Toon posts:

wie kan hier wat uit vissen?

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben voor 300 euro bedonderd via een internet-aankoop, en heb alleen het web-based email adres van die gast. hij heeft me wel een adres gegeven, maar die levert niks op bij zoeken in duitse telefoonboeken (online).
ik heb de data van zijn mailtjes en evt zijn postadres, misschien kan iemand hier wat mee?

alvast bedankt

>>MIME-Version: 1.0
Received: from mail.west.de ([195.244.124.198]) by mc1-f17.law16.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.4905); Wed, 4 Sep 2002 05:38:32 -0700
Received: from [195.244.124.211] (helo=www1)by mail.west.de with esmtp (Exim 3.34 #7)id 17mZQV-00060k-00for daanvandam@hotmail.com; Wed, 04 Sep 2002 14:38:31 +0200
Received: from www-data by www1 with local (Exim 3.35 #6)id 17mZQV-0002DF-00for daanvandam@hotmail.com; Wed, 04 Sep 2002 14:38:31 +0200
X-Mailer: west-freemailer
X-RemoteIP: 212.1.33.211
Message-Id: <E17mZQV-0002DF-00@www1>
Return-Path: handyhandy@west.de
X-OriginalArrivalTime: 04 Sep 2002 12:38:33.0245 (UTC) FILETIME=[FB050CD0:01C2540F]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Zijn IP is/was dus: 212.1.33.211, komt uit ergens in de buurt van Hamburg volgens mij...

Als je dat IP invoert bij ripe.net, krijg je vast wel een bedrijf en een e-mail adres van wie dat IP is, en kun je contact opnemen met hun...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

nou... hij komt van west.de af met ip adres 195.244.124.198, hij heeft ip 212.1.33.211 dat op de datum 4-9-2002 05.38.32 in gebruik is geweest, zo te zien door een dailup client...

Dus je mailt west.de via de abuse... en geeft daar de gegevens door...

Zij kunnen niet echt de politie inschakelen, maar jij kunt dat wel, zo kun je hun dwingen om die gegevens aan de politie openbaar te maken, zijn tracken het telefoonnummer dan via hun autoriteiten (gaat waarschijnlijk lang duren!) en zullen dan wel op de proppen komen een adres...

Als zij aan kunnen tonen via gegevens op zijn pc dat hij 't was, kan ie gevangenisstraf krijgen en verplicht worden om jouw 300 piek terug te betalen!... })

Maar leg eens uit hoe je bent opgelicht...

edit:
zoals gezegd, Hamburg en omgeving...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

Klippy

Still Game

Moartn schreef op 14 oktober 2002 @ 13:13:
Zijn IP is/was dus: 212.1.33.211, komt uit ergens in de buurt van Hamburg volgens mij...

Als je dat IP invoert bij ripe.net, krijg je vast wel een bedrijf en een e-mail adres van wie dat IP is, en kun je contact opnemen met hun...
Maar die geven jou dat adres echt niet hoor :P
Als ze het al weten....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
LiquidSilver schreef op 14 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

Maar die geven jou dat adres echt niet hoor :P
Als ze het al weten....
Je kunt het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis.

http://www.ripe.net/perl/whois?searchtext=212.1.33.211

Apple en Joppiesaus all the way

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is dat het adres van de webmail client die hij gebruikte: www.west.de (sigarettenmerk)
het was 300 EURO!
ik zag op ebay.com een canon digital ixus te koop staan, en vroeg om meer info. prijs overeengekomen, en betaald via western union moneytransfer (die kan hij alleen ophalen met zn paspoort. het adres dat ik heb opgegeven is:
patrik avemann, bendelsstrasse 37, 52062 Aachen. en hij woonde volgens mij ook daar (had wel ooit in freiburg gewoond)

maar wat moet ik nou doen?
bij west.de heeft ie waarschijnlijk toch een onzinadres ingevuld (zoals iedereen doet bij hotmail en andere webbased emails)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
maar het pakketje wat hij zou hebben verzonden is nooit aangekomen.

ik heb meer mailtjes, dus misschien dat jullie wat hebben aan andere ip's?

