Toon posts:

[EL] Ledjes voor Siemens M35i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde even weten waar ik die ledjes kan vinden om een siemens m35i te modden, blauwe of rode. Of zijn dan gewoon van die normale LEDjes?

Verwijderd

zullen wel smd leds zijn heb al 3 nokia foons open gesloopt voor die ledjes..
zullen vast geen 3 of 5 mm in zittuh :) ik zeg het je vast die soldeer
je niet zomaar even 1 2 3 over hoor.. kleine piel dingen man..

[offtopic]
1111ste post :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dit zijn zeer kleine, die van het beeldscherm vallen nog wel te doen met van die kleine vierkante led's met zon bolletje erop, maar die van het toetsenbord niet, die zijn nog kleiner. die beeldscherm led's kun je met een 20watt soldeerbout solderen.

je kunt ze vinden bij conrad bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dan heb ik het toch eerlijk gezegd een beetje onderschat :)
Weet misschien iemand in Eindhoven winkel die dit ook doet? :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer het eens op de Beverwijkse Bazar aka De Zwarte Markt :P
Is niet in de buurt nee maar daar hebben ze wel telefoons met knight-rider LEDs onder het toetsenbord :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

dat ik ook gehad zo`n loop lichtje onder je toetsjes.. hehe is wel lachen maar vreet battarijen.. die dingen ken je zo op inet bestallen had um met 3 dagen in huis :P hehe

suc6 er nog mee..

plank gaat weer verder niksen op stage
:P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:06:
dat ik ook gehad zo`n loop lichtje onder je toetsjes.. hehe is wel lachen maar vreet battarijen.. die dingen ken je zo op inet bestallen had um met 3 dagen in huis :P hehe

suc6 er nog mee..

plank gaat weer verder niksen op stage
:P
en waar bestellen :)

Verwijderd

gewoon met de stift erover heen

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
Ik dacht ook dat dit goed zelf te doen was maar ik zal eens een i'net adresje gaan zoeken, als ik iets kan vinden laat ik het je weten MM

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb het bij m'n 3210 gedaan, en geloof me, zelfs met redelijke SMD soldeerervaring en een profi uitrusting is het vervangen van 10 leds in 0603 formaat (0,8x0,8x1,6 mm) een kloteklus.

Maar zoek eens op GoT op "blauwe leds nokia" ofzo, dit is al vaker langsgekomen...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

AcouSE schreef op 14 oktober 2002 @ 15:55:
Ik heb het bij m'n 3210 gedaan, en geloof me, zelfs met redelijke SMD soldeerervaring en een profi uitrusting is het vervangen van 10 leds in 0603 formaat (0,8x0,8x1,6 mm) een kloteklus.

Maar zoek eens op GoT op "blauwe leds nokia" ofzo, dit is al vaker langsgekomen...
Ik wil de SMD LED van mijn ZIP-drive gaan vervangen door een blauwe, denk je dat dat te doen is? Heb wel wat soldeer ervaring, maar niet met SMD (kan wel oefenen op een kapotte videokaart ofzo >:))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 14:22
Ja dat solderen van die LED's idd ff pielen, maar zo'n mod is echt super gaaf.
Als Conrad die dingen niet heeft kun je ook nog Farnell proberen.

Let bij het solderen wel even op, want een LED heeft een anode en een kathode aansluiting. De anode wordt meestal met de plus (hoge potentiaal) verbonden en de kathode dan natuurlijk aan de min (lage potentiaal).
De kathode is meetal te herkennen aan een schuine kant op de LED, een streepje of een kort soldeerpootje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:48:
gewoon met de stift erover heen
volgens mij gaat dat er heel brak uitzien of niet?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Demoniac schreef op 14 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

Ik wil de SMD LED van mijn ZIP-drive gaan vervangen door een blauwe, denk je dat dat te doen is? Heb wel wat soldeer ervaring, maar niet met SMD (kan wel oefenen op een kapotte videokaart ofzo >:))

Het makkelijkste gaat het met twee kleine bouten, een van elke kant. Die in je zipdrive is waarschijnlijk 0805 of 1206, dus al een aardig stukje groter. Waar je vooral op moet letten is (naast de polariteit) dat SMD leds _nooit_ warmer mogen worden dan 260C, want dan gaan ze onherroepelijk kapot.

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 11:52

bAm

voor beetje schappelijke prijzen (tegenover die van conrad) kijk ff op http://www.salesplaza.nl

geen spam, maar hier is best wel wat te krijgen voor telefoons dus ook die ledjes !

Verwijderd

mag je hier site plaatsen of is dat spam??

heb um toedertijd gekocht op
www.complaza.nl
moeje maar ff kijken hebben wel leuk spul

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
eliminator007 schreef op 14 oktober 2002 @ 15:50:
Ik dacht ook dat dit goed zelf te doen was maar ik zal eens een i'net adresje gaan zoeken, als ik iets kan vinden laat ik het je weten MM
Heb gisteravond m'n Siemens ff losgehad, ik soldeer toch wel es wat, maar dit zie ik ècht niet zitten! Jammer. Dus, als je wat vindt... :)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

Als je 'm naar mij opstuurt doe ik het voor je...kheb alles op voorrad liggen want 'k doe het vaker :9~
Pagina: 1