klein krasje op TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Ik heb dus een krasje op mijn TFT :( vraag me niet hie die erop komt :?

Dat krasje valt vooral op als er op het moment een lichte weergave op mijn scherm is, zoals de witte achtergrond van WORD.

OP donkere weergaven valt het niet echt op.

Weet iemand of hier iets aan te doen is.

De bovenlaag van een TFT is volgens mij gewoon een plastic soort coating.

En als daar een krasje op zit valt het licht wat de TFT geeft dus verkeert en krijg je een regenboog kleurig streepje op je scherm.

Dus ik vroeg me af of je een klein krasje zoals dit niet kan opvullen met een soort transparant platic achtige coating, zodat het licht weer recht valt.

alle iedeeën zijn welkom

aahh durka durka durka

Verwijderd

Searchen is de beste oplossing en er is weinig mogelijk, zit er zelf ook mee.

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Heb je niet zoiets om CD's te 'herstellen' . Ook voor lp's bestond zoiets dacht ik.
DJ Chicken schreef op 14 oktober 2002 @ 13:17:
Ik heb dus een krasje op mijn TFT :( vraag me niet hie die erop komt :?

Dat krasje valt vooral op als er op het moment een lichte weergave op mijn scherm is, zoals de witte achtergrond van WORD.

OP dankere weergaven valt het niet echt op.

Weet iemand of hier iets aan te doen is.

De bovenlaag van een TFT en volgens mij gewoon een plastic soort coating.

En als daar een krasje op zit valt het licht wat de TFT geeft dus verkeert en krijg je een regenboog kleurig streepje op je scherm.

Dus ik vroeg me af of je een klein krasje zoals dit niet kan opvullen met een soort transparant platic achtige coating, zodat het licht weer recht valt.

alle iedeeën zijn welkom

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:21:
Searchen is de beste oplossing en er is weinig mogelijk, zit er zelf ook mee.
geeft jou krasje ook zo'n regenboog kleurig streepje?

aahh durka durka durka

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
vraag me niet hie die erop komt
Meestal doe je dat zelf.

Voor mobieltjes zijn er middeltjes om het weg te werken, maar die werken niet op TFT schermen denk ik. Het lost het plastic een beetje op en laat het dan weer hard worden. Bij TFT schermen is de bovenste beschermlaag nogal dun dus je hebt kans dat je hem nog verder beschadigd.

Misschien dat er inmiddels minder aggressieve middeltjes op de markt zijn?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

DJ Chicken schreef op 14 oktober 2002 @ 13:25:
[...]

geeft jou krasje ook zo'n regenboog kleurig streepje?
Ja dat komt gewoon omdat het scherm niet meer helemaal vlak is en door de hoek die door de kras onstaat krijg je die regenboog

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 12:17

AirX

Tweak Guru

Tandpasta = the word, daarmee heb ik al heel wat krassen op heel veel verschillende materialen weggewerkt. Is helemaal neit agressief, adners kreeg je het ook niet in je mond >:)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
AirX schreef op 14 oktober 2002 @ 13:32:
Tandpasta = the word, daarmee heb ik al heel wat krassen op heel veel verschillende materialen weggewerkt. Is helemaal neit agressief, adners kreeg je het ook niet in je mond >:)
Blijft dat er dan ook opzitten als je em ff schoonmaakt dan?

Ik wil dat ook wel even proberen op me telefoon, maar aangezien deze altijd in mijn zak zit en er steeds uitgehaald word denk ik dat het niet erg lang blijft zitten.

Zit nu op me stage dus kan het niet gelijk proberen, vandaar dat ik het ff vraag.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 12:17

AirX

Tweak Guru

gewoon tandpasta op een stukkie keukenrol doen en dan rondjes wrijven, daarna met een nat stuk keuken papier ffe het TFT scherm afvegen en klaar, werkt perfect bij mij :D

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
AirX schreef op 14 oktober 2002 @ 13:39:
gewoon tandpasta op een stukkie keukenrol doen en dan rondjes wrijven, daarna met een nat stuk keuken papier ffe het TFT scherm afvegen en klaar, werkt perfect bij mij :D
Geeft tandpasta zelf geen krasjes? Want als ik op onze tandpasta kauw voel je van die hardje schuurstukjes, en het is geen speciale tandpaste ofzo.

En is jou krasje nu gewoon niet meer zichtbaar op lichte achtergond, wit bijvoorbeeld?

aahh durka durka durka

Verwijderd

Tandpasta zou ik indeed niet doen, is misschien goed om een krasje uit een plexi window te halen, maar ik zou het nooit op m'n tft scherm schuren.
Tandpasta is overigens wel degelijk een schuurmiddel!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:48:
Tandpasta zou ik indeed niet doen, is misschien goed om een krasje uit een plexi window te halen, maar ik zou het nooit op m'n tft scherm schuren.
Tandpasta is overigens wel degelijk een schuurmiddel!
Dat dacht ik idd ook.

Ik ken wel iemand die het idd op plexi heeft gebruikt, maar TFT is veel zachter.

aahh durka durka durka

Verwijderd

bel/mail anders de fabrikant en vraag het hun.
die zouden het toch wel moeten weten als het mogelijk was.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderen van krassen op schermen is idd al vaak langsgekomen, en meestal is het juist het beste om er helemaal niets aan te doen omdat je het waarschijnlijk alleen maar erger maakt. Als je de (alternatieve) search even gebruikt kan je genoeg andere topics vinden van mensen met hetzelfde probleem :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.