Toon posts:

Proef met beamer en mengpaneel via comp.

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een jongerenavond (halloween) wil ik mijn oude mengpaneel (nog met 5polige din aansluitingen) aansluiten op mijn geluidskaart. Werkt al. Via een line-in plug kan ik nu werken via winamp.
Nu willen we de AVS mogelijkheid van winamp op beeldschermgrootte projecteren via een beamer.
De beamer moet dus aangesloten worden op mijn gewone comp. (geen laptop)
Is dit de normale monitoraansluiting ?
Kan de line-out van een geluidskaart worden gebruikt voor aansluiting op een gewone versterker (stereotoren) ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De meeste beamers hebben wel een VGA input, en voor de overige vragen: "ja"

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

de meeste beamers hebben meestal wel een VGA aansluiting.. dus dat moet lukken. Ook werkt het prima met de line-out aan te sluiten op je stereo (dat doe ik en nog vele anderen)

Hier staat tekst

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

jadjong zegt: De meeste beamers hebben wel een CGA input, en voor de overige vragen: "ja"
... :) je bedoeld vast en zeker VGA...

Of je de projector aan kan sluiten op je computer hangt van 2 dingen af:

1. De projector moet een vga ingang hebben.
--of--
2. De computer moet een composiet uitgang hebben. (is meestal zo'n geel RCA plugje met het bijschrift: video of composite)

Alles kan stuk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

Jag

Wat betreft die line out: daar is ie zelfs voor bedoeld :).

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Mag ik vragen waarom je je mengtafel via je computer wil gebruiken en niet andersom? dus PC => Mixer => Versterker. Dan zou je naast je PC ook nog CD-spelers kunnen gebruiken (als je dat zou willen en je mixer voldoende kanalen heeft)...

Verwijderd

Topicstarter
Beeld op beamer komt van PC die op winamp AVS reageert. Winamp heb ik via line-in plug aangesloten. Aan line-in zit inderdaad mijn mengpaneel met ingangen voor o.a. CD spelers.
Op deze manier reageert de AVS op alles wat uit mijn mengpaneel komt. Als ik het op jouw manier doe reageert de AVS uitsluitend op de files die in de comp zitten of de interne CD toch ? Bovendien zou het signaal van een externe CD-speler waarschijnlijk te zwak zijn als ingangssignaal.

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 14 oktober 2002 @ 14:34:
Wat betreft die line out: daar is ie zelfs voor bedoeld :).
Dacht dat het wellicht aanpassingsproblemen zou geven, want mijn line-out gaat nu naar de versterker van mijn comp. boxen. Wist niet of de ingang van een stereotoren (meestal pickup) wel de geschikte impedantie had.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

Jag

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:50:
[...]

Dacht dat het wellicht aanpassingsproblemen zou geven, want mijn line-out gaat nu naar de versterker van mijn comp. boxen. Wist niet of de ingang van een stereotoren (meestal pickup) wel de geschikte impedantie had.

Gelukkig gebruikt iedereen daar dezelfde impedantie voor, nl 10 KOhm.

Wel lekker oudje trouwens als je mixer nog DIN pluggen gebruikt :).

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik eens gekocht voor 50 gulden, met nog echte bandecho, en zelfs een fm radio erin
Maar zal inderdaad wel jaren 70-80 zijn van VETELEC uit belgie. Modules.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:50:
[...]
Je moet hem zeker ook niet aan de phono ingang hangen, dat is nou net de enige ingang die een totaal andere impedantie en gevoeligheid heeft...
Neem tape-in, line in ,md-in, video in, whatever-in maar geen phono-in... (en mic-in ook niet... :) )

Alles kan stuk.

Pagina: 1