Toon posts:

Is mijn Nvidea Geforce 4 MX 440 overleden???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb mijn mobo (soltek sl-75drv4) overgeclocked naar fsb=140. Ik weet niet of dat verband heeft met het crashen van mijn videokaart, maar op een gegeven moment kapte mijn systeem ermee.... Ik heb daarna meteen mijn mobo weer terug gezet naar fsb=133. maar de compu starte echter nog maar een á twee keer op waarna niet meer.... "vage shit" ... (resetten bios werkte ook niet)
Nu heb ik er een ander agp-kaartje erin en werkt alles gewoon normaal (ook op fsb=140)

oh ja, ik had nog iets vreemds; eerder kwam er wel eens een lichte blauwe waas over het scherm, waardoor ik dacht dat het aan mijn monitor lag (zo'n trinitron 21" van dell, "dell p1110"), maar met dat andere agp-kaartje (een ati xpert 128) heb ik dat niet... "vage shit" ...

- Is mijn Nvidea Geforce 4 MX 440 overleden?
- Komt dit vaker voor?
- En hoe zit het met garantie?

Systeem (misschien heb je er wat aan?):

- amd xp 1800+ (niet unlocked, helaas :'( ) op een
- soltek sl-75drv4 mobo (met zo'n VIA Apollo kt266A chip) met
- 256 mb ddram en een
- kapotte? geforce 4 mx 440, verder
- goeie schijf (maxtor 6L060J3) en een
- netwerkkaartje erin

B.v.d als je hier meer van weet en wilt reply-en!

Nomiz

Verwijderd

Topicstarter
(nvidea = natuurlijk nvidia :? .....)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Heel simpel te testen natuurlijk; Gewoon je MX in een ander systeem duwen.
Doet ie het niet = kapot
Doet ie het wel = iets anders :P

P.S. Ruik eens goed aan die kaart of er geen brandluchtje aanzit, dan weet je tenminste zeker dat ie is gaan hemelen. Is mij ook wel eens overkomen :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
goeie! ja effe proberen.... hmm, eerst even een ander systeem vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
nej.... geen gewillige huisgenoten....

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Gewoon terug naar de winkel en zeggen dat je een nieuwe wil, als je mazzel hebt is het probleem dan opgelost, als het er dan nog is is het iets anders :P

offtopic:
Wel sneu om aan zo'n grote dure monitor een GF4Mx vidkaartje te hangen, 't hangt af van het merk maar vaak is de 2D kwaliteit nogal twijfelachtig... Op zo'n grote monitor zou ik persoonlijk liever voor een goede Ati of Matrox kaart kijken :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1