[DirectX] PC loopt steeds vast in spellen.

Pagina: 1
Acties:

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dat ik dit op het goede forum heb gepost want ik denk dat het aan de hardware ligt. Anders moe teen Moderator hem maar naar een softwareforum zetten.

Het systeem waar het omgaat:
Mobo: Chaintech 7VJDA
Processor: AMD Athlon XP 1800+
Geheugen: 512 DDR RAM pc266
Videokaart: Aopen GeForce 3 TI 500
Geluidskaart: Creative Soundblaster Live 5.1
DVD speler: LiteOn DVD-ROM LTD163
Brander: Samsung CD-R/RW SW-216B
Modem: 56k geval
Netwerkkaart: Realtek RTL8139 10/100 mbit
Hard Disk: Maxtor 6L040J2 40 BG

Ik heb een zeer erstig probleem met mijn pc, geen enkel spel doet meer en Direct X loopt vast, het begon allemaal afgelopen zaterdag, mijn zusje wou het spel Red Faction over het netwerk spelen en toen ze het spel opstarte liep de pc vast op Windows XP home edition. Ze roept mij erbij en vraagt of ik dat even wil "fixen", ik reset de pc en start Red Faction opnieuw op, weer een vastloper. ik wil DXdiag opstarten en ook dan loopt de pc vast, de dag evoor had ik nog niks geen problemen. Na veel geklooi heb ik maar format c: uitgevoerd en Windows XP Pro erop gezet. Ik probeer dus meteen DXdiag, en het werkt, ik was weer helemaal blij. Omdat toen de pc nog op de standaard drivers liep heb ik snel Detonator 29.42 erop gezet. Ik probeer DXdiag weer en de pc loopt vast, ik install Unreal Tournament 2003 en die loopt dus ook vast, ik install Red Faction en die loopt ook vast ;(.
Als ik de detonator drivers eraf gooi dan doet DXdiag het wel weer maar geven de spellen de foutmelding dat m'n 3d vermogen niet hoog genoeg is. Ik had Detonator 23.11 ook nog liggen dus die probeer ik is, ik start de pc opnieuw op en ik heb alleen zwart beeld, na een reset in veilige modus heb ik 23.11 er maar weer afgehaald om weer beeld te krijgen. In de eigenschappen van windows en daar bij probleem oplossen kun je een schuifbalk verplaatsen van geen naar maximaal. Als ik de schuif (bijna) in het midden zet dan staat er:

Alle DirectDraw-, Direct3D -, aanwijzer- en geavanceerde tekenversnellingen zijn uitgeschakeld. Met deze schuifregelaar kunt u ernstige problemen bij toepassingen met DirectX-versnellingen verhelpen.

Nu de schuifbalk zo staat loopt DXdiag niet meer vast maar doen de spellen het niet meer om dat Direct3D dingen zijn uitgeschakeld. Op deze manier heb ik alleen The Sims (een beetje ral) aan de praat gekregen.

Hoe kan ik dit fixen zodat mijn PC weer goed doet? Waarschijnlijk is het iets met de 3dkaart maar dat weet ik dus niet zeker.

Deze topic staat ook op het forum van Xezium: Mijn Xezium topic

Grolsch Royce!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien ff de detonator 40 drivers downen en eropzetten? wel eerst de oude detonators VOLLEDIG verwijderen :)

Verwijderd

Wat voor voeding heb je ?
Dit kan ook aan de voeding liggen.
toen mijn 400 watt Flower voeding het begaf (ging erg geleidelijk niet meteen)
kreeg ik meer en meer vastlopers in spellen en ook DirectX problemen.
heb met motherboard monitor 5 gevonden dat dit het probleem is.
dit progje maakt een mooie interval-log & high/low log hier zag ik dat de 3.3V op de AGP 2.9 was.
kijk eens of dat het probleem is.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:36:
Wat voor voeding heb je ?
Dit kan ook aan de voeding liggen.
toen mijn 400 watt Flower voeding het begaf (ging erg geleidelijk niet meteen)
kreeg ik meer en meer vastlopers in spellen en ook DirectX problemen.
heb met motherboard monitor 5 gevonden dat dit het probleem is.
dit progje maakt een mooie interval-log & high/low log hier zag ik dat de 3.3V op de AGP 2.9 was.
kijk eens of dat het probleem is.
Zou kunnen, ik heb ook weer nieuwe info, ik probeer weer eens DXdiag uit en hij loopt vast, ik blijf maar w8chten en de pc reset zichzelf na een tijdje, daarna weer in windows stond er dingen over ernstige fouten enzo en dat de veroorzaker de GeForce 3 TI500 was. Ik heb trouwens een 300w voeding, dit is tog meer dan genoeg? ik heb niks geen extra spul wat stroom zuipt. En voor een half jaar nix geen problemen.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb trouwens geen vastlopers als ik de detonator eraf gooi en de standaart windows drivers gebruik, hierdoor kan ik alleen de sims spelen....

