Toon posts:

Norton Internet Security met inet Share prob?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuw mobo gekocht daar zat Norton Internet Security 2002 en Norton AV bij. Denk laat ik dat ff die Norton Internet Security installen. Ik zit zelf op netwerkje met 2 XP bakken. Ik heb op de server Inet Sec. geinstalled. Vervolgens heb ik het ip van die andere pak toegevoegd aan de trusted zone van de firewall. Emailen en Msn en zo dat lukt allemaal wel. Maar als ik wil internetten doet ie het niet. Ik heb via winxp gewoon de verbinding gedeeld. Het is btw een adsl verbinding.

Wat doe ik niet goed :(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ??? :?

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Waarschijnlijk moet je met IE de goede poort instellen, voordat je kunt internetten. Deze moet je dan natuurlijk ook open zetten in je vuurmuur :)

verder: RTFM!

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je dat ik gedaan heb. ik heb de hele manual in pdf nagezocht maar kan het niet vinden. Ik heb we iets gevonden waar je kan zien welke porten er voor http gebruikt worden.
Deze:
80
81
82
83
1080
8080
8088
11523

maar wanneer ik die zeg maar op de andere computer invult lukt het niet om te connecten met internet. Kan iemand me precies vertellen hoe en waar ik precies wat moet invullen. En eventueel hoe ik kan zien of die porten nou openstaan of niet. Ik heb al met portscanner gewerkt maar werkte niet echt op de een of andere manier. Ik moet dit toch ook in internet Sceurity moeten instellen. Ik weet het echt niet meer.

Verwijderd

Maar mischien een stomme vraag maar doet je internet het wel als je Internet Security disabled?

Verwijderd

NIS is volgens mij helemaal niet bedoeld voor netwerkomgevingen... dan moet je toch de Professional versie hebben?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 21:15:
NIS is volgens mij helemaal niet bedoeld voor netwerkomgevingen... dan moet je toch de Professional versie hebben?
Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk. Er zit niet voor nix zo'n Home network wizard(ofzoiets) in.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het internet doet het als ik me firewall disable. En btw ik ben er achtergekomen dat ie de pagina alleen van hotmail laad als de firewall aanstaat de rest doet het allemaal niet is dit niet vreemd? En er zit ook een home network versie bij. En zoals ik al zei msn en outlook doen het gewoon wel als de firewall aanstaat.

Verwijderd

dns probleempje... probeer eens "nslookup www.bla.nl" en als dat mislukt moet je ff portje 53 naar buiten toestaan...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Je moet in de InternetZone even de wizzard doorlopen.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
de wizard heb ik doorlopen daar heb ik gewoon die andere computer van het netwerk toegevoegd aan de trusted zone. maar wat iisrulez al zei ik moet iets met die port 53 doen. Maar ik weet niet precies waar ik dat moet doen ik heb er niet zoveel verstand van. Je hebt verschillende dingen waar je dat in kan stellen. Ik heb gekeken bij Internet Acces Control en dan doe ik System Wide Settings. En daar heb je dan alle onderwerpen die je kan permitten of blocken.

Maar welke instellingen moet ik daar precies doen?
Ik heb daar defaul Inbound DNS en default outbound DNS.
Daar staan bij allebei port 53 remote open. Ik heb vervolgens port 53 ook local opengezet maar dat had geen effect. En dat DNS lookup, hoe doe ik dat precies?

Iemand een gedetaileerde beschrijving van hoe ik dit zou moeten oplossen?
Pagina: 1