Toon posts:

Veel degaussen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste week heb ik al twee keer zonder enige aanwijzing mijn monitor moeten degaussen. Tijdens het opstarten van windows kreeg een verkleurd beeld, degaussen helpt wel. Het is alleen lastig dat ik dat steeds moet doen. In mijn kamer is niets veranderd, er liggen geen magneten rond mijn monitor of dergelijke. Het enige waar ik het mee in verband zou kunnen brengen is mijn nieuwe XFX GeForce 4 Ti 4200.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen? Het is gewoon lastig. Vooral als je broers achter de PC gaan zitten dat ding aan zetten en niet begrijpen waar het aan ligt en nog nooit gehoord hebben van degauss. :)

Voorheen heb ik nog nooit hoeven te degaussen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Geen speakers in de buurt :?

Bij de vorige vidkaart was dit nog niet? Wat voor vidkaart had je hiervoor?
Staat de pc vlak naast de monitor?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net in mijn stukkie geedit: Ik heb nog nooit hoeven te degaussen, dezelfde PC opstelling (monitor op mijn bureau, kast onder mijn bureau op de grond en speakers gewoon naast de monitor... zo is het altijd geweest)

Eerst had ik een GeForce 2 MX 200

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Zet de speakers toch eens iets verder weg, je weet nooit :X

Draai je nu toevallig een andere refresh rate/resolutie?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen die speakers iets verder weg te zetten, ik draai sinds gisteren een andere resolutie 1152 * 864. Maar dat heeft niets te maken met dat degaussen. Dat heb ik gisteren veranderd en een paar dagen geleden begon dat degaussen al. Het enige, en ook echt het enige wat er is veranderd is die nieuwe GeForce 4.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Als je nou weer je gf2 mx erin terug propt kan je echt zien of het aan de videokaart ligt (wat me sterk lijkt)

Volgens mij is gewoon je monitor aan het opgaan, en heel toevallig is het dan tijdens deze videokaart verandering. maar eerst dus ff bovenstaande proberen :)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

AirX

Tweak Guru

Trouwens, vraagje: Is degausen ook slecht voor je monitor??? Dus: Moet je niet degausen als het niet echt nodig is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat deze monitor aan het opgaan is.... ik heb hem, schatting 5 maanden terug gekocht.... Die gf2 mx is al verkocht :)...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2002 13:40 . Reden: 2 maanden mis-geschat :) ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Haal je iedere keer de stroom er helemaal vanaf? Misschien zit er wel een geheugen ofzo in.
En ook niet lopen slepen met dat ding waardoor er misschien een beschermplaat binnenin de monitor (kast/behuizing) kan zijn losgeraakt? (Tegen de magnetische straling van je speakers)

En anders ga je toch gewoon terug met die monitor en eis je een nieuwe?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan natuurlijk altijd een nieuwe eisen... Maar ja, het is toch snel. Ik heb niet lopen slepen met de monitor. Ik haal de stroom niet helemaal van de monitor af. Ik sluit windhoos XP af, zet m'n monitor en speakers uit en klaar....

Verwijderd

Het kan zijn dat dat in je monitor een (paar) magneetstripjes los hebben gelaten.
Dit zijn zwarte dunne strookjes die achter op de buis zijn geplakt. kijk er even na zou ik zeggen..

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Misschien vind je monitor de resolutie niet erg lekker. Een monitor ondersteunt niet altijd iedere resolutie die een videokaart/OS kan bieden. Zet hem eens op 1280x1024?

Anders zit er idd waarschijnlijk iets los/mis in je monitor. Een speaker mag geen invloed hebben op een monitor. Mijn 5.1 setje staat op nog geen 50cm afstand van mijn beeldkanon..

BTW wat voor scherm heb je?

Use the Search Luke...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
AirX schreef op 14 oktober 2002 @ 13:31:
Trouwens, vraagje: Is degausen ook slecht voor je monitor??? Dus: Moet je niet degausen als het niet echt nodig is?
degausen is niet bevoordelijk nee :+
Het lijkt op het snel uit en aanzetten...en dat is nooit goed voor een monitor

Verwijderd

Onzin, om de rand van de beeldbuis zit een spoel...door op de knop degauss te drukken
wordt deze geactiveerd daardoor onstaat er een groot magnetisch veld die de beeldbuis
compleet demagnatiseerd...

De monitor blijft gewoon aan. en het lijkt niet op het snel aan en uit zetten..

Verwijderd

Hmm ik heb een rear speaker (hehe ja dat klopt niet helemaal maar is ingewikkeld verhaal :p) van Sony naast mijn Iiyama 19 monitor staan. Dat wil zeggen: Hij staat er tegen aan gestampt omdat hij anders van de tafel dondert >:)

Maar ik hoef eigenlijk nooit te degausen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens naar die magneetstripjes kijken. Aan de resolutie ligt het niet, ik heb altijd gewerkt op 1024 * 768, nooit problemen mee gehad. Ook op die resolutie moest ik sinds kort degaussen.
Ik heb trouwens een Samsung SyncMaster 753s.
Pagina: 1