Het beste voor ASDL (ISDN) in netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
De tijd is gekomen. Hier mag ook volgens de heren bij KNP ook ADSL komen.

Gelijk ben ik gaan zoeken naar de 'beste' provider. XS4ALL komt er goed uit volgens mij (?). Iemand hier toevallig suggesties over?

Daarna besloten welk abonnement het gaat worden. Dat wordt dus Basic of Fast indien mogelijk.

Goed nu kijken welk modem... Inmiddels veel gevonden hierover, ook op GoT! :) Standaard USB is niks, zo ver was ik gelukkig ook al.
ADSL Ethernet modem voor ISDN is goed, kan 'getweaked' worden zelfs, echter vervalt wel de garantie. Ik neem aan dat dit het Alcatel Speed Touch Home (extern) modem is?
Dan nog de optie ADSL Multi PC modem. Hier zit een router met hub in? Dit zou het Alcatel Speed Touch Pro modem moeten zijn.
Verder de optie zelf een modem kopen vervalt denk ik. Dingen zijn moeilijk te vinden, duur en dan nog de vraag of alles werkt. Of heb ik dit mis?

Zoals ik al zei dit heb ik gevonden qua informatie. Wat ik alleen mis in deze informatie is wat nou qua snelheid het beste is. Als je ergens een topic weet te vinden, zie ik hem graag. Verder heb ik KPN gebeld, maar daar krijg ik weinig zinnige antwoorden vandaan.

Mijn situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.martinweb.nl/space/sit.gif

Ik wil alle PC's behouden als worden er maar drie à vier regelmatig gebruikt. Ook heb ik plannen met de server.

Wat zou nu voor mij de beste en snelste optie zijn. Op 100 euro hoeft niet gekeken te worden. Multi PC modem heeft te weinig aansluitingen, kun je oplossen d.m.v. een hub / switch, maar wat heeft dit voor gevolgen tot de snelheid? Of zou het 'gewone' modem al genoeg zijn en de server als router laten dienen? Of zijn er betere / andere opties?

Alvast bedankt!!!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

Ik zou kopen:
-de kpn alcatel speed touch (modem)
-draytek 2200E (router + firewall + 4 poorts switch)

alcatel sluit je aan op de draytek, draytek op je normale switch, kiest voor dhcp op jouw server of voor die van draytek, default gateway instellen en surfen maar :)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Heeft een router nou zo veel voordelen???

• -Nexus
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Een router koppelt netwerken op het niveau van de netwerklaag. De werking is verder gelijk aan die van een bridge, maar met een router zijn koppelingen van twee verschillende netwerken met verschillende protocollen mogelijk. Ook het bepalen van de snelste weg in een netwerk is een taak die door een router wordt uitgevoerd. Omdat er door een router nog meer georganiseerd moet worden dan door een bridge, is een router trager dan een bridge. Een stuk hardware dat alle informatie die in een netwerk van buiten inkomt en van binnen uitgaat naar de juiste plaats doorstuurt. Een router is een autonoom apparaat, dat op de ISO-laag 3 werkt en bijvoorbeeld een verbinding van een Ethernet-LAN naar X.25 (DataNet 1 ) kan maken; een LAN/WAN-verbinding. Netwerklaag.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Als je Server toch continu aan staat, dan kun je er ook voor kiezen deze te blijven gebruiken. In principe doet hij op dit moment hetzelfde als een router, alleen dan software-matig. Een ADSL-modem heb je altijd nodig om gebruik te maken van ADSL!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Wat wil je daarmee zeggen. Juist niet een router omdat hij trager is dan een bridge? En de router kun je ook vervangen door een pc met twee netwerkkaarten een modem en een switch. Waarom deze optie bijvoorbeeld niet?
Rum schreef op 14 oktober 2002 @ 14:49:
Als je Server toch continu aan staat, dan kun je er ook voor kiezen deze te blijven gebruiken. In principe doet hij op dit moment hetzelfde als een router, alleen dan software-matig. Een ADSL-modem heb je altijd nodig om gebruik te maken van ADSL!
Ah, precies toen ik ook aan het reply-en was. ;) Modem heb je altijd nodig, begrijp ik, maar dat zit toch bij bij de Mulit PC modem in één? Al ben ik daar weer niet weg van eigenlijk, alles-in-één dingen...

• Rum

Rum

martinweb.nl schreef op 14 oktober 2002 @ 14:55:

Ah, precies toen ik ook aan het reply-en was. ;) Modem heb je altijd nodig, begrijp ik, maar dat zit toch bij bij de Mulit PC modem in één? Al ben ik daar weer niet weg van eigenlijk, alles-in-één dingen...
Ja, een modem zit ook in zo'n Multi PC modem! maar een Multi PC modem heb jij niet nodig als je toch al een internet verbinding kan delen. En waarom dan meer geld uitgeven dan nodig is???

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Rum schreef op 14 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

Ja, een modem zit ook in zo'n Multi PC modem! maar een Multi PC modem heb jij niet nodig als je toch al een internet verbinding kan delen. En waarom dan meer geld uitgeven dan nodig is???
Dus het gewone ADSL modem voor ISDN is het beste. Al dan niet het gebruik van een router, maar een server is ook goed. O zou een router nog enige snelheidswinst op kunnen leveren?

Waarom willen sommige mensen dan d'r standaard modem nog 'tweaken' waar je zoveel over leest?

[ Voor 0% gewijzigd door Martin?81 op 14-10-2002 16:19 . Reden: spelling, 'f' doet het slecht... ]

• Rum

Rum

martinweb.nl schreef op 14 oktober 2002 @ 15:52:

Waarom willen sommige mensen dan d'r standaard modem nog 'tweaker' waar je zoveel over leest?
Ik denk omdat men dan geen server meer hoeft te draaien. Een (hardware-) router verbruikt uiteraard minder stroom dan een server. Daarom tweaken ze hun modem om als router te functioneren.

Ik gebruik zelf ook een router om mijn kabelverbinding te delen, het is praktische oplossing. Het is een klein apparaat wat weinig stroom verbruikt!
Pagina: 1