[netwerkverbinding] fout 71 bij maken

Pagina: 1
Acties:

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35
hoi,

ik heb hier een server( windows xp prof NL) staan met een map: fragmenten. Hier staan zon 600 audio fragmenten in die door de client pc's (windows 98)moeten worden afgespeeld. Dus dacht ik, ik maak een netwerkverbinding aan. Dit deed het perfect dus ik heb de opdrachtregel in logon.bat gezet die bij het opstarten wordt geladen:

Net use d: \\dvjserver\fragmenten

Ik het bestand op elke computer zetten en daarna alle computers herstarten en zo ongeveer allemaal tegelijk probeerden ze dus die drive mapping uit te voeren. Wat bleek, maar een paar ( 8 ofzo) pcs hadden ook daadwerkelijk een map aangemaakt. probeerde ik het handmatig dan kreeg ik dit:

C:\WINDOWS>net use d: \\dvjserver\fragmenten

Fout 71: Deze aanvraag wordt niet geaccepteerd door het netwerk. Misschien
beschikt de server niet meer over de bronnen die nodig zijn voor de
verwerking van de aanvraag. Probeer de aanvraag opnieuw. Als de fout blijft
optreden, neemt u contact op met de netwerkbeheerder. Typ bij de
opdracht-prompt NET HELP 71 voor meer informatie.

.

Probeerde ik het 10 minuten later dan werd de mapping netjes aangemaakt. Het zal dus wel aan de dvjserver liggen waar iets aan maximale connecties tegelijk omhoog moet omdat die pcs bijna altijd tegelijk opgestart worden.

dus wie weet hoe ? :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

XP heeft, net als Windows 2000 Workstation en NT4 workstation, een limiet van maximaal 10 connecties. Als je meer wilt moet je NT server of Windows 2000 server aanschaffen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==