[IDEE] Spoiler tags

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Misschien is het idee al wel vaker voor bij gekomen, de search leverde me in ieder geval alleen een GameCube topic op (:?)...

Veel topics over films in NSTM gaan over films, en er staat dan wel bij in de titel '*** spoiler ***' of iets dergelijks, toch ben je vaak geneigd even een kijkje te nemen... Maar de spoilers, daar lees je dan snel overheen. Toch lees je er vaak een stukje van mee. Daarom was het mijn idee om speciale spoiler-tags in te kopen. Die kun je dan gebruiken om een stukje tekst onleesbaar te maken, bijvoorbeeld door het dezelfde kleur te geven als de achtergrond van de post.

spoiler:
blauwe tekst

Als je de tekst dan selecteert, dan pas kun je het lezen. Dat moet je dus echt bewust doen. Momenteel kan dit grapje wel worden nagebootst door een zwarte table te maken en daar je tekst in te schrijven, maar dat is een stuk minder makkelijk, een stuk minder toegankelijk dus ook en een stuk minder mooi.

Idee ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dus een speciale feature, voor alleen NSTM topics, mjah, ik heb het, als die-hard NOS'er niet nodig eigenlijk. Je kunt het altijd als feature voorstellen bij de heren van Parse, maar iets zegt me, dat ze er niet al te happig op dat soort rare features zijn.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik denk dat zoiets lastiger te controleren is. Mensen die een warez request doen in een Spoiler-tag vallen minder snel op en dus kan zo'n request een tijdje blijven staan (kleine kans natuurlijk :P). Verder is het natuurlijk gewoon zo dat het in de topictitel staat en het dus eigenlijk wel een beetje je eigen schuld is :P.

Maar verder lijkt het me wel een aardig idee. Ik lees sowieso nooit ***spoilers***-topics, vanwege dit gedeelte, maar anders zouden het interessante topics kunnen worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ook het tegengaan van warez requests moet geen probleem zijn. Ten eerste kun je de tag enkel beschikbaar maken in NSTM, want verder is 'ie nergens nodig. Ten tweede kun je zoveel mogelijk checks doen op URL's tussen deze tags. Natuurlijk moet je zowiezo de mogelijkheid om URL's er tussen te plaatsen weglaten, maar ook fucked up URLs (hxxp://www. f u c k e d u p u r l .com) kun je wel laten checken. En DAN is er nog de mogelijkheid om het zo te maken dat modjes wel gewoon de tekst zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan kan ik geen spoilertopics lezen :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Kan gewoon simpeler...iets dat tussen spoilertags staat wordt ingeklapt en kun je als je wilt uitklappen...lijkt me wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verhaal van compubiter gaat nog steeds op Manny ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:07:
Verhaal van compubiter gaat nog steeds op Manny ;)
Misschien dat spoilertags door een modje genegeerd worden? Dus If $user = BlackD Spoilers.Enabled = "False" oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

Misschien dat spoilertags door een modje genegeerd worden? Dus If $user = BlackD Spoilers.Enabled = "False" oid?

Like I said .. dan kan ik dus nooit meer een topic lezen zonder spoilers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 16:19

chem

Reist de wereld rond

waarom zet je de tekst niet in een RML-table met zwarte achtergrond?
zo dus:

spoiler

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat in z'n openingspost, chem, da's minder makkelijk... ;).

[spoiler] zou natuurlijk short-for-black-table kunnen worden. :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het blijft natuurlijk warez-gevoelig, en de crew mag alles weer eens extra langs gaan lopen omdat kiddies het geheid gaan misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:58:
Dat staat in z'n openingspost, chem, da's minder makkelijk... ;).

[spoiler] zou natuurlijk short-for-black-table kunnen worden. :Y).

ah, niet goed gelezen :)

verder zie ik idd erg weinig reden om hier een aparte tag voor te maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf ge(/mis)bruik voor spoilers gewoon de offtopic tag... Da's wat lastiger te lezen, maar als je er mooi ---Spoiler--- omheenzet kun je dat makkelijk overslaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
De mensen die zeggen dat het warez gevoelig is die zitten er natuurlijk behoorlijk goed naast he ...

http://www.debestewarezvandewereld.nl

Want dat kan nu ook al ...

