Toon posts:

[XP/ME] Netwerk lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt: In mijn desktop PC heb ik 2 netwerk kaartjes geprikt. Aan de ene hangt mijn kabelmodem die de PC verbindt met het internet. Ik kan met de desktop PC gewoon internetten, geen probleem.
Aan de 2e netwerk kaart heb ik door middel van UTP mijn laptop gehangen. De netwerk kaart in de laptop werkt goed, en de kaart in de desktop PC ook.
Toch krijg ik het niet voor elkaar om een verbinding tussen mijn desktop PC en laptop te maken :(
Op de laptop draait Windows ME, en op de desktop PC Windows XP Pro.
Wie kan mij helpen?

PS. Ik probeer dit voor elkaar te krijgen met Sygate Home Network.

Verwijderd

je kunt beter de windows wizard gebruiken dat werkt goed ik heb tussen mijn server winxp en met mijn p 166 met win me ook een netwerk liggen. is de kabel cross is de kabel goed heb je dit al nageken.

Verwijderd

Heb je wel een cross-wired kabel gebruikt?

Verwijderd

heb je er een hub tussen staan? Zo nee, je UTP kabel is toch een crossed UTP kabel he ?

Verwijderd

zit er een hub/switch tussen? of heb je een crosscable van je laptop naar je workstation?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:43:
je kunt beter de windows wizard gebruiken dat werkt goed ik heb tussen mijn server winxp en met mijn p 166 met win me ook een netwerk liggen. is de kabel cross is de kabel goed heb je dit al nageken.
Ik heb de kabel tussen mijn laptop en kabelmodem gehangen, toen werkte hij goed. En ik heb die wizzard ook geprobeerd, maar dat leverde niks op :(
De kabel is gewoon een UTP kabeltje... Dat kan toch gewoon? :S

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:47:
[...]

Ik heb de kabel tussen mijn laptop en kabelmodem gehangen, toen werkte hij goed. En ik heb die wizzard ook geprobeerd, maar dat leverde niks op :(
Dan heb je dus een UTP Patch-kabel! Je zult een cross-kabel moeten hebben tussen je PC en je laptop.

Verwijderd

nee, je MOET een crossed kabel gebruiken als er geen hub/switch tussen staat! Dat is dus geen gewone UTP kabel

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op 14 oktober 2002 @ 12:49:
[...]

Dan heb je dus een UTP Patch-kabel! Je zult een cross-kabel moeten hebben tussen je PC en je laptop.
?? Maar als ik dit kabeltje tussen mijn laptop en kabelmodem hang, dan kan ik wel gewoon internetten op mijn laptop...
Maar dit kabeltje tussen workstation en laptop kan niet..?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:50:
nee, je MOET een crossed kabel gebruiken als er geen hub/switch tussen staat! Dat is dus geen gewone UTP kabel
Hmmm.... 8)7 Dan ga ik maar eens zo'n kabeltje kopen.... Bedankt jongens!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:51:
[...]

?? Maar als ik dit kabeltje tussen mijn laptop en kabelmodem hang, dan kan ik wel gewoon internetten op mijn laptop...
je cablemodem "crossed" dat zelf intern, je laptop of pc niet.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:51:
[...]

Dat klopt, want tussen je PC en je modem ligt ook een Patch-kabel toch?! Een kabelmodem is al voorzien van een link-aansluiting, waardoor je daar een "gewone" UTP kabel naar je PC of router kan leggen.

om het verschil nog even uit te leggen:

het schema van een UTP Patch-kabel (gewoon)
Afbeeldingslocatie: http://www.beginnersweb.nl/cursus/pics/tabel_1.gif

het schema van een UTP Cross-kabel
Afbeeldingslocatie: http://www.beginnersweb.nl/cursus/pics/tabel_2.gif

Verwijderd

... of je koopt een switch of een hub, kan je nog jaren mee vooruit. Die van mij herkent ook crossed kabels, gaat het helemaal niet meer fout ;)
Pagina: 1