komt er nog 1

>>MIME-Version: 1.0
Received: from mail.west.de ([195.244.124.198]) by mc1-f17.law16.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.4905); Wed, 4 Sep 2002 05:38:32 -0700
Received: from [195.244.124.211] (helo=www1)by mail.west.de with esmtp (Exim 3.34 #7)id 17mZQV-00060k-00for daanvandam@hotmail.com; Wed, 04 Sep 2002 14:38:31 +0200
Received: from www-data by www1 with local (Exim 3.35 #6)id 17mZQV-0002DF-00for daanvandam@hotmail.com; Wed, 04 Sep 2002 14:38:31 +0200
X-Mailer: west-freemailer
X-RemoteIP: 212.1.33.211
Message-Id: <E17mZQV-0002DF-00@www1>
Return-Path: handyhandy@west.de
X-OriginalArrivalTime: 04 Sep 2002 12:38:33.0245 (UTC) FILETIME=[FB050CD0:01C2540F]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Hoe lang geleden is het nu dan? Kan het niet zijn dat je nog wat krijgt maar dat post er lang over doet oid? En je hebt een naam. Is het geld al opgehaald? Antwoordt hij niet meer op je mail enzo?

Verwijderd

Topicstarter
maargoed, aan WIE moet ik nu WAT mailen?
ik ga volgende week met mn ouders een paar daagjes naar zuid-limburg, dus ik had al het idee om eens naar dat opgegeven adres te rijden om te zien of hij thuis is....

ik voel me ECHT genaaid (dat ik zo stom kon zijn...)

Verwijderd

Topicstarter
nee geen antwoord mer
is al anderhalve maand geleden en de ptt kan niet kijken of er nog ergens pakketjes liggen voor me (alleen op basis van verzendnummer en hij reageert niet op mijn mailtjes, dat nr wil ik hebben)

maarja

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:24:
volgens mij is dat het adres van de webmail client die hij gebruikte: www.west.de (sigarettenmerk)
het was 300 EURO!
ik zag op ebay.com een canon digital ixus te koop staan, en vroeg om meer info. prijs overeengekomen, en betaald via western union moneytransfer (die kan hij alleen ophalen met zn paspoort. het adres dat ik heb opgegeven is:
patrik avemann, bendelsstrasse 37, 52062 Aachen. en hij woonde volgens mij ook daar (had wel ooit in freiburg gewoond)

maar wat moet ik nou doen?
bij west.de heeft ie waarschijnlijk toch een onzinadres ingevuld (zoals iedereen doet bij hotmail en andere webbased emails)
IP trace, neem contact op met een webmaster van West... en laat hem even kijken wat hij kan doen... over 't algemeen kunnen ze best veel doen...

Probeer de inbel verbinding via zijn IP te tracen om zo zijn ISP te achter halen, zo kun je 't ip met de datum en tijd laten vergelijken met een ingelogden database en die weer met gebruikersnamen en dergelijken...

Maar dan moet wel iedereen mee werken...

Verwijderd

Topicstarter
en hoe gaat dat allemaal in z'n werk, ik zit op een computer op de uniersiteit dus ik kan niks installeren enzo...
helaas

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
en op ebay was dit verder ook zijn eerste advertentie die ie ooit plaatste? geen gebuikerssurvey van deze persoon?

Klote voor je, maar waar. Als je nu nog geld had gegeven aan een of andere engelsman die zei beroofd te zijn waren er allemaal tweakers je geld gaan geven maar nu vinden ze je gewoon dom. :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
haha bedankt voor je begip ;(
ik ben ook echt dom geweest, klopt
maar ik laat t er niet bij zitten
is maar 26km rijden vanaf het vakantiehuisje dat mn ouders gehuurd hebben

Verwijderd

Topicstarter
sjitje, de webmaster (klaus hagen) is niet op zijn post tot 21oktober
wat nu?

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 21:00
Je moet aangifte doen op je lokale politiebureau wegens oplichting. Er wordt proces verbaal opgemaakt en vervolgens behoort de GDR van de KLPD ingeschakeld te worden.

GDR = Groep Digitaal Rechercheren
KLPD = Korps Landelijke Politie Diensten

De GDR kan aan de hand van de e-mails die jij hebt gekregen de Duitse recherche inschakelen welke West opdracht zullen geven hun log-files te doorzoeken op de juiste informatie.

Eventueel zal die informatie verwijzen naar een dial-up provider waar dan ook de informatie wordt opgevraagd.