Het is alleen veel mooier om te zien, als de tekst gewoon de kleur heeft van de achtergrond. Je bent tenminste gewoon van die mooie zwarte balk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, maar nu valt op dat er iig wat staat.. Dat is bij een 'gelijk aan achtergrond' natuurlijk veel minder opvallend. Dan zouden de mods plotseling bij elke newline moeten kijken of er heel misschien nog een spoiler instaat

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het dus echt de kleur van de achtergrond heeft, dan ben ik er sowieso op tegen, omdat er dan inderdaad veel makkelijker overheen gelezen wordt. Iets wat mods nu bijvoorbeeld al kunnen omdat ze HTML rechten hebben.
<!--Deze tekst zal het merendeel van de users niet opvallen, tenzij ze me gaan quoten ;) -->

Zo hebben ACM en ik in het algemene crewforum wel eens een hele discussie gevoerd naast het eigenlijke topic. Pas toen we de rest erop wezen had men dat in de gaten. Lijkt me dus niet zo wenselijk.

Tja een ander kleurtje dan? Lijkt me ook niet echt nodig, omdat je in rml al mogelijkheden hebt om het zelf na te bootsen als je geen html rechten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

TheLunatic schreef op 14 oktober 2002 @ 15:09:
Het is alleen veel mooier om te zien, als de tekst gewoon de kleur heeft van de achtergrond. Je bent tenminste gewoon van die mooie zwarte balk af.
* Compubiter

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:32:

[...]

Dan stop je maar met modden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:50

[Jules]

Confusion in confusion

Je kan toch ook in een post automagisch aangeven dat er een spoiler tag is gebruikt? Zoiets als "Dit bericht is gewijzigd door blah blah" bij een gewijzigd bericht...
En een pref om standaard spoilers zichtbaar/onzichtbaar te maken.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eigenlijk het idee van manny ook. Gewoon via Css een layer visible maken en er groot spoiler boven zetten.

Ik denk dat users zelf andere users wel zullen inlichten dat er warez in hun spoiler staan, en dat de mod zo dus geinformeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Maar dan kan je het niet meer lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:03:
het blijft natuurlijk warez-gevoelig, en de crew mag alles weer eens extra langs gaan lopen omdat kiddies het geheid gaan misbruiken.

Als het ons ook wat oplevert kan het best leuk zijn
offtopic:
offtopics komen in grijs, anyway wat hierboven in het zwart staat moet niet serieus genomen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 19:52:
Ik had eigenlijk het idee van manny ook. Gewoon via Css een layer visible maken en er groot spoiler boven zetten.

Ik denk dat users zelf andere users wel zullen inlichten dat er warez in hun spoiler staan, en dat de mod zo dus geinformeerd word.

Leggen jullie dan maar eens uit waarom iets geimplementeerd moet worden, dat niet eens zo veel gebruikt wordt, wat al zelf te maken is via RML en wat ook nog eens gevoeliger is voor het posten van info die hier niet toegestaan is en last but not least ook nog eens redelijk wat dev-werk oplevert.....

B.t.w. zoals ik al zei is dit nogal redelijk "fraude" gevoelig. Tot nog toe hoeft nog niemand gezien dat er in mijn eerdere tekst verborgen info stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:39:

[...]

Leggen jullie dan maar eens uit waarom iets geimplementeerd moet worden, dat niet eens zo veel gebruikt wordt, wat al zelf te maken is via RML en wat ook nog eens gevoeliger is voor het posten van info die hier niet toegestaan is en last but not least ook nog eens redelijk wat dev-werk oplevert.....

B.t.w. zoals ik al zei is dit nogal redelijk "fraude" gevoelig. Tot nog toe hoeft nog niemand gezien dat er in mijn eerdere tekst verborgen info stond ;)
Ja, leuk he, html ;)
Dus die crew zit hier met die html tag gewoon stiekem overal warez te posten :o :o

Even serieus, hoe kan je nou ooit iets met warez doen als je die tekst niet een kan lezen :? Dan zou je dus al ergens een verwijzing neer moeten zetten en dat valt wel op.

Neemt niet weg dat ik het niet nodig vind, je kan nu ook wel aangeven dat er spoilers zijn zonder dat iemand dat toch niet door heeft. (in de topictitel dus, etc.)

Het is net als met voetbaluitslagen, als je die pas in studio sport wil zien moet je ook niet om 5 uur de tv aanzetten op Nederland 2. (om maar eens wat te noemen :P)

edit: die zwarte tabellen werken dus ook niet, want dan moet je al een quote venster openen om t te kunnen lezen, niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azrael schreef op 14 oktober 2002 @ 20:44:
[...]

Ja, leuk he, html ;)
Dus die crew zit hier met die html tag gewoon stiekem overal warez te posten :o :o
sssssttt :( :+
Even serieus, hoe kan je nou ooit iets met warez doen als je die tekst niet een kan lezen :? Dan zou je dus al ergens een verwijzing neer moeten zetten en dat valt wel op.
Destijds presteerde men het zelfs om in sigs/homepages versleutelde links naar twijfelachtige sites op te nemen. Heeft toen zelfs gezorgd voor een post in MED. Geloof maar dat dit soort dingen op den duur ook wel weer door een of andere grapjas misbruikt gaat worden.
edit: die zwarte tabellen werken dus ook niet, want dan moet je al een quote venster openen om t te kunnen lezen, niet echt handig.

Je bent op de hoogte van het feit dat je kan selecteren met je muisknop he? :+

Alleen HTML zoals ik hem postte is te zien via quote of via de source uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als je kijkt naar HlpDsk zijn post ( [rml]HlpDsK in "[ IDEE] Spoiler tags"[/rml] ) dan zie je al dat het mogelijk is om 'onzichtbaar' tekst neer te zetten, die alleen te lezen is door de tekst te selecteren. Dit is dus een potentiële warez uitwissel bron, want het is makkelijk tussen regels door te plaatsen.
Is het eigenlijk wel gewenst zo? Vind het eigenlijk een beetje eng, denk hierbij aan flames die onder water gegeven worden, warez en URL's naar smerige pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:52:

Je bent op de hoogte van het feit dat je kan selecteren met je muisknop he? :+
Jazeker, maar dat werkt dus weer niet onder Opera 6.05 :(
Ik vond het al zo raar..

offtopic: Ik snap niet hoe jullie (Parse dan) het voor elkaar te krijgen om de helft van de dingen niet te laten werken onder Opera... (Ook dingen die eerst wel werkten, zoals het invoegen van smilies op de juiste plek in je tekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:32:

[...]

Kan je nu (in principe) ook al niet. Als jij een spoiler niet wilt lezen, kan het zijn dat daar dingen in staan die de crew vanuit hun functie moet lezen. Dus zal de crew ook de spoilers moeten lezen.

Dus wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
BreadFan schreef op 14 oktober 2002 @ 23:33:
[...]

Kan je nu (in principe) ook al niet. Als jij een spoiler niet wilt lezen, kan het zijn dat daar dingen in staan die de crew vanuit hun functie moet lezen. Dus zal de crew ook de spoilers moeten lezen.

Dus wat is het verschil?
Dat vind ik wederom een erg sterk argument !

En het argument van 'als je alles dezelfde kleur geeft als de achtergrond moet je elke blank line uitpluizen' gaat ook niet op, als je er bijvoorbeeld rulers boven en onder zet, net als bij een quote !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:00
Lijkt me gewoon handiger om zoiets in kleinere letters en in lichtere kleur te zetten met ervoor en erna enkele regels scrollruimte (wij gebruikte altijd al scrollruimte in DBZ-topics).

Ik zit dan aan zoiets te denken:

Spoiler
.
.
.
.
.
offtopic:
Goku wordt SSJ !!!

.
.
.
.
.
Einde Spoiler

Btw, interessante discussies over 'verborgen' tekst.
Ken ik ook nog van PU-forum ("\black{blaat}").
Kan idd leuk in geflamed worden enzo.

offtopic:
Ja, leuk Nelske, die comment-tags. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Azrael schreef op 14 oktober 2002 @ 21:06:
[...]

Ik vond het al zo raar..

offtopic: Ik snap niet hoe jullie (Parse dan) het voor elkaar te krijgen om de helft van de dingen niet te laten werken onder Opera... (Ook dingen die eerst wel werkten, zoals het invoegen van smilies op de juiste plek in je tekst)

De smilies hebben nooit gewerkt en kan ook niet werken. Pas al Opera 7 uit is en EINDELIJK volwassen wordt kunnen we er naar kijken.

Dat Opera verder niet begrijpt wat inverse highlighting is kunnen wij ook bar weinig aan doen.

Opera is leuk maar erg veel zaken kan hij domweg niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Azrael schreef op 14 oktober 2002 @ 21:06:
Ik vond het al zo raar..

Geef daar vooral Parse de schuld van zeg!
Zij hebben Opera niet gemaakt, of wel??

Tekst selecteren is zoiets vreselijk banaals, daar KAN react/parse niet eens (ok, met grote moeite) voor zorgen dat het niet geselecteerd kan worden.
Je mag best parse "de schuld" geven van bugs, maar hou het wel reeel en ga geen bugs in willekeurige software wijten aan parse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
chem schreef op 15 oktober 2002 @ 14:07:

[...]

De smilies hebben nooit gewerkt en kan ook niet werken.
Pardon :?
De smilies hebben zeker wel gewerkt en wel na een BUG post van mijzelf. In een of andere update is dat echter weer teniet gedaan (samen met nog iets waar ik nu niet meer op kan komen). Hier was ik wel vrij verbaasd over eigenlijk..
Pas al Opera 7 uit is en EINDELIJK volwassen wordt kunnen we er naar kijken.

Dat Opera verder niet begrijpt wat inverse highlighting is kunnen wij ook bar weinig aan doen.

Opera is leuk maar erg veel zaken kan hij domweg niet...
Nou dan hoop ik maar dat die snel uitkomt want ik vind het een fijne browser :)
Misschien Mozilla ook es proberen, die schijnt ook wel goed te zijn maarja, ik ben nu eenmaal erg gewend aan Opera :)
ACM schreef op 15 oktober 2002 @ 14:15:

[...]

Geef daar vooral Parse de schuld van zeg!
Zij hebben Opera niet gemaakt, of wel??
Ja toch :? :+
Nee maarre, ik heb dat nog nooit eerder gezien.. Ik kan wel selecteren, maar dan zie ik geen letters :?
Tekst selecteren is zoiets vreselijk banaals, daar KAN react/parse niet eens (ok, met grote moeite) voor zorgen dat het niet geselecteerd kan worden.
Je mag best parse "de schuld" geven van bugs, maar hou het wel reeel en ga geen bugs in willekeurige software wijten aan parse...
Ja, daar kan react/parse dus wel voor zorgen, dat is dus hetgene wat ik zo raar vind..
In gewone tekst kan ik echt wel selecteren, maar in die rare zwarte tabel zie ik de letters dus niet als ik selecteer, wat ook de reden mag zijn....
Enig idee wat hier de oorzaak van is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azrael schreef op 15 oktober 2002 @ 18:26:
Ja, daar kan react/parse dus wel voor zorgen, dat is dus hetgene wat ik zo raar vind..
In gewone tekst kan ik echt wel selecteren, maar in die rare zwarte tabel zie ik de letters dus niet als ik selecteer, wat ook de reden mag zijn....

Ja.......Opera ;)

Schijnbaar is de highlighting van Opera niet helemaal optimaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Laatst online: 05-10 12:29

Glabbeek

Dat dus.

Azrael schreef op 15 oktober 2002 @ 18:26:
Ja, Opera highlight niet alleen de tekst maar ook de achtergrond, waardoor ze dus allebei weer wit zijn en je wit-op-wit krijgt en het dus nog niet te lezen is :)

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Laatst online: 05-10 12:29

Glabbeek

Dat dus.

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:51:

[...]

Ja.......Opera ;)

Schijnbaar is de highlighting van Opera niet helemaal optimaal :o
Nee, andersom juist: Hij is te optimaal :*)

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glabbeek schreef op 15 oktober 2002 @ 23:59:
[...]

Ja, Opera highlight niet alleen de tekst maar ook de achtergrond, waardoor ze dus allebei weer wit zijn en je wit-op-wit krijgt en het dus nog niet te lezen is :)

Ja en dat is dus gewoon behoorlijk stom te noemen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 00:08:

[...]

Ja en dat is dus gewoon behoorlijk stom te noemen :o
idd, * Azrael vindt dat Nelske maar es een mailtje naar Opera moet sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:00
Azrael schreef op 16 oktober 2002 @ 00:30:
[...]

* Sassie vindt dat we van Opera maar weer terug moeten komen op de spoiler tags :+

Ik denk zelf niet dat het reeel is om te verwachten dat ze komen, maar wat vinden jullie van mijn post hierboven (voor de discussie over Opera)?

offtopic:
Voor de Latinisten: Opera, what's in a name? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azrael schreef op 16 oktober 2002 @ 00:30:
[...]

/me vind dat alle opera users eindelijk eens een keer over moeten stappen op mozilla

Mozilla is gratis, heeft ook mouse gestures en tabbed browsing (de enige redenen die ik zie om opera te gebruiken). Is niet veel zwaarder en snapt veeeeel meeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 02:49:
[...]

/me vind dat alle opera users eindelijk eens een keer over moeten stappen op mozilla

Mozilla is gratis, heeft ook mouse gestures en tabbed browsing (de enige redenen die ik zie om opera te gebruiken). Is niet veel zwaarder en snapt veeeeel meeer.
goh heb je hem weer hoor :z

Een paar maanden geleden was meneer nog o zo blij met z'n Opera, Opera hier Opera daar en nu is het opeens Mozilla geworden..
Pagina: 1