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Shit, ik was helemaal blij dat alles weer werkte nadat ik detonator 40.xx erop had gezet, althans, ik dacht dat alles werkte want DXdiag liep niet meer vast. Ik wil direct3d test doen, het beeld flikkerd een paar keer en dan gaat hij terug naar windows in de resolutie 640x480 met 16 kleuren! Er stond dat er een probleem was dat windows had opgelost en bij directX stond dat er iets mis was met directDraw. Ik start de pc opnieuw op en probeer het opnieuw, dit 3X gedaan met hetzelfde resultaat. ik gooi detonator 40.xx eraf en stop 30.xx erop, nu had ik het zelfde probleem als in het hele begin. Dus ik heb 40.xx er maar weer opgezet.

Verder heb ik de VIA 4in1 erop gezet en SP1 update ding van dik 130 mb voor windows.
Motherboard Monitor 5 geeft niks geen foute dingen aan.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Kan je je graphics-card in een andere PC testen ?
Heb je een half jaar geleden hardware toegevoegd ?
overclock je wel eens }) ?

en dat de standaard drivers het wel doen is omdat dan alle 3d hardware niet aangesproken word,daarom test in een andere pc...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Luidruchtige Vastlopers

Ik heb Ongever hetzelfde probleem.
Lees even mijn topic door en kijk of het allemaal overeenkomt..
Helaas geen oplopssing voor je..
Ik ga zo Formatteren en dan opnieuw beginnne.
Zonder UT2003 te installeren..

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 21:37:
Kan je je graphics-card in een andere PC testen ?
Heb je een half jaar geleden hardware toegevoegd ?
overclock je wel eens }) ?

en dat de standaard drivers het wel doen is omdat dan alle 3d hardware niet aangesproken word,daarom test in een andere pc...
ik overclock nooit.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nu is dit erbij gekomen, Windows had het over erge fouten die waren opgelost en ik moest de pc resetten. Ik ging toen een foutenrapport verzenden en toen stond er dit:

Error Caused by Graphics Device Driver

Thank you for submitting an error report to Windows Online Crash Analysis. Unfortunately, we cannot provide you with specific information about how to resolve this problem at this time. The information that you and other users submit will be used to investigate this problem.

Analysis

A device driver installed on your system caused the problem, but we cannot determine the precise cause.

Getting Help

Depending on which situation is applicable to you, do one of the following:

If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance.
If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service.
Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update Web site. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update.
For information about Microsoft support options, visit Microsoft Product Support Services.

You can track this error report by clicking the Track this error report link. If you choose to track your error report, you will be notified of resolutions to this problem as they are identified.

Help aub???

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
ik ben nu zover Dat Unreal Tournament soms doet!

Grolsch Royce!

Verwijderd

Als je bij voorbeeld Direct X 8.1 heb geinstaleerd. Dan kun je toch niet meer terug gaan naar 6.

hmm ik zie dat je een Maxtor harddisk heb. Uitkijken want bij mij zijn er al 2 gecrashed.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik haal dit topic weer ff naar boven, omdat het nog steeds niet opgelost is, ook niet met Direct X 9.0! Kan iemand mij helpen?

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hem nu (voor het eerst) open liggen en er zit niet eens een casefan in! De fans van de GeForce 3 TI500 (Aopen) doen heel goed, en het ding heeft zelfs geheugenkoeling! Nu ga ik zo weer is iets in 3d testen :P

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Sorry voor nog een reply, maar UT2K3 doet opeens, hopelijk ook de rest. Ik heb de modem eruit gehaald :? (omdat we tog kabel hebben). Kan dat hebben geholpen?

Grolsch Royce!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Probeer het eens zonder de via agp driver en kijk of hij goed loopt!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij doet ie nu helemaal goed nu de modem weg is, maar die had geen conflicten. Raar maar waar. En raar dat deze pc geen casefan heeft.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
*schop*

Het probleem is terug ;(

Ik had gister de pc aan de tv gedaan, maar dat werkte niet zo geod, pc maar weer terug gezet bij de monitor. Blijkt het probleem weer terug te zijn! ik formateer de zooi, reinstall windows, install detonator 40.72, maar dat helpt ook niet. Het werkt alleen zonder detonators of hardware versnelling uit :(. Maar dan werken games niet meer.

En DivX is nu met hardware versnelling uit dus alleen afspeelbaar, maar de films staan op de kop!

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
ik word gek, ik heb win2000 pro erop gezet, en deze doet wel goed :? Er staan nu 2 OSen op. In WinXP doet nix in 3d, in 2000 alles! Zelfde drivers, zelfde Direct x. Hoe kan dit?

Grolsch Royce!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:46
wazig probleem

maar wel beter voor je dat in 2000 wel alles werkt.

Format weer je pc , ja weer ;)

Goede install van win2k er op , alle updates en zooi , en gaan met die banaan zou ik zeggen , of wil je perse met winXP werken ?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Galaxis schreef op 27 January 2003 @ 20:50:
wazig probleem

maar wel beter voor je dat in 2000 wel alles werkt.

Format weer je pc , ja weer ;)

Goede install van win2k er op , alle updates en zooi , en gaan met die banaan zou ik zeggen , of wil je perse met winXP werken ?
ik heb er geen problemen mee, maar m'n pa en ma wel :( Die willen persee hun outlook en gebruikers accounts op de manier zoals dat in XP gaat 8)7

Grolsch Royce!

Pagina: 1