Alle Europese providers/web dienst aanbieders zijn verplicht om die logfiles beschikbaar te hebben (voor zover ik weet).

Anyway, de politie moet je verder kunnen helpen.

Tip : bel eerst even het bureau, wellciht wordt je aangeraden op een andere lokatie aangifte te doen i.v.m. betere kennis van digitale zaken of snellere afhandeling. Ik heb er namelijk wel eens 5 (vijf) uur over gedaan om een fatsoenlijk proces verbaal rond te krijgen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Topicstarter
aha
bedankt

ik hoop dat ik zn telefoonnummer krijg, want wie weet stuur ik de politie op zn dak en blijkt het gewoon aan de duitse post te liggen...
maarja die hoop heb ik eerlijk gezegd niet meer.
ik zal kijken, en anders ga ik naar de politie...
bedankt!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Stuur hem een html mail, zorg dat je plaatje in doet van iets wat op een webspace staat waar jij access tot de logs hebt, zodra hij ze mail opent gaat er een http request naar het plaatje, op dat moment heb je zijn IP nummer, via dat IP nummer kan je zijn provider achterhalen, in combinatie met de datum/tijd valt dan ook zijn identiteit te achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
aha
maar ik heb geen toegang tot logs
kan iemand hier oets voor verzinnen? (en ik weet niet hoe je dit verder doet)
zijn email is dus handyhandy@west.de en volgens mij checkt ie zn email ook niet

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
The Lord schreef op 14 oktober 2002 @ 13:53:
Je moet aangifte doen op je lokale politiebureau wegens oplichting. Er wordt proces verbaal opgemaakt en vervolgens behoort de GDR van de KLPD ingeschakeld te worden.

De GDR kan aan de hand van de e-mails die jij hebt gekregen de Duitse recherche inschakelen welke West opdracht zullen geven hun log-files te doorzoeken op de juiste informatie.

Eventueel zal die informatie verwijzen naar een dial-up provider waar dan ook de informatie wordt opgevraagd.

Alle Europese providers/web dienst aanbieders zijn verplicht om die logfiles beschikbaar te hebben (voor zover ik weet).

Tip : bel eerst even het bureau, wellciht wordt je aangeraden op een andere lokatie aangifte te doen i.v.m. betere kennis van digitale zaken of snellere afhandeling. Ik heb er namelijk wel eens 5 (vijf) uur over gedaan om een fatsoenlijk proces verbaal rond te krijgen.
Ik vraag me echt af of ze zo veel moeite willen doen voor z'on (relatief) klein oplichtings zaakje. Ik zeg niet dat ze dat niet zullen doen, maar ik ben wel erg benieuwd.

• raptorix
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:41:
aha
Zal hem een mailtje sturen :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

The Lord schreef op 14 oktober 2002 @ 13:53:

Ja dat bedoelde ik nou...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:41:
aha
Heb je wel.

Gewoon ff een accountje aanmaken bij tripod. Dan heb je webspace... dan haal je een nedstat teller op www.nedstat.nl en kan je meteen zien hoeveel mensen er op je site zijn geweest... zo'n teller houd ook bij welk IP er op je site is geweest.. en welk land..

Als jij je homepage verder aan niemand geeft en je stuurt die vent een HTML mail met een plaatje erin die naar jouw page linkt die je net hebt aangemaakt zal jouw page (je nedstat teller) zijn "visit" loggen en als je dan in je nedstat logs kijkt door simpel op het nedstat icoontje te klikken zie je zijn IP...

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is ;)

edit: www.west.de is van dat sigaretten merk :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• raptorix
Heb hem inmiddels een mailtje gestuurt met een plaatje erin op een webspace van me, hopen dat ie hem opent :)

Verwijderd

maar als ie dial-up heeft, heb je er nog niet zoveel aan, aan z'n IP, want dat verandert dan toch elke keer dat ie opnieuw inbelt?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
In de search is een boel te vinden over "wat te doen bij oplichting via internet".

Hier op GoT alle IP's en gevens etc openbaar maken, is niet de bedoeling.
Niet dat ik je niet zou willen helpen oid; in tegenstelling, ik vind het erg lullig voor je.

Toch een slotje, aangezien het niet de bedoeling is om met z'n allen zijn gegevens te "misbruiken".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.