Toon posts:

Brandtijden

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb net een brander aangesloten. De cd-tjes die hieruit komen werken prima. Hij doet er alleen volgens mij te lang over, namelijk bijna 12 tot 15 minuten (bij on-the-fly). Hij geeft daarbij gemiddeld aan dat hij 7 keer een bufferunderrun heeft vermeden.
Het is een A-Open CRW4048. Daarnaast heb ik een 36 speed cd-rom speler.
De harddisk staat op P-IDE-Master, de cd-rom speler op P-IDE-Slave. De writer staat op S-IDE-Master. Ik heb 384 MB intern geheugen.
Zijn deze tijden bij een cdtje van 74 minuten normaal en is het normaal dat daarbij de bufferunderrun 7x vermeden word?
Alvast bedankt!

Verwijderd

hangt van je schrijfsnelheid af he.
74 min. cdr in 12 minuten is 6x.
Op welke snelheid fik je de cdr?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
12 - 15 minuten ... zou dus een 8x cd-brander zijn? Of misschien dat de media die je gebruikt maximaal tot 8x ondersteund.

En verder, als je buffer-underruns krijgt is er toch iets niet goed. Probeer een beetje te spelen met DMA, master/slave, enz.

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand op 40 speed. Beetje verschil dus met deze 6x!

Tenmiste,... dat probeerd ie!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-03 22:02
Ik heb hier een Plextor 40x40x12. Over het branden van een volle CD-R doet hij maar een paar minuten. Maximaal 5 geloof ik, ik heb er nooit echt op gelet. Je kunt er in ieder geval rustig op wachten.

De melding dat een buffer underrun vermeden wordt, verklaart denk ik al wat meer. Dit betekent dat de brander op een aantal momenten te weinig data aangevoerd kreeg om op de ingestelde snelheid te kunnen branden. Dit kan weer verschillende oorzaken hebben:
1. Je CD-ROM speler kan te langzaam zijn
2. Je computer is zelf te langzaam
3. Jij bent iets gaan doen wat veel kracht vraagt
Ik geloof dat zo'n melding niets is om je zorgen over te maken. Ik krijg ze ook wel eens, omdat ik vaak gewoon doorga met allerlei dingen tijdens het branden. De cd's werken daarna echter wel gewoon goed.

Rest van het systeem hier:
Athlon 1800+
512 mb DDR
Maxtor 80 Gigab.

Verwijderd

wat fik je precies, een audio cd?
als dit het geval is en je gebruikt ook nog eens wat filters (NERO) en bijvoorbeeld de convert van mp3 naar cda, dan kan het natuurlijk ook langer duren.

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 21-08-2025
Als je d'r 12-15 minuten over doet, brandt je dus niet op 40x :P

Welk progje gebruikt je trouwens? Ik weet van NERO dat die een 'check maximum speed' optie heeft.

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:32:
wat fik je precies, een audio cd?
als dit het geval is en je gebruikt ook nog eens wat filters (NERO) en bijvoorbeeld de convert van mp3 naar cda, dan kan het natuurlijk ook langer duren.
Ja ik brand een audio-cd met NERO. Hij hoeft niets te converteren omdat hij rechtstreeks on-the-fly copieerd van cd-rom naar cd-writer.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

Als je bron de 36x cd-rom is, is dit natuurlijk logisch...
Er kan dan nooit op 40x data geleverd worden aan je brander en krijg je buffer-underruns
Als je op 24x gaat branden zal je nu waarschijnlijk sneller zijn, omdat in verhouding
de buffer-underruns meer tijd in beslag nemen dan het langzamer branden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

momania schreef op 14 oktober 2002 @ 13:35:
Als je bron de 36x cd-rom is, is dit natuurlijk logisch...
Er kan dan nooit op 40x data geleverd worden aan je brander en krijg je buffer-underruns
Als je op 24x gaat branden zal je nu waarschijnlijk sneller zijn, omdat in verhouding
de buffer-underruns meer tijd in beslag nemen dan het langzamer branden.
Bij audio gaat het toch om de DAE snelheid van de source drive? Bij de meeste drives is dat hooguit 8 tot 10 speed...

Intentionally left blank

• EMP
  • Laatst online: 27-03 15:44

EMP

Krulloos!

On-the-fly hè... heb je wel gelet op welke snelheid jouw CD-ROM kan LEZEN?

Een 52x max betekent NIET dat hij continu 52x150KB/s = 7.6MB/s kan lezen.

Mijn 32x max cd-rom leest ongeveer 1150 Kb/s (=7.5x ongeveer) continu en dus zal de brander niet sneller kunnen branden dan dat hij de data aangeleverd krijgt :)

edit:
Yep, precies wat crisp zegt dus, hij was sneller :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

momania

iPhone 30! Bam!

crisp schreef op 14 oktober 2002 @ 13:37:
[...]

Bij audio gaat het toch om de DAE snelheid van de source drive? Bij de meeste drives is dat hooguit 8 tot 10 speed...
Niet bij on-the-fly...volgens mij
en aangezien de hoeveelheid buffer-underruns (7) doet ie dat ook niet, dan
worden het er waarschijnlijk meer...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Empie schreef op 14 oktober 2002 @ 13:38:
On-the-fly hè... heb je wel gelet op welke snelheid jouw CD-ROM kan LEZEN?
Waar kan je dit nakijken?

Verwijderd

Topicstarter
Dus om de buffer underruns te vermijden moet ik de brandsnelheid lager zetten. Of is dit niet correct?

Verwijderd

Is correct :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OMG :X
In jouw openingspost vermeldde je toch duidelijk dat je een 36x CDROM lezer had.. :/

Met enige logica had je toch kunnen concluderen dat een 36x lezer nooit snel genoeg kan zijn om een 40x brander op tijd van alle data kan voorzien.. Probeer in ieder geval de brandsnelheid een tandje lager dan de leessnelheid te zetten of gewoon via de harddisk te laten doen..

Dicht, dit gaat de niveau van GoT te beneden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.