een geschikte beamer hebt gevonden, kijk dan eerst of er bedrijven zijn die m verhuren, is niet al te duur, en een goede manier om te testen of t wel echt is wat je zoekt..

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• [Bc]-=VorteX=-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 13:13
1) De prijs zit hem niet alleen in het aantal ANSI-Lumen dat de beamer aankan, het zit OOK in de resolutie die het apparaat aankan (ervan uitgaande dat je een beamer hebt die ook data projecteert).
Ook wordt de prijs bepaald door het lichtverschil tussen zwart en wit punten (maximale lichtcontrast)
2) Een beamer voor thuis is leuk....maar de kwlaiteit van het beeld is toch duidelijk minder dan een goede t.v. (en die is vele malen goedkoper dan een goede beamer)
3) Om echt te profiteren van de kunsten van je beamer heb je een goed projectiescherm nodig (glasparel bijvoorbeeld), waardoor je een betere lichtopbrengst krijgt, een gelijkmatiger beeld voor alle invalshoeken, en een gegarandeerd vlak oppervlak.
4) De "eigengemaakte" projectoren zijn maar van matige kwaliteit en meetsal niet erg handzaam (lomp, geen goeie casing, etc.)
5) Tweedehands kun je een leuke beamer voor thuis (XGA, 600 Lumen) voor een prijs van 1200 euro krijgen, maar soms heb je geluk en zie je ze voor minder.

Dus ja, ik had er ook een thuis voor gewoon gebruik (films, games) maar heb hem op een gegeven moment toch maar weggedaan doordat ik hem niet echt nodig vond.
Als ik nog een beamer neem wil iker ook een goed scherm bij en zoiezo 1000 Lumen (kan ik overdag ook kijken zonder alles dicht te doen) ;)

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb hier al een poosje voor mijn kids een Polaraid>Polaview 211
staan uit 1997 deze heb ik pas overgenomen het is leuk maar van mij mag die zo
weer de deur uit voor het zelfde geld het is een 600Lm/ansi compleet met koffer en een nest met snoeren en ass. Beeld is perfect, maar ik doe er niets mee.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Wat mag die dan gaan kosten (indicatie dus geen vraag??)

• Montana

Montana

€ 400,= dat heeft hij mij gekost bij overname van de eerste eigenaar.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Naast de aanschaf van zo'n (dure) beamer heb je ook nog hoge kosten om em te kunnen gebruiken. De lampen gaan niet echt lang mee, volgens mij, en die zijn ook best duur in vervanging

Verwijderd

lampen gemiddeld 1000 tot 2000 uur

van de philips monroe gaan de lampen zo'n 5000 tot 6000 uur mee, lampen kosten meestal zo rond de 400 euro d8 ik

Verwijderd

Topicstarter
Montana schreef op 14 oktober 2002 @ 22:25:
Ik heb hier al een poosje voor mijn kids een Polaraid>Polaview 211
staan uit 1997 deze heb ik pas overgenomen het is leuk maar van mij mag die zo
weer de deur uit voor het zelfde geld het is een 600Lm/ansi compleet met koffer en een nest met snoeren en ass. Beeld is perfect, maar ik doe er niets mee.
Kan je mij misschien wat specs geven?? Als je wil kan je me ook mailen op driechel@hotmail.com.

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 13:44:
[...]

Kan je mij misschien wat specs geven?? Als je wil kan je me ook mailen op driechel@hotmail.com.
Ik zal later in de avond wat naar je mailen

Pagina: 1