Toon posts:

JBuilder runnen op j2sdk1.4.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat JBuilder draait op m'n jdk1.4.0 runtime? Ik wil dus dat JBuilder echt runt op de 1.4 jdk (m'n projecten gebruiken de 1.4 al). We hebben de 1.4 runtime voor JBuilder nodig voor een plugin voor JBuilder die we aan het ontwikkelen zijn.

Het maakt niks uit als het een workaround is, want als het goed is verhuizen we binnenkort toch naar Together :9

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Draaien de nieuwere versies niet standaard onder jdk1.4? Het kan dus zijn dat je even een nieuwere versie moet 'regelen' ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn versie van JBuilder 7 in ieder geval niet... Ik heb net ff bij borland gekeken, maar er is in ieder geval geen path voor. Weet je zeker dat de nieuwe versie op de jdk1.4 drijft, want een nieuwe enterprise versie downloaden over m'n isdn lijntje is niet echt plezant :/

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Hmmzz... ik kan alleen zeggen dat ik vroeger ook met JBuilder heb gewerkt, en dat ik het toen niet voor elkaar heb gekregen om het met 1.4 te laten draaien. Maar ik heb ook niet erg mijn best gedaan. Als je toch overgaat op Together waarom zou je er dan nog moeite voor willen doen?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Bij project properties kun je instellen welke JDK je wilt gebruiken...
edit: te snel gereageerd...

Kun je niet in de bin directory de JDK 1.3 vervangen voor JDK 1.4?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien dat JBuilder niet met 1.4 wil draaien omdat het focus model van 1.4 anders is dan 1.3 (daar had IDEA namelijk ook enorm veel problemen mee). Je kan het proberen, maar aangezien JBuilder geen klein pakket is, geef ik het weinig kans :)

Verwijderd

Topicstarter
't is gelukt. Eigenlijk vrij simpel, er zijn alleen nog een paar vreemde bijwerkingen die ik ben aan het proberen op te lossen, zoals die toestand met het nieuwe focus model.

In jbuilder\bin\jdk.config moet je

javapath ../jdk1.3.1/jre/bin/hotspot/jvm.dll

vervangen door:

javapath C:\j2sdk1.4.0\jre\bin\client\jvm.dll

Dan werkt het gewoon. Alleen is mij nu het hele VM/classloader concept niet echt meer duidelijk. Ik dacht eerst dat ik het snapte maar nu dit mogelijk is in combinatie met die library trucs van JBuilder... :?

Ik heb dus een OpenTool jar gemaakt die de JDK 1.4 nodig heeft en een aparte library (gewoon een jar) met ons common spul, maar ik import/include/zet die nergens in het classpath, dus ik vraag me nu toch heel erg af hoe de jbuilder runtime m'n library nu heeft gevonden... Waarschijnlijk cached JBuilder de libraries die gebruikt zijn in een project gewoon ergens... :z

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 14:31:
't is gelukt. Eigenlijk vrij simpel, er zijn alleen nog een paar vreemde bijwerkingen die ik ben aan het proberen op te lossen, zoals die toestand met het nieuwe focus model.
Dat kan je geloof ik wel op je k*nt schrijven ;) 1.3 heeft een niet goed werkend focus model en die van 1.4 is wel goed. Dit houdt in dat er 'hacks' zijn gedaan bij 1.3 om het goed werken te krijgen, en 1.4 vind dat niet zo leuk. Ik kon bij IDEA oa geen focus krijgen op componenten.
Dan werkt het gewoon. Alleen is mij nu het hele VM/classloader concept niet echt meer duidelijk. Ik dacht eerst dat ik het snapte maar nu dit mogelijk is in combinatie met die library trucs van JBuilder... :?
Ik werk zelf nu met ANT, en ik weet nu precies wat er in mijn classpath ed staat en op welke vm alles werkt. Geen onduidelijkheden meer voor mij. Ik vond JBuilder vrij onduidelijk *heb het alleen gebruikt voor gui*

Verwijderd

Topicstarter
Wonder boven wonder werkt het nu gewoon, alleen custom look en feels trekt hij echt niet >:) Ik vraag me alleen af waarom Borland hier zelf nog niet op is gekomen. Ik heb een aantal dingetjes alweer uitgeprobeerd en ik ben nog geen schokkende problemen tegengekomen (eigenlijk GEEN, _/-\o_ |Borland| _/-\o_). Ze zullen wel zijn aan het wachten op J2EE 1.4 denk ik.

En nog ff:
Als je toch overgaat op Together waarom zou je er dan nog moeite voor willen doen?
Together is een beetje prijzig dus het is nog ff afwachten :+ Verder heb ik begrepen dat JBuilder (in tegenstelling tot Together) geen Eclipse ondersteuning gaat bieden omdat ze dan echt te veel om zouden moeten schrijven (en voor zo ver ik het tot nu toe kan beoordelen werkt de OpenTool API perfect). En natuurlijk zou het mooi zijn als we onze uitbreidingen voor zowel JBuilder als Eclipse (ooit in de verre toekomst ;) ) op de markt kunnen brengen.
Ik werk zelf nu met ANT, en ik weet nu precies wat er in mijn classpath ed staat en op welke vm alles werkt. Geen onduidelijkheden meer voor mij. Ik vond JBuilder vrij onduidelijk *heb het alleen gebruikt voor gui*
Ik ben het er helemaal mee eens, maar werken in een IDE enforced nu eenmaal een beetje het gestructureerd samenwerken en het regelmatig gebruik van de CVS :+

nog ff een algemeen vraagje... waar zet je in JBuilder dll's voor JNI neer zodat het je app deze kan vinden?
Pagina: 1