Toon posts:

HDD ECHT koelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een raid opstelling van twee IBM 80 gb 12-GXP 7200 toeren ide schijven in me bigtower in zo een rackje hangen. Die zijn ongekoeld 1 was er al stuk en nu nog hoor ik er af en toe een piepje vanaf komen, dus denk dat het de koeling moet zijn, kweet het anders ook niet. Ze worden niet echt gloeiend heet, maar wel echt warm. Hoe kan ik dit nu GOED koelen. Dus niet van die thermaltake rommel met zo een fan van 2 vierkante cm

Het liefst laat ik ze ook in dat rackje zitten omdat dat goed uitkomt.

Iemand tips? Of producten die leverbaar zijn die ik niet ken?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gewoon een fan ervoor hangen is over het algemeen meer dan genoeg :)

Verwijderd

Uhmz denk dat ik beetje je probleem begrijp. Ik heb zelf ook van die elite rackjes waar er volgens mijn berekening 3 hdd's in moeten kunnen echter als je dat doet dan worden ze goed warm jah :P ik heb zelf 2 rackjes en in allebei dus 1 hdd gedaan en een fan van 8x8 cm ervoor gehangen. Deze hdd's zijn maxtor 80gb liquidbearing gevalletjes en hebben totaal geen last van hitte kwam ik achter (aangezien er dus minder trillingen in voor komen aldus mijn collega door de liquid). Men heeft ook van die leuke fan's die je onderop je hdd plakt maar dat zijn idd van die 4x4 fans. Mijn id blijft hang er een 8x8 voor. >:)

Verwijderd

Wat ijsklontjes erop leggen, of anders hdd coolers.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Smarron

The bend

Dit principe krijg je. Ik heb toevallig zelf zo'n Thermaltake case, maar in mijn Aopen had ik hetzelfde gedaan. Gewoon met wat tape een fan ervoor hangen. Die dingen blijven echt koud!

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/cases/demo8L.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

pzies die uitneem rekjes hardstikke handig (bigtower zie ik :9~ ) Het mooiste is dat je bij thermaltake ook aan de achterkant nog genoeg inklik fannetjes hebt om ook de warme lucht weer weg te laten flowen... want je kunt natuulijk je hdd's afkoelen maar zorg erdan voor dat niet je pc zelf stukken warmer word. (tevens zijn airflow kabeltjes ook vrij elite). :*)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:09:
pzies die uitneem rekjes hardstikke handig (bigtower zie ik :9~ ) Het mooiste is dat je bij thermaltake ook aan de achterkant nog genoeg inklik fannetjes hebt om ook de warme lucht weer weg te laten flowen... want je kunt natuulijk je hdd's afkoelen maar zorg erdan voor dat niet je pc zelf stukken warmer word. (tevens zijn airflow kabeltjes ook vrij elite). :*)
You mean like this :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/cases/demo6L.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zo'n 5,25" ding waar je hele HDD in verdwijnt misschien? Hardcano heten die geloof ik...
edit:
Volgende keer beter lezen, zie net dat ie ze liever in het rekje wil laten zitten |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Demo op 14-10-2002 12:57 . Reden: niet goed gelezen ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Je heb HD rekjes met 2 fan's erin hoor :?

Verwijderd

Ik heb 3 maxtors D740x met strips met gaatjes aan elkaar gemaakt. dit blok lag op de zijkant op schuim voor mijn 12cm Papst@5V intake fan. Werkte prima. Maar de fan heb ik verwijderd. Alleen het gat zorgt ervoor dat alle lucht daar mijn kast in komt: eenzelfde fan zit namelijk in het dak als outtake.

Verwijderd

mijn cooldrive haalt de harddisktemp ook wel een graadje of 8 omlaag... meer als genoeg hoor

Verwijderd

Ik heb de suncore silver hdd koeler bij www.xxlcases.nl gekocht, hdd is 5 graden koeler geworden.

Verwijderd

ik heb een Hardcano 5 gekocht (wel duur),maar mij Hdd iss meer dan 10 graden koeler !
(www.oc-shop.nl) en hij ziet er nog kewl uit ook ;)

Verwijderd

Spire HD Cooler HD05040B

op Exile www.exile.nl dat zijn wel goede koelers.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik een fan ga proberen te plaatsen voor dat rekje, maar ben bang dat ik in de knoei kom met me geheugen dat er vlak achter hangt

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 12:24
of ide koeling nodig is weet ik niet, maar ik heb iig, 2 fans achter mijn 15.000 rpm scsi 160 schijven hangen ;)

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
ik heb hier ook gewoon zo'n cheapass hd koeler haalde de temp met 7 graden omlaag. Ik vind 30 graden mooie temperatuur voor mijn HD of denken jullie daar anders over? heb nooit problemen mee dus dacht eigenlijk dat het wel goed zat.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Uhmz ik zie nog 1uitweg wat kleiner is waterkoeling mjah das achteraf wat onhandiger. extern doen he ;) 2 kabels in input 1 out en dan buiten je pc een bak met water en radiator en pompje. Mjah al die slangen is achteraf misschien wel groter dan een 8x8 fan. Misschien je pc in een koelkast inbouwen. Ontvochtigen en pc erin zetten? ;)
Pagina: 1