Alleen mail adres laten zien

Pagina: 1
Acties:

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Wegens de vele virussen die weer eens rondgaan kwam mijn stagebegeleider met de volgende vraag:

"Kan ik Eudora, Outllok (liever niet, maar toch), Netscape of welke andere willekeurige mailclient zo instellen dat je alleen het mailadres ziet van de verzender en niet de naam van de verzender"

Voorbeeld: Stel ik heet Jan Smit. Ik heb een mailadres j.smit@onzinadres.vaagland
Als ik mijn naam netjes ingevuld heb in de mailclient die ik gebruik voor het versturen laat de mailclient van de ontvanger stug Jan Smit zien, terwijl die ontvanger j.smit@onzinadres.vaagland wilt zien.

Oftewel, kan dit ingesteld worden en zoja, met welke (windows based) Mailclient kan dit. Even zover ik weet (snel gekeken) zit deze optie niet in Mozilla en volgens mijn stagebegeleider ook niet in Eudora, maar als het er wel inzit hoor ik het graag.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:32

Korakal

Up up up!

je kunt je emailadres als 'naam' invullen, of misschien (ik weet niet of dit in ieder programma werkt) géén naam invullen.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Weet het niet 100% zeker, maar laat hij de naam niet alleen zien als hij aanwezig in het adresboek van de ontvanger?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

joop3 schreef op 14 oktober 2002 @ 13:12:
Weet het niet 100% zeker, maar laat hij de naam niet alleen zien als hij aanwezig in het adresboek van de ontvanger?
Nee, hij laat de naam zien zoals jij hem instelt en (soms) verandert de ontvanger die naam als ie idd in z'n adresboek staat.

Ik zou gewoon de manier kiezen van Korakel en gewoon een extra mailaccountje aanmaken (met verder p'cies dezelfde settings) en dan bij de naam je mailadres invoeren. Kan je gewoon via dat accountje mailen als je zonder naam wil verschijnen ;)

Wees consequent, maar niet altijd

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Misschien dat de vraag niet helemaal duidelijk overkwam, maar het gaat er om of je bij de ontvanger het zo kan instellen dat ongeacht wat de instellingen zijn van de verzender je alleen het mailadres ziet en niet een eventueel bijgevoegde naam.

Ik sprak hem net, hij kreeg net weer Bugbear van iemand toegestuurd met als afzender zijn emailadres, maar dan niet @werk, maar @giro.nl ofzoiets. Daarbij werd meteen een signature van hem meegestuurd en zijn naam als afzender.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Misschien weet de nachtclub van GoT een antwoord.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Telnet :?

Be Stronger Than Your Excuses

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Dat kan ik ze niet aandoen.
Het is namelijk eventueel ook deels voor een advies aan de complete divisie, een mannetje of 150 waarvan ongeveer de helft nog maar net weet wat een computer is (bij wijze van spreken)

Pagina